Azért sem mondok csütörtököt!
A Mona Lisa mosolya (FEM3, 20.00) tulajdonképpen a Holt költők társaságának leányiskolai megfelelője. Robin Williams renitens irodalomtanára helyett azonban itt Julia Roberts (a képen) renitens művészettörténet-tanára áll a középpontban. Feladata mindössze annyi lenne, hogy a hallgatókat felkészítse a tökéletes feleség szerepére. 1953 Amerikájában ez a megfelelő sminkelésen, divattanácsokon, és a szokásos háztartás-vezetési ismereteken nemigen terjedt túl, egy feleség ne gondolkodjon, és főleg ne érdekeljék olyan bűnös dolgok, mint a művészi szabadság, önkifejezés, stb., ami viszont épp Julia szívügye. Szerethető kis film.
Szabó István Szabó Magda-adaptációját, Az ajtót (Duna, 21.15) viszont nem nagyon ajánlom. Közepes, lélektelen film. (Bővebben)
Luc Besson egyik klasszikusa a Leon, a profi (film+, 20.40). Gary Oldman újra eszement jó pszichopata, az ekkor még kis Natalie Portman talán élete eddigi legjobb alakítását nyújtja, és hát Jean Reno is óriási arc. Ez viszont remek, szórakoztató film…
Az Árral szemben (tv2, 21.35) is egy egészen elfogadható krimi, melyben Bruce Willis ezúttal egy vízirendőrt alakít, aki nem éppen szakterületébe vágóan egy pszichopata gyilkos nyomába ered. Izgalmas lesz.
A nap legjobb filmje a Frida (Digi Film, 20.00) lesz, amely a híres, szabados életű, mexikói festőművésznő, Frida Kahlo életéről szól. A film Kahlo képei ihlette vizualitása, Salma Hayek elképesztő címszereplése, valamint Elliot Goldenthal zseniális filmzenéje és Julie Taymor rendezése egyaránt kötelezővé tennék megtekintését, ha nem ezen a kevesek által nézett filmcsatornán kerülne adásba. Taymorról, filmjeiről bővebben itt.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: