Gondolom, az olimpia, vagy csak csupán ‘egy’ szombat indokával, szinte mindenhol újrahasznosítottakból van a kínálat. Például, A boldogság nyomában (AXN, 18.45). A teljes spektrumon megindító film főszereplőjét, Will Smith-t nem véletlenül jelölték Oscar-díjra, mert itt tényleg igen jól tolja. Ezúttal egy lecsúszott brókerként (Chris Gardner sztorija valós tényeken alapszik) nem a világot, csak saját és ötéves kisfia életét akarja megmenteni. Elszegényedés, tíz körömmel való kapaszkodás, küszködés. Mondottam, ember, küzdj és bízva bízzál – és lőn világosság. (Na ja, ha minden ilyen flottul menne…)
A piszkos tizenkettő – Alapszakasz, alaptábor. (film+, 19.00).
Érdekesség lehet viszont, főleg ma, A belgrádi Fantom című, megtörtént eseményeket feldolgozó szerb-magyar akciófilm (Film Mánia, 19.30), mely Tito elvtárs idejébe repíti vissza a vállalkozó kedvű nézőt. A hetvenes évek végén egy hófehér Porsche száguldozott nyaktörő mutatványok közepette a jugoszláv főváros utcáin estéről estére, a rendfenntartó erők tétova figyelmétől kísérve – kis Zastaváikkal esélyük sem nyílt beleszólni a “Fantom” játékaiba. Kis idő múltán már belgrádiak tömege vonult esténként az utcára, hogy a műsort csodálja, azonban a rendszer számára az összegyűlő tömeg már politikailag is veszélyesnek találtatott, így a fehér Porschés “Fantom” a szabadság jelképévé vált az akkor még rendesen szocialista (bár számunkra kvázi nyugatinak tartott) Jugoszláviában. A filmet a magyar Nagy András fényképezte.
A Hold (Film Mánia, 21.00) című film az utóbbi évek egyik legkomolyabban veendő sci-fi durranása volt. Duncan Jones (“civilben” a híres rocksztár David Bowie fia) filmje egyszerre pszichothriller, környezetvédelmi utópia/disztópia, romantikus melodráma és filozofikus sci-fi, ráadásul úgy, hogy mindegyik teljes egész és egyik sem megy a másik kárára. Főszerepben Sam Rockwell, az egyik legsokoldalúbb kortárs filmsztár. (Bővebben)
Sztárom a párom (Viasat3, 21.00), na ezt bármikor be lehet tenni műsorba, bármikor hozza a maga sokszázezres közönségét – főleg, hogy a továbbiakban kizárólag háborúzni fogunk:
A bevetés szabályai (FEM3, 21.00) William Friedkin által rendezett katonai bírósági drámája, egy harci bevetés moralitásáról: ki a az ellenség, ki a civil… Egy tapasztalt katonát (Samuel L. Jackson) egy szerencsétlen véget érő mentőakció miatt bíróság elé állítanak, aki egy régi, harcedzett barátjával (Tommy Lee Jones) próbálja védeni a maga igazát a harci helyzetet nem ismerő civilek előtt.
A bombák földjén (SuperTV2, 21.30) nyert egy közepes vitrinre való díjat, rengeteg fontos Oscarral egyetemben, azonban a nézőket mégis komolyan megosztotta. A háborús akciófilmek kedvelőinek túl művészfilm, a művészfilmet kedvelőknek pedig túl akció. Szerintem egészen remek jelenetei vannak a filmnek, melyek akár önállóan is többet mondanak el egy modern harci helyzet észvesztő feszültségéből, mint mondjuk 10 darab B-kategóriás akciófilm, vannak szépen felfűzött és rendhagyóan alkalmazott -éppen ezért izgalmas- zsánerklisék, néhány tényleg remek színészi alakítás (pl. Jeremy Renner, a képen), mégsem mondanám egy masszív egésznek James Cameron volt nejének, Kathryn Bigelownak filmjét. Azonban messze nem is olyan rossz film, hogy ne ajánljam ma estére. (Bővebben.)
John Rambo (film+, 21.50), a híres-hírhedt akciósorozat (eddigi) utolsó része. A szokásos piffpuff-dirrdurr-bingbang-bumm, Stallone papa halálhörög, a fináléban magasan leng a csillagsávos lobogó, aminek láttán az ember szíve nagyobbat dobban, még akkor is, ha kurvára semmi köze Amerikához; aztán nagyot csap az asztalra, hogy de kurva jó film volt. Hogy mi volt benne a jó, arra viszont nincsen szó.
A Kiképzőtábor (m1, 22.30) John McTiernan filmje, főszereplője a kettővel előbbi Bevetés szabályait is főszereplő Samuel L. Jackson, aki egy keménykezű kiképzőt alakít, akinek táborában egy hurrikán után négy kopaszt holtan találnak. Satöbbi…
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: