Azt hiszem, Monthy Python még sohasem volt olyan friss és aktuális számunkra, mint mostanság. Elsőnek a tv2 kapott észbe, ám azt kötve hiszem, hogy sokan fogják megnézni szinte hajnalban az Élet értelmét (tv2, 01.20).
Este, normál főműsoridőben, a vacsika után, viszont
megújranézhetjük a Desperadot (Cool, 20.50), melyben Antonio Banderas búsképű, titokzatos vándormuzsikusként viccesen balettozva lő halomra mindenkit, így nyerve el a szépséges Salma Hayek kacsóját.
Az ínyencebbek persze az igen csavaros életpályát futó, japán Takeshi Kitano korai, hírhedten brutális jakuza-trilógiájának középső darabját, a Forráspontot (Film Mánia, 21.00) nézzék, mely korábban inkább az eredeti, 3-4x jugatsu címén vált ismeretessé. A bizarr módon erőszakos film egy benzinkutas történetét meséli el, aki egy nap hátat fordít szánalmas kis életének, felmegy Tokióba, hogy leszámoljon a jakuzával. (A képen Takeshi)
A királyi egyes mindeközben titkos ügynökökkel és bérgyilkosokkal foglalatoskodik. Az első film, Az utolsó jelentés (m1, 20.20) valós eseményt, Robert Hanssen, a szovjet KGB-nek kémkedő FBI-ügynök lebuktatásának körülményeit meséli el, sajnos, igen unalmasan. Chris Cooper Hanssen szerepében viszont igen remek – akár csak miatta is érdemes megnézni a filmet. Utána a híres fotográfus, Anton Corbijn egy bérgyilkos portréját festi fel színesben Az amerikai (m1, 22.10) című filmjében, fő- és címszerepben George Clooney-val és Toszkánával. (Bővebben)
Ezalatt a mezzon Philippe Jaroussky, a fantasztikus kontratenor először Farinelli, a korábbi legendás kolléga előtt tiszteleg (20.30-tól), majd után Caldara és Vivaldi műveiből, tehát az olasz barokk legjavából válogat (21.45).
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: