Mit nézzünk ma a tévében?

Vasárnap, január 5.

Van mit. Például a Bor, mámor, Provence (RTL Klub, 19.45) ha akarom, Ridley Scott szerelmeslevele az aranysárgában, bíbor-bordóban, rozsdanarancsban és üde zöldben úszó Provence-i tájhoz és terményeihez, a 21 gramm - benicio del torozöldségekhez és a borhoz; ha akarom, képeslapesztétikában fényképezett puccos turisztikai reklám; ha akarom, enyhén giccses, romantikus történet – azonban mindháromnak jó. Bajom csak Russel Crowe-val van, akit vagy valamilyen harcosnak, vagy kubikosnak, bányásznak és más, efféle kétkezi melósnak tudok elképzelni, romantikus hősszerelmesnek viszont semmiképpen – ez viszont legyen az én bajom. Marion Cotillard csini, Albert Finney pedig szuper, mint mindig.

 

 

A Farkasokkal táncoló (m1, 20.20) sem kisebb eresztés, sőt! Kevin Costner e filmmel kér nyilvánosan elnézést az indiánoktól azért, hogy fehér, angolszász és protestáns elődei gyakorlatilag kiirtották őket, földjeikért, bölényeikért cserébe. Soha ezelőtt még amerikai filmen nem jelentek meg ilyen pozitív színezetben az őslakosok. Costner vezekel. Csak hát ő is fehér, de legalább tisztességes fajta. Kultúrtörténetileg azért a film hagy némi kívánnivalót maga után, de nem azért szeretjük, mert olyan hiteles benne minden… A sok Oscar jár érte.

A Valahol Európában (Duna, 21.20) pedig kifejezetten lélekemelő és mélyen megindító alkotás, nem véletlenül ért el világhírt 1947-es bemutatása óta Radványi Géza filmje. Írója, Balázs Béla azonban ma már újra a tiltott személyek listáján van, utcát sem nevezhetünk el róla, de a film címéről is inkább a belőle készült musicalre asszociál a néző. Itt lenne tehát a kitűnő alkalom oktalan döntéseink revideálására, a tanulásra és okulásra, csak hát…

A nagyszabású Amistaddal (SuperTV2, 22.20) viszont Steven Spielberg vezekel az Amerikába hurolt fekete rabszolgák előtt. Igen erős a szereposztás, Morgan Freeman (magyar hangja a napokban elhunyt Helyei László) kontra Anthony Hopkins, plusz még sokan mások. Ha nem irtózunk a klasszikus spielbergi pátosztól és hagyjuk magunkat a filmmel hömpölyögni, akkor katartikus élményben lehet részünk 155 percben.

A 21 gramm (Story4, 22.50) azt próbálja meg megfejteni, remek színészekkel (Sean Penn, Naomi Watts, vagy például Benicio Del Toro – a képen) és Alejandro González Iñárritu rendezésében, hogy miért válik éppen a címben jelzett mértékben könnyebbé egy ember teste a halál pillanatában?

A 2012-ben készült, tehát még viszonylag friss Mocsokváros utcáin (m1, 23.20) című drámában egy apa nagy írónak hiszi magát, de a fia lesz azzá. Meglepően valóságszagú, ha off-offhollywoodias modorban is, de mégis érzelmes hajléktalan-, illetve apa-fiú-dráma a nagyváros pereméről, Amerikából. Legnagyobb erénye viszont e filmnek az, hogy újra jó színésznek látjuk benne Robert De Nirót.

Ezzel szemben A szabadság útjai (TV2, 23.50) már fullba‘ nyomja a romantikát. Leonardo Di Caprio ezúttal is Kate Winsletet űzi, csak ezúttal Sam Mendes mozijában. Kijár a filmnek a Titanic 2. kissé pikírt, cinkelő jelzője, bár a Bergman light is megfelelhet e célra. (Bővebben)

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. ..::eGo::.. says:

    A szabadság útjai van kitűzve mára, plusz egy zsák popcorn, így módi.


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!