A nagy vasárnap esti filmdarálásban elsőnek a Dan Brown regényéből készült Angyalok és démonok (RTL Klub, 18.50) című thriller kerül terítékre, amely film tulajdonképpen a híres-hírhedt Da Vinci-kód második részeként is felfogható. A Tom Hanks által alakított tudós nyomozó ezúttal Vatikán belső köreiben nyomoz a gonoszok után, akik bizony, ott vannak. (Bővebben)
Picit később három fickó jön, mégpedig A Jó, a Rossz és a Csúf (film+, 20.00), akiket viszont bármikor szívesen látunk (a képernyőn). Sergio Leone spagetti-western klasszikusa büszkélkedik a filmtörténelem egyik legszebb hármas pisztolypárbajával, aminek élvezetéhez azonban végig kell nézni a bő két és félórás filmet, hiszen az csak a legvégén zajlik le. A film másik rendkívül érdekes része viszont éppen az elején van, amikor egy legalább 20 perces némajátékban ismerjük meg a történet címszereplőit… E két pont között pedig ott van maga a film, amit azért nem lesz olyan nehéz kibekkelni, akár negyvenhetedjére sem.
Az HBO ma esti bemutatója A könyvtolvaj (20.00-tól), mely a még ma is mindössze 38 éves ausztrál Markus Zusack hasonló című, eddig több mint 30 nyelvre (magyarra is) lefordított bestsellerének filmadaptációja, melyben egy Liesel nevű fiatal lányt követhetünk végig a második világháborún. (Bővebben)
S ha már ezen a csatornán vagyunk, rögtön utánatolhatjuk a szintén igen remek, de egészen más karakterű Dom Hemingway (HBO, 22.15) című mozit is, melynek címszereplője (Jude Law) kibírhatatlanul nagyképű, gátlástalan, tökéletesen felelőtlen, elementáris fazon. A film tétje mindössze annyi, hogy megmutassa benne az emberit, hogy szerethetővé tegye. A cselekmény nagy része féktelen bulikkal és a “komámasszony, hol a lóvém”-klisé pörgetésével zajlik, de ahogyan haladunk egyre beljebb Dom elméjének széthullásába, úgy bújik elő annak szerethető lénye is. (Bővebben)
Kevés életszerűtlenebb történetet tudok elképzelni annál, mint amikor egy hegesztőlány (egy hegesztőlány!) minden vágya, hogy Amerika legjobb tánciskolájába kerüljön, de láss csodát! A Flashdance (m1, 20.25) azonban valamiért mégis világsiker lett, melynek hatására lányok milliói kezdtek hordani kötött bokamelegítőket, és iratkoztak be jazzbalettre, hogy nekik olyan legyen a fenekük, mint a… Ja, Jennifer Beals azért jó csaj (a képen középen).
Ez nagyjából akkor volt, amikor egy másik jó csaj is csábított a filmvásznakon. Sophie Marceau-val bármelyik fiú táncolt volna a Házibulin (film+2, 21.00).
A Jerry Maguire – A nagy hátraarc (ATV, 20.40) viszont egy meglehetősen idealisztikus komédia arról, hogy egy gátlástalanul törtető, sikeres sportmenedzser (Tom Cruise) egy nap ott hagy csapot, papot, plüssfotelt, a hajléktalanoknak ajánlja fel összes lakását, méregdrága gagyi Vuitton Lajos hátizsákját, arany karóráit és egy sátorban kiköltözik a Margit-szigetre. Vagy valahogy így.
A stepfordi feleségek (FEM3, 21.00) című kissé bizarr, de semmiképpen nem agyatlandramedyben a szerteágazó tevékenységű Frank Oz mesél nem kevés maró iróniával az amerikai középosztályba a hatvanas-hetvenes évek táján begyűrűző feminista mozgalmakról, Nicole Kidman, Bette Midler és Glenn Close közreműködésével.
Bruce Willis ma este a 16 utcában (RTL+, 21.10) lesz másnapos, kiégett zsaru.
A Hurt Lockerrel Oscart nyert Kathryn Bigelow, amellett, hogy James Cameron exe, arról híres, hogy nő létére kifejezetten pasis műfajokban nyomul. Ebben a Holtpont (RTL Klub, 21.25) című filmjében például amerikai elnököknek öltözött szörfösök rabolnak bankokat. E műfajban autentikus kisugárzású, ám már sajnálatosan megboldogult Patrick Swayze mellett például az ifjú Keanu Reeves is feltűnik a filmben. Jó kis régimódi akciókrimi lesz ez, sok egyéb látványossággal.
Woody Allen legjellegzetesebb, legközismertebb arca jelenik meg a Manhattanben (AMC, 22.00). Az a gyapjúzakós, kordnadrágos, neurotikus értelmiségi figura, aki még a reggeli pirítós köré is elméleteket gyárt, aki a szerelmi életét egyenesen a világuniverzumban lejátszódó asztrofizikai folyamatokhoz hasonlatos kataklizmákként éli meg, aminek élményét aztán egyből ki is beszéli kedvenc pszichológusának kanapéján. A film mindamellett New York belvárosának, valamint jellegzetes lakóinak plakátszerű portréja, Gershwin idevágó zenéire. Alapmű, de hát tudjuk az egészet kívülről…
A Sophie választása (Story5, 23.30) hozta meg Meryl Streep-nek élete első Oscar-díját. A film alapjául szolgáló William Styron-regény óriási siker volt annak idején, melyből Alan J. Pakula igazi, szép, nagyszabású hollywoodi drámát rendezett 1982-ben.
A Mona Lisa mosolya (RTL Klub, 00.30) tulajdonképpen a Holt költők társaságának leányiskolai megfelelője. Robin Williams renitens irodalomtanára helyett azonban itt Julia Roberts renitens művészettörténet-tanára áll a középpontban. Feladata azonban mindössze annyi lenne, hogy a hallgatókat felkészítse a tökéletes feleség szerepére. 1953 Amerikájában ez a megfelelő sminkelésen, divattanácsokon, és a szokásos háztartás-vezetési ismereteken nemigen terjedt túl, egy feleség ne gondolkodjon és főleg ne érdekeljék olyan bűnös dolgok, mint a művészi szabadság, önkifejezés, stb., ami viszont épp a Julia által alakított tanár szívügye. Szerethető kis film.
Még később pedig pilóták, sztyuvik (no és George Clooney) nyüzsögnek különféle amerikai reptereken az Egek ura (TV2, 00.40) című kedves, életigenlő és messze nem tartalmatlan filmben is, melynek valódi témája azonban a minapi gazdasági válság. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: