Hát, meccset biztosan nem fogunk, hiszen ma pihenőnap van Brazíliában. Nem kis meglepetésemre, a “királyi” műsorszerkesztői mégis tanúbizonyságot tették némi humorérzékről, amikor egy virtigli világvégés filmet suvasztottak be a meccsek szokásos idejére. Michael Bay Armageddonja ugyan szar film, de a gesztus mindenképpen értékelendő: ha nincs foci, akkor itt a világvége (de egy ember azért Jani a gáton)! Később jön Douglas McGrath remek Truman Capote-életrajza is, A Hírhedt (m1, 23.05), Toby Jones Oscart érdemlő alakításával, de ez már nyilván senkit nem fog érdekelni…
Gene Hackman egy kisemberek apró-cseprő ügyeire szakosodott ügyvédet alakít a Személyes ügy (FEM3, 21.05) című krimiben, aki egy alkalommal saját lányával (Mary Elizabeth Mastrantonio) kerül szembe, aki egy menő ügyvédi iroda tagjaként egy nagyvállalatot képvisel.
A Czukor-show (Duna, 22.50) nem valamelyik kereskedelmi televízió újabb terméke, nem is olcsó szójáték, hanem a fiatal Dömötör Tamás meglehetősen sajátosan csavart Füst Milán-parafrázisa (Boldogtalanok). A film alapjául egy színházi előadás szolgál, amely a tragikus végű és brutálisan tömör családi drámát egy maunikasó-szerű kereskedelmi tévés lelki mészárszék kereteiben és annak kliséinek felhasználásával meséli el (a képen Péter Kata, Szabados Mihály, Anger Zsolt, Vasvári Emese , Csonka Szilvia és Czukor Balázs). (Bővebben)
A Vidocq (Cool, 23.45) egyfajta krimi-fantasy, melyet a képregényrajzolóból filmessé avanzsált Pitof művésznevű fickó rendezett féke- és eszevesztett fantáziával. E teljesítményt a srácnak azóta sem sikerült megismételnie és szépen bele is szürkült a hollywoodi típusú filmcsinálók szürke masszájába, de azért amit ebben a filmben művel (az akkor még nagyon francia) Gérard Depardieu-vel, ahogyan megteremti azt a züllött, bűzös fertőt, melyben Párizs (az idevágó művészettörténeti bizonyítékok szerint) leledzett a XIX. század közepén, az a rémisztő, borzongató aura mindenképpen megér egy (sőt, akár több) pillantást. (Bővebben)