Ismét nem vagyunk túlzottan elkényeztetve normális tévéműsorral, mi, otthonmaradók. A Star Trek (tv2, 21.35) egy scifi, a legendás tévésorozatot ezúttal J.J. Abrams, a Lost kreátora élesztette újjá egy valóban látványos mozifilmmé. Én bírtam ezt a filmet, de azért a scifi mégiscsak egy rétegműfaj. Annyira azonban van kalandos és szórakoztató, mint bármi más alternatíva a kábeltévék ma esti normál kínálatában. (Bővebben)
Akad még egy érdekesnek ígérkező életrajzi dokumentumfilm Jim Morrisonról és a Doorsról, Ha idegen vagy – A Doors története (m1, 22.40) címmel, melyet Tom DiCillo rendezett. Emlékszünk még DiCillóra? Ő volt Jim Jarmsch első filmjeinek, a Permanens vakációnak és a Florida, a paradicsomnak operatőre, majd rendezőként a ’95-ös, a független filmezés kvázi enciklopédiájaként is felfogható Csapnivaló kapcsán őt is egy új, markáns filmesgeneráció tagjaként üdvözölhettük. Előjött még néhány vígjátékkal, de aztán hosszú időre eltűnt (tévében dolgozott, pl. a Monk-sorozatokat rendezte). Ez a mai doksi is úgy tűnik, csupán egy tévés-karrier “mellékterméke”, azonban mind témájában, mind az elvárható sajátos hangulatai miatt mindenképpen ajánlható. (A képen Jim Morrison)
Az érdekesebb filmek ma is a prémiumcsatornákon találhatók. Az Ágnes, az isten báránya (Cinemax, 20.00) nem mai film, 1985-ben készült, de témája bármikor érdekes lehet. A címszereplő (Meg Tilly) egy mélyen vallásos apáca, aki valahogyan mégis teherbe esik. A zárdában szüli meg gyermekét, de a bűntudattól vezérelve rögtön meg is fojtja. Az eset természetesen nem maradhat titokban és egy rendőrségi pszichológus (Jane Fonda) próbálja megérteni Ágnes személyiségét, illetve megértetni Ágnessel a külvilág szabályait. Rendezte Norman Jewison, fényképezte Sven Nykvist.
Ben Affleck öccsét, Casey-t főszerepelteti első rendezésében, a Hideg nyomonban (Digi Film, 20.00), mely igencsak jó film. Mondjuk, az írás megy Geyzának, ezt tudhatjuk a nagyszerű Good Will Hunting óta, színésznek is elmegy, rendezni viszont eddig nem mert. Azonban a Hideg nyomon minden snittjén látszik, hogy kiérlelt, végiggondolt munka, a Good Will Huntinghoz hasonlóan masszívan valóság közeli alapokon áll, emellett egy izgalmas műfaji kísérlet is a film noir egyfajta aktualizálására, realistán, sőt, naturálisan szociologizáló, erősen etikai attitűddel. Komoly problémákat vet fel a történet, mind bűnügyileg, mint etikai viszonylataiban. Messze vagyunk az álomgyártól, itt Amerika nagyobbik, meglehetősen fekélyes felét látjuk. Gyermekrablás, drog, korrupció, maffia, simlis rendőrök a téma, melybe Ben Affleck keményen és egyenesen beleszáll. Ötletes profizmussal boncolgatja sztoriját, mely egészen a végéig tartogat meglepő fordulatokat, ráadásul és főleg úgy, hogy mindvégig erős gondolati tartalommal is párosul: komolyabb elemzést, esszét is megérne a Casey Affleck által alakított elsőre meglehetősen nyeglének tűnő magánhekus tettei értelmének, jogosságának, erkölcsi és etikai helyességének vizsgálata. Casey ráadásul eszköztelenül is igen jó színészi teljesítményt nyújt, csakúgy mint pl. a már sokszor atombiztosan bizonyított Ed Harris, vagy sokan mások a filmben.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: