Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, november 17.

Jó kis taknyos szombat este ez, tehát teázunk-tévézünk, és nagyokat komolykodunk. Vagy ábrándozunk, vajon milyen lehet egy langyos nyári estén, mondjuk pontban Éjfélkor, Párizsban (HBO Comedy, 20.25), Woody Allen egyik Oscar-díja. (Bővebben)

 

 

Nem sokkal később, ha momentán utáljuk Párizst és/vagy Woodyt, komoly dilemma elé kerülünk, ugyanis kilenc óra magasságában három jó film is kezdődik, szerencsére, három különféle műfajban. A Screamers – Az elhagyott bolygó (Film Mánia, 21.00) kapásból kizár szinte mindenkit a sci-fi rajongóin kívül (ui. tapasztalataim szerint valaki vagy sci-fi rajongó, vagy gyűlöli azt). Az előbbieknek mondom (de az utóbbiaknak szól), hogy Philip K. Dick regényének filmváltozata ez a remek kis mozi, Peter Wellerrel a főszerepben. A film első fele szerintem kifejezetten izgalmas, egy teljesen egyedi, markáns, apokaliptikus-üldözéses hangulatot teremt. Jellegzetes motívuma a sivatag és a homok. A második fele sem rossz, bár itt azért már picit belecsúszunk a B-kategóriás, átlag akció sci-fik kliséhalmazába.

Marie, a kurtizán (Viasat3, 21.00) viszont egy komoly WTF. Osztrák-német kosztümös dráma, a cím alapján egy kétes életű hölgyről – amúgy passz. Viszont az, hogy Árpa Attila, mint színész tűnik fel e 2010-es műben, azért rajzol néhány árkot homlokomra. A mérleg másik serpenyőjében pedig az van, hogy szombat este, tök főműsoridőben, azért a Viasat3 csak nem kockáztat meg valami ultragagyit…

A bűn állomásai (Universal Channel, 21.00), az impozáns szereplőgárda ellenére, egyáltalán nem egy tipikus hollywoodi tucatfilm. Leginkább talán arról szól, hogy ha valaki egy alapvetően bűnöző életmódba szocializálódott családba születik, akkor onnan mennyire nehéz az ún. tisztességes, törvénytisztelő életet választani. Tovább gazdagítja James Gray annak idején Cannes-ban Arany Pálmára is jelölt filmjét az, hogy a tárgyául szolgáló család “bűnös életvitele” nem csak egyfajta sztereotipikus stigmaként jelenik meg, hanem alapos(nak tűnő), szinte szociografikus igényű háttértanulmányként jelenik meg. Emellett azonban a film meg tud maradni izgalmas, sőt néha érzelmes kriminek is.

Az elkövetkezendő két film aztán végképp nem tartozik a habkönnyű szórakozás műfajába, viszont tényleg nagy hatású, komoly, erős filmek. A Tirannoszaurusz (Cinemax, 21.25) című sziklakemény angol drámában egy széthullott életű középkorú férfi története (Peter Mullan a képen), aki a legváratlanabb helyről, egy jótékonysági butikot üzemeltető, mélyen vallásos nőnél talál menedéket (ha van olyan a számára egyáltalán…) (Bővebben)

Ez a fiúk sorsa (RTL Klub, 0.05) pedig egy fiú (Leonardo Di Caprio) vérre menő küzdelmét mutatja be mostohaapjával (Robert De Niro), valahol az Államok eldugott közép-nyugati vidékén, egy kisvárosban. (Bővebben – itt egy picit talán azért alápontoztam :)  )

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!