Mit nézzünk ma a tévében?

Vasárnap, március 24.

Kezdjük az estét valami könnyűvel, mondjuk: Az ördög Pradát visel (RTL Klub, 20.00). Meryl Streep nagyhatalmú divatmagazin-főszerkesztő, Stanley Tucci bölcs és meleg divatguru, Anne Hathaway pedig egy szürke, jellegtelen kezdő, aki nem érti, mit keres ebben az egészben. A Prada pedig valami puccos és méregdrága cipőmárka (én is ebből a filmből tudom).

 

 

De csapjuk is gyorsan szét ezt a parfümillatú, selyembe, szaténba bugyolált művilágot egy jól ismert irodalmi klasszikus szénporszagú, sárban és grafitszín rendező-pályaudvaron játszódó remek adaptációjával, hiszen Szász János Woyzeckje (Duna, 21.00) pont ilyen. “Woyzeck (Kovács Lajos – a képen), a váltóőr a sínek között álló bódéban tölti napjait. Megtudja, hogy a felesége hűtlen lett hozzá. Mariért indul, hogy a sötét, hideg vízparton helyreállítsa a világ rendjét.” Sűrű lesz.

Az Ütközéspont (tv2, 21.45) sem lesz sokkal “puhább”, hiszen ez meg egy meglepetésszerűen tisztességes dráma Hollywoodból, árnyalt karakterekkel és valódi mélységekkel. A címbéli pontban egy nagymenő ügyvéd (Ben Affleck) és egy gyermeke láthatásáért elkeseredetten küzdő apa (Samuel L. Jackson) találkozik össze a csúcsforgalomban. A koccanás aztán mindkettejük életét gyökeresen megváltoztatja, de hát éppen erről fog szólni a film (melyet a pontosan az ellenkező hangulati, műfaji pólust képviselő Sztárom a páromat is jegyző Roger Michell rendezett).

A következő ajánlattal ismét visszatérünk a mese birodalmába, hiszen a meglepetésszerűen Oscar-esőben részesített Rocky (Viasat6, 22.00) pont ilyen film, ettől függetlenül a boxfilmek non plus ultrája. Sylvester Stallone e filmmel futott be, ebben püföli az azóta közhellyé nemesedett hűtőházi jelenetben a fagyott félmarhákat, és ebben fut fel azon a híres kongresszusi lépcsőn. Irtózatosan patetikus, túlheroizált giccs – egyben imádni való pop-kulturális ikon. Aztán van mára még egy Stallone-mozi, A specialista (Cool, 21.05), mely leginkább arról híres, hogy itt volt meg Slynak Sharon Stone. Amúgy egy nézhető, oldszkúl, robbantós akciókrimi.

Késő estére ismét dráma. A minden háborús filmek egyik legpontosabb filmjét, A senki földjént is jegyző Danis Tanovic Az igazság nyomában (m1, 23.20) című, szintén a háborús tematikájú filmjében egy fotóriporter (Colin Farrell) személyiségének változásán keresztül jelenik meg a háború pokla. Nem könnyű, nem egyszerű, de remek film ez is. (Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!