Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, Karácsony, december 26.

Szerintem nem kéne hagyni a gyereket egész nap tévézni… (Felnőtteknek pedig amúgy sincs mit nézni.) Inkább üljünk le együtt este, és nézzük meg A kőmajmok házát (m1, 20.10). Tasnádi István ifjúsági regénye az elmúlt évek egyik nagy sikere volt, Fonyó Gergely pedig ezt alkalmazta tévéfilmre, a szerző segítségével. A mai adás egyben a film bemutatója is, ezenkívül nem tudok semmit róla, azon kívül, ami a neten itt-ott fellelhető, erősen marketingízű szövegekből kiderül. A történet főszereplője egy betegsége miatt otthonülő tizenéves fiú, akinek képzelete izgalmas, harminc évet átölelő történetet teremt környezetéről, s arról a házról, melyben él. Érdekesség, hogy együtt játszik a filmbenHaumann Péter és fia, Haumann Máté, valamint Lázár Kati és lánya, Jordán Adél, valamint sokan mások – ahogy mondani szokás.babel - cate blanchett, brad pitt

 

 

Persze, van más is. A Butch Cassidy és a Sundance kölyök (ATV, 19.15) elbűvölő, szabálytalan, rendhagyó remekmű. Van “húzása”, lehet is rá alapozni egy évtizedekkel későbbi független filmfesztivált. Pedig valójában nincs is benne semmi különös… csak két imádni való pofa (Paul Newman és Robert Redford), néhány utánozhatatlan jelenet, Raindrops…

Megnézhetjük újra azt is, vajon mi történik, Ha eljön Joe Black (Viasat3, 21.00) Sir Anthony Hopkinst, vagyis az általa alakított oligarchát egy nap eléri az a pillanat, amikor teheti a pénzét oda, ahová akarja, rajta az már nem fog segíteni, hiszen (lásd a címet). Brad Pitt ezután majd’ három órán keresztül oktatja (őt s minket) ezután a valódi értékekre Martin Brest filmjében. (Tudnám, kikkel kéne ezt a filmet végtelenítve nézetni egy teljes parlamenti plenáris időszakon keresztül, kipeckelt szemekkel és leszíjazva.)

Ugyanekkor viszont a New York, New York (AMC, 21.00) című rendhagyó Scorsese-moziban (itt meglepetésre egy kvázi musicalbe vágta ollóját a bűnfilmek mestere), melynek színhelye az USA második világháborúban aratott győzelmét ünneplő New York, Robert de Niro szaxofonozik és Liza de Minelli énekel hozzá. A konfliktus ott kezdődik, amikor az embereket már csak Liza kezdi érdekelni…

Grüss Gott, der knédli-western ist geboren! A Sötét völgy (Cinemax, 22.00) című új osztrák film ugyan nem olyan nyúlós, nem olyan hosszú, mint a déli szomszédtól megszokott spagetti, néha ugyan kicsit nyögvenyelős, de alapvetően laktató, tápláló, s ha később még kicsit szikkad is, akkor akár rombolásra is kitűnő. Viccet félretéve,Andreas Prochaska filmjét nem véletlenül tartották érdemesnek arra, hogy benevezzék a 2015. évi Oscar-díjkiosztás legjobb idegennyelvű filmjének címéért való versenybe. (Bővebben) Korábban, ugyanitt egy laza koktélozás, némi gurigatás, szolid, ám morbid humor A nagy Lebowskival (Cinemax, 20.00), azaz Jeff Bridgesszel a Coen-testvérek filmjében.

Bábel (Story4, 22.45) véleményem szerint az eddigi huszonegyedik század egyik legfontosabb filmje. A mexikói Alejandro González Inárritu díjakkal méltán agyonhalmozott költői, katartikus kaleidoszkópja az emberek közötti kapcsolatokról, illetve inkább annak hiányáról szól. Négy országban, négy nyelven zajlik a filmbéli, bábeli a zűrzavar, vagyis maga, az ÉLET. Komoly, nehéz, összetett és felkavaró alkotás ez, melyben nagy sztárokat (pl. Cate Blanchett, és újra Brad Pitt – a képen) láthatunk példamutató művészi alázattal jelen lenni tökéletesen civil szereplőkkel, jelentéktelenségükben is fontos szerepekben.

Érdekes darab lehet a Tilda Swinton főszereplésével készült, 2001-es Mélyvíz (FOX, 22.45) című dráma, melyben a Swinton által alakított anya egy reggelen 17 éves homoszexuális fia szeretőjének holttestét találja meg az ajtaja előtt. A nő bepánikol, és fia védelme érdekében eltünteti a holttestet – azonban ahogyan ez lenni szokott, egy szemtanú mindig akad… (Nem láttam még.)

Még ennél is mélyebb víz az Életem értelme (m1, 23.15) című dráma, melyben Meryl Streep egy rákban haldokló anyát alakít, akit lánya (Renée Zellweger) ápol áldozatosan, ígéretes karrierjét feladva. A hosszas agónia alatt az anya elmeséli életét a lányának, hogyan adta fel fiatal korában, férje érdekében írói ambícióit és ez az áldozat hogyan tette tönkre szerelmüket. Amikor az anya meghal morfiumtúladagolásban, az egész család a lány ellen fordul. (Ezt a filmet sem láttam, azonban azt meg kell említenem, hogy Meryl mama ezért a filmért is kapott egy Oscar-jelölést, bár ez gondolom, nem lep meg senkit…)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!