Mit nézzünk ma a tévében?

Vasárnap, december 14.

Aki friss filmekre vágyik, az menjen a… moziba. (Nem biztos azonban, hogy jobban fog járni.) 1980-ban a Kramer kontra Kramer (ATV, 20.40) kapta a Legjobb filmnek (Stanley R. Jaffe producer, mert ugye, ezt mindig az adott producer kapja), a Legjobb rendezőnek (Robert Benton), a Legjobb adaptált forgatókönyvnek (szintén Robert Benton), a Legjobb férfialakításnak (Dustin Hoffman) és a Legjobb női mellékszereplőnek (Meryl Streep) járó Oscar-díjakat. Konkrétan arról van szó tehát, hogy ez a film simán lekaszálta a cécó “tetejét”. Na, de mikor volt már 1980… vethetnénk közbe, teljes joggal. Régen. Viszont, és főleg, hogy gyakorlatilag végigrágtuk magunkat az idei Oscar-felhozatalon, semmi sem szembetűnőbb, hogy milyen ropogósan friss, üde és lendületes még mindig ez a film, a Kramer… Nemrégen láttam, és le voltam nyűgözve. Amúgy – az ifjabbak kedvéért – egy válás története a film, melyben a gyereket a komoly karrier előtt álló apának ítéli a bíróság. A döntés gyökeresen felforgatja az apa életét… Mosoly, könnyek, még könnyek, még mosoly – aztán a kiábrándító végkifejlet.

 

 

Blöff - Anthony Quinn és Adriano CelentanoEközben, a Valkűr(Cool, 21.00) című háborús drámában Tom Cruise hozza hitelesen és megrázóan a Hitler elleni tizenöt (!) sikertelen merénylet körül a legsikeresebbet végrehajtó Stauffenberg gróf figuráját. (Bővebben)

Luc Besson egyik klasszikusa a Leon, a profi (RTL+, 21.00). Gary Oldman újra eszementen jó pszichopatának, az ekkor még kicsike Natalie Portman is talán élete legjobb alakítását nyújtja, és hát Jean Reno is óriási arc. Ez is egy remek, szórakoztató film…

Szerintem Sergio Corbucci Blöff (Duna, 21.05) című 1975-ös, börtönből szöktetéses-átverős szajréfilmjét azóta nem láttam, hogy levették a mozik műsoráról. Nem is emlékszem belőle sok mindenre, csak annyira, hogy annyiszor néztem meg, ahányszor adták – és hogy nagyon vicces volt. Adrián, a Cseles Csávóra is emlékszem, megAnthony Quinnre (lásd a képen).

A csajok, lányok, és az asszonyok nyilván Egy fiúról (Story4, 21.25) néznek meg egy nevetős-sírós történetet. Nick Hornby bestsellerének 2002-es filmváltozatában Toni Colette, Rachel Weisz és még sokan mások dongják körül Hugh Grantet, mint húst a légy, mígnem.

Engem viszont ez a Mocsok (Paramount Channel, 22.00) című dolog érdekelne, melyben egy velejéig mocskos zsaru (James McAvoy) tesz meg mindent, mégpedig a szó szoros értelmében mindent előléptetése érdekében. Állítólag közönséget megosztó, sajátos, furcsa hangulatú, kultfilm-gyanús alkotásról van szó… (Csak azt nem tudom, hogy akkor miért nem láttam még?)

Azok a csodálatos Baker fiúk (Story5, 23.35) ma már éppen olyan unalmasak a közönség számára, mint amennyire unják egymást. Mivel azonban máshoz sem értenek, mint zongorázáshoz, ha abbahagynák, az egyet jelentene a halállal. Kell egy énekesnő! Jeffés Beau Bridges, valamint Michelle Pfeiffer triója tulajdonképpen ugyanazt mondja elhollywoodiul, amit nálunk a Ripacsokban mesélt Sándor Pál. Egyedül nem megy. Kell egy csapat. Ilyenek.

Az éjszakai Engedd el! (m1, 00.30) Nicole Kidman projektje, ő a főszereplője és ő a producere is a filmnek. Egyszülött fiuk tragikus elvesztését a két szülő (Kidman ésAaron Eckhart) külön utakon próbálja feldolgozni, azonban ezek az utak meghökkentő kanyarokat vesznek. A komor, helyenként bizarr gondolatokat is felvető film tabukat döntő módon beszél a gyászról és a halál feldolgozásáról.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!