Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, november 14.

Ha nem kívánunk részt venni a munkásosztály és a diákság nagy péntek esti őrületében, akkor (is) vár ránk otthon, fotelmagányban a Lázadás, A majmok bolygóján (PRO4, 21.20). Az állatvilág és az ember kapcsolata a fő mozgatórugója ennek a sötét, borzongató sci-finek, amely méltó folytatása a klasszikus, sokszor és sokat idézett első résznek. Pici filozófia, jóval több dom-hemingway-jude-lawlátvány és kaland a filmben, mely leginkább arról szól,hogyan kúrjuk el a dolgokat, mi, emberek. (Bővebben)

 

 

Dom Hemingway (Jude Law – a képen) elementáris fazon. Kibírhatatlanul nagyképű, gátlástalan és tökéletesen felelőtlen, a figuráját megéneklő film (HBO, 21.30) tétje pedig mindössze annyi, hogy megmutassa benne az emberit, hogy szerethetővé tegye. A cselekmény nagy része féktelen bulikkal és a “komámasszony, hol a lóvém”-klisé pörgetésével zajlik, de ahogyan haladunk egyre beljebb Dom elméjének széthullásába, úgy bújik elő annak szerethető lénye is. (Bővebben)

Gyűlölöm a Forma 1-et, legalábbis ami lett belőle. Az én autóversenyző hőseim -Emerson Fittipaldi, Jackie Stewart és mások- már kihaltak, megöregedtek, de legalábbis eltűntek az autóversenypályákról. Ahogyan én is felnőttem… Ron Howard rendkívül izgalmas életrajzi drámája, a Hajsza a győzelemért (TV2, 22.00) viszont éppen ebbe az időszakba kalauzolja el a nézőt, amikor a Forma 1-et két óriási egyéniség küzdelme jellemezte. Az egyik évben az osztrák Niki Lauda (Daniel Brühl) lett világbajnok, a másikban a brit James Hunt (Chris Hemsworth). A ’76-os idényben Lauda súlyos balesetet szenved és nemhogy a világbajnokság, de az élete is veszélyben forog…

Egy másik hajsza a győzelemért a meglepetésszerűen Oscar-esőben részesített Rocky(FOX, 22.40), mely azóta a bokszfilmek non plus ultrája. Sylvester Stallone e filmmel futott be igazán, ebben püföli az azóta közhellyé nemesedett hűtőházi jelenetben a fagyott félmarhákat, és ebben fut fel a Philadelphiai Művészeti Múzeum (Philadelphia Museum of Art) lépcsőjén. Amúgy irtózatosan patetikus, túlheroizált giccs – egyben imádnivaló pop-kulturális ikon.

Giuseppe Tornatore 1993-as Puszta formalitás (Duna, 23.30) című szimbolikus krimije tipikus művészfilm, mely nem követi a krimi műfaji szabályszerűségeit, annak csupán néhány kliséjét használja arra, hogy elgondolkoztasson. Egy híres krimiírót (Gerald Depardieu) vádolnak meg egy különös körülmények között elkövetett gyilkosság elkövetésével, melynek ügyében az író műveinek nagy rajongója, a rendőrfelügyelő (Roman Polanski) nyomoz.

Jack Nicholson is nyomoz ma, mégpedig az illegális fegyverkereskedelem után, egy fegyverkereskedő bőrébe bújva, hiszen Foglalkozása: riporter (Cinemax, 20.00).Michelangelo Antonioni ’75-ös filmdrámájától azonban ne várjunk látványos csihipuhit, ez a film is elsősorban intellektuális síkon működik.

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. efes says:

    Én kérek elnézést a tegnapi “Paráért” Nagyon rossz film volt.


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!