Mit nézzünk ma a tévében?

Vasárnap, január 20.

A HBO-előfizetők egy habkönnyű, ám ennek ellenére igen szórakoztató popcorn-mozival indíthatják az estét. Scott Pilgrim a világ ellen (HBO, 20.00) című filmben üdítő frissességgel keverednek különböző pop-kulturális műfajok jellemző stílusjegyei, a képregények a videojátékokkal és a rockzenei klipekkel, egy alapvetően teljesen szokványos love story keretében. (Bővebben)

 

 

A maradéknak egyelőre maradnak az ingyenes csomagok. Az Abigél klasszik 3. része (Duna, 20.00) után egy olyan filmet láthatnak az igényes nézők, amelyik mára tananyag és előkelő helyet foglal el minden valamirevaló Legjobb 10 magyar film-típusú listán. Jeles András kis Valentinója (Duna, 21.10) egy céltalanul csavargó fiatalember egyetlen napján keresztül tűpontosan mutatja meg egy generáció céltalan kiúttalanságát a hetvenes évek végén. Fanyar, keserű, ám ennek ellenére (vagy éppen, így) szórakoztató élmény, egyben alapfilm. (A képen a címszereplő Opoczki János)

A tízórás műsorsáv igen erős. Két dolog vitán felül elsőrangú ebben a Vérző olaj című filmben (Digi Film, 21.55): Daniel Day-Lewis és a zene (Jonny Greenwood). Elég jól dolgozik az operatőr is, bár az már nálam nem “oszkáros”. Az ellenfényes világítás eltúlzott használatával sokszor megfoszt minket DDL tényleg parádés játékának élvezetétől, így sokszor csak elképzeljük, milyen jól is játszik a csávó. Jó viszont a forgatókönyv. Járható útnak tartom egy nagyregény filmadaptációjánál, ha csupán egyetlen szálat emelünk ki a rengetegből, és azt boncolgatjuk, vajon mi is van benne, vajon hová vezet, nem pedig elveszünk a részletgazdag, betűhű megfilmesítésben. Azért kicsit nyúlik a film így is, mint az olajos takony (158 perc!), de a kísérlet szimpatikus. Paul Thomas Anderson viszont kitűnő rendező (sőt, az egyik legjobb manapság), és ahogy e filmmel a kapitalizmus egyik részletgazdag tablóját, egy igazi, vérnősző vadkapitalista portréját festi meg, azért mindenképpen le a kalappal! Aranypolgár 2.

A Psycho (Story4, 22.00) “A” thriller, Alfred Hitchcock legendás és megkerülhetetlen professzori székfoglalója. Tényleg, egyetlen felesleges kocka nincs benne, alapvető klasszikus.

Steven Soderbergh Solaris című filmje (HBO2, 22.50) a példa arra, hogyan érdemes klasszikusokat remake-elni. Az ortodox Tarkovszkij-hívők most nyilván kitérnek hitükből, csuklyás fejükre homokot szórnak, pedig ha odanéznének, akkor ők is láthatnák, hogy ez egy egészen jó feldolgozás lett. Nem olyan, mint az eredeti, hanem más, de mégis… (Bővebben)

A mai utolsó ajánlat, A rém (m1, 23.10) egy csajos film, viszont messze nem a habos-babos, bugyirózsaszín típusból. A címszereplő figura ugyanis valós személy volt, az Egyesült Államok első nyilvántartott női sorozatgyilkosa. Aileen 13 évesen lesz kurva, és attól kezdve minden megtörténik vele, amit még legszörnyűbb álmaidban sem szeretnéd, hogy lányoddal megtörténjen. Egyszer aztán neki is elege lesz, és fordul a kocka… Charlize Theronnak Oscar-díjat ért a Rém megformálása, bár az is igaz, hogy erőteljesen rá is nyomta személyiségét a filmre. Azon álmélkodunk, hogy Theron mekkorát játszik, a történetre pedig már alig figyelünk, a fő mellékszereplőt alakító Christina Ricci jóval finomabb, de sokkal hitelesebb játékáról nem is szólva. De amúgy mindenképpen ajánlatos mozi ez, a kései időpont ellenére is…

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!