Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, december 13.

Hallom, az egyik nagy magyar kábeltévé-szolgáltató már megint a mezzóval izmozik és barbár indokokra hivatkozva kívánja megfosztani az előfizetőket ddcsaz igényes zene szinte egyetlen tévécsatornájától. Ma este például két igen közismert, klasszikus balett nem jutna el a kedvelőihez, ha csak a statisztikákat, burkolt kormányzati irányelveket és efféléket nézik: 20.30-tól a Hattyúk tava (koreográfia: Heinz Spoerli), utána 22.45-től pedig a Tűzmadár (koreográfia: Michel Fokine) a mai program.

 

 

A Vidocq-kal (film+, 19.00) nyitjuk a ma esti ajánlót, egyfajta krimi-fantasy-vel, melyet a képregényrajzolóból filmessé avanzsált Pitof művésznevű fickó rendezett féke- és eszevesztett fantáziával. E teljesítményt a srácnak azóta sem sikerült megismételnie és szépen bele is szürkült a hollywoodi típusú filmcsinálók szürke masszájába, de azért amit ebben a filmben művelt (az akkor még nagyon francia) Depardieu-vel, ahogyan megteremtette azt a züllött, bűzös fertőt, melyben Párizs (az idevágó művészettörténeti bizonyítékok szerint) leledzett a XIX. század közepén, az a rémisztő, borzongató aura mindenképpen megér egy (sőt, akár több) pillantást. (Bővebben)

Kifejezetten szórakoztató kis baromság a Durr, durr és csók (Viasat3, 21.20) című nagyon laza akciókrimi-vígjáték. Egy piti bűnöző, aki véletlenül egy filmforgatásba csöppen, ahol rögtön felfigyelnek rá és egy rendőr szerepét kell eljátszania. A vicc kedvéért, trénere egy igazi rendőr, aki viszont utálja az egész hercehurcát. A képen a két főszereplő: Val Kilmer és Robert Downey Jr.

Késő este aztán igen sötét erők indulnak útjukra. Rendkívül érdekes film A Faun labirintusa (film+, 23.00), a spanyol/mexikói Guillermo Del Toro mindeddig legjobb filmje (az Ördöggerincen kívül). A spanyol polgárháború utáni sötét időszak megkapóan lírai, misztikus, fantasy-, sőt horrorelemekkel átszőtt, látványos látomása ez, minden bűbájjal felszerelve, melyek közül valamelyik biztosan fogva tartja érzékeinket.

Ehhez a filmhez kapcsolódik látszólag lazán, de valójában igen szorosan a vele nagyjából párhuzamosan futó 1962-ben készült Luis Bunuel-film, Az öldöklő angyal (Duna, 23.45). A bizarr, abszurd, de ha tetszik, metszően reális történetben a spanyol polgárháború után hatalomra került burzsoázia ezúttal kifejezetten nevetséges bája mutatkozik meg: egy puccos társaság egy operaelőadás után egyikük lakásán gyűl össze egy laza kis csevejre, ám egy idő után kiderül, hogy senki nem képes elhagyni a szobát… (Ez az egyik kedvenc filmem evör…)

A lánc (FEM3, 23.35) marad a végére, egy egészen jó drámai thriller. Samuel L. Jackson szétcsúszott életű blueszenész. Christina Ricci pasija, Justin Timberlake éppen beállni készül a Nemzeti Gárdába, a szabadjára engedett csaja pedig csak úgy, beállni, ám azt minél jobban, és ennek érdekében bármire hajlandó. Egy nap Samuel éppen hazafelé bóklászik veteményeskertjéből, és Christinát találja vérbefagyva a háza előtt… (Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!