Jó kis bírósági dráma ma estére az Al Pacino, Jack Warden, John Forsyte és Lee Strassberg főszereplésével készült Az igazság mindenkié (Cinemax, 20.00) című ’79-es Norman Jewison-film, amiben minden benne van, amit e műfajban Hollywood felmutatni képes:
A minap már meggyűrte Stallonét a film+ csatorna, amikor egymásnak feszítette a Coplandot egy másik Stallone-filmmel, a Bérgyilkosokkal – ma majdnem ugyanezt játssza el a rezzenéstelen arcú sztárral, akinek ezúttal Sharon Stone-on kell túl lennie, hogy aztán robbantson nagyokat A specialistában (21.00). A film+2-n marad a Copland, mint fix pont. Vagy homokzsák…
Aztán van, amikor Robert de Niro játssza el a fiatal Marlon Brandót (a képen), természetesen A Keresztapa második részében (FEM3, 21.10).
Aztán van még a Bíbor folyók 2 – Az apokalipszis angyalai (Story4, 22.35), Luc Besson gondozásában. Az első rész egy viszonylag tisztességes, izgalmas, borzongató, misztikus thriller volt, ez is olyan nagyjából, csak Jean Reno mellett ezúttal Benoît Magimel játssza a másik zsarut, akivel egy titkos, gyilkos földalatti szekta után nyomoznak.
Akár még érdekes is lehetne a Luxus orosz kivitelben (FOX, 21.50) című ma induló széria, melyben Londonban dőzsölő ukrán popsztárok, dúsgazdag orosz oligarchák és homoszexualitásuk miatt hazájukból távozni kénytelen divatfotósok életébe nyerhetünk bepillantást. A baj csak az, hogy a műfaj reality show…
A még viszonylag normális Emir Kusturica filmje a ma este egyik legjobbja: A papa szolgálati útra ment (Duna, 21.35), vagyis Tito börtönében csücsül, mert a volt szeretője feljelentette, aztán bőrkabátosok, fekete autó, ahogyan mi is tudjuk jól. Remek film, mintegy bizonyságul arra, hogy még a laza “jugó” diktatúra is csak diktatúra volt, annak minden rohadtságával.