Akár a film+ elviheti ma az egész estét is, mint fidesz-kormány a nyugdíjkasszát, hiszen három egész jó kis filmet sikerült adásba szerkeszteniük: Az utca királyai (film+, 18.55) korrupt Los Angeles-i rendőrök között zajlik, akiket például Keanu Reeves, Forest Whitaker és Hugh Laurie alakít. Az utóbbi ráadásul még azt is bebizonyítja, hogy tud a Dr.Háznál is nagyobb rohadék lenni. Jó dumák, ötletes akciók egy tökös filmben. Utána átruccanhatunk Londonba, de maradunk az utcán, ugyanis A Ravasz, az Agy és a két füstölgő puskacső (film+, 21.00) színhelye szintén a bűn fertője. (Most jöttem rá, hogy a cím valójában egy vadászfegyvert jelent, lövés után… Mik vannak.) Guy Ritchie filmjében négy lúzer azt a hülye ötletet találja ki, hogy az egyik bűnszövetkezet felé megadandó tartozásukat kiegyenlítendő, kirabolják a másik, még nagyobb bűnszövetkezetet. Az óriási kavarodásban a Ritchie-filmektől megszokott vizuális poénok mellett a pergő, meghökkentően trágár, de mégis szellemes dialógok, állandó szerepcserék, eltévesztett leszámolások után minden a helyére kerül – és minden marad a régiben. Késő estére, éjszakára pedig egy komoly, hozzávetőleg reális, mai kémfilm adódik. A Hazugságok hálója (film+, 23.10) Ridley Scott beszédes című politikai thriller-műfajú dolgozata a CIA közel-keleti ténykedéseinek témájában, többek között Leonardo Di Caprióval és Russel Crowe-val. (Bővebben)
Vicces alternatíva lehet az Égető bizonyíték (RTL Klub, 21.50), Coen-testvérek konditermes-kémes groteszkje, elképesztő pofákkal (lásd például a képen). Ha jól kap el, végigröhögöd, ha viszont nem jól, akkor nagyon fogod utálni. (Bővebben)
Bódy Gábor megkerülhetetlen figurája volt a hetvenes évekbeli, nyolcvanas évek eleji magyar filmnek. Neve ma már egészen más jellegű szövegkörnyezetben szokott felmerülni, az azonban bizonyos, hogy kivételes képességű filmes volt. A ma esti Amerikai anzix (Duna, 21.00) tehetségének egyik ékes bizonyítéka. Bátor filmnyelvi kísérlet, mozgóképes történelmi esszé, filozofikus ál-dokumentumfilm. 1948-as magyar honvédmenekültek az amerikai polgárháborúban, stilizált, fiktív “korabeli” mozgóképeken.
Utána választhatjuk Brian De Palma remek film noir hommage-át, a Fekete Dáliát (Cool, 23.50) is, melyet Zsigmond Vilmos fotografált decens pompával. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: