A képlet ma estére az energikusabbaknak buli, kocsma, piaszag, a fáradtabbaknak például a Képlet (film+, 19.00/Cool, 23.20), egy sci-fi, melyben az utóbbi évek konstans Citrom-, és Arany Málna-díjasa, az olajos tekintetű, mindig más, de mindig több frizurájú Nicolas Cage menti meg a Földet a Sting-fejű, suttogó alienek támadásától. (Bővebben)
Ma este kerül adásba egy tavalyi gyártású két részes, olasz romantikus dráma is, mégpedig abból az egyik legklasszikusabb: Shakespeare Rómeó és Júliája (m1, 20.30). Fogalmam sincs, milyen, mindössze annyit kötöttek az orromra, hogy bár a történet a középkorban játszódik, a helyszín nem Verona, hanem egy komor hangulatú, alpesi kisváros… (Második rész holnap, m1, 20.25).
A Bad Boys 2. pontosan olyan, mint az 1. volt: Már megint a rosszfiúk (Viasat3, 21.00), azaz Will Smith és Martin Lawrence, szemben a komplett alvilággal, lazán&faszán. Yo. Check this out.
A Cowboyok és az űrlények (FEM3, 21.00) egy igazi furcsaság. Sci-fi és western.Daniel Craig és Harrison Ford, valamint a leszbi csaj a Dr. House-ból és Sam Rockwell. Nekem annak idején mérsékelten tetszett ez az öszvér.
Az új-zélandi illetőségű Martin Campbell (pl. Casino Royale) például már másodjára vág bele ugyanabba a filmbe, holott az első sem volt sikertelen. A sötétség határán (Story4, 21.05) című, “futurisztikus ökológiai thriller” első, 1985-ben képernyőkre került tévéváltozata is már magasan az átlag fölé nőtt merész témaválasztásával és logikus cselekményszervezésével. Valamilyen okból Campbell azonban úgy érezte, még egyszer neki óhajt látni a projektnek, ehhez híres kollégát is megnyert a főszerepre, a szomszéd szigetről: az ausztrál Mel Gibson alakítja eme új változatban a lányának gyilkosát a föld alól is előkerítő zsarut. (Bővebben)
Szóba jöhet A Thomas Crown-ügy (AMC, 21.10) is, ami egy közepesen szórakoztató szajréfilm-komédia, Steve McQueen után szabadon, Pierce Brosnan (valamint Rene Russo) előadásában. Siker, nők, pénz, csillogás, majd lebukás. Vagy sem.
Sok meglepetés nincs az Exférj újratöltve (Cool, 21.10) című romantikus komédiában sem, itt a felmelegített töltött káposzta házastársi kapcsolatra való projekciójának krimi-környezetben való analízise “kerül fennforgásra”, Jennifer Aniston és Gerald Butlerfőszereplésével.
A Cinemax-felhasználók örömére van mára egy különlegességnek számító Peter Greenaway-opusz, a Párnakönyv (Cinemax, 21.40), mely a japán Sei Shonagonregényének adaptációja. A téma a kalligráfia, az erotika és a testfestés.
Tulajdonképpen későbbi (mai) önmagát találja meg Angelina Jolie a Határok nélkül (Paramount Channel, 21.40) című kalandfilmben (illetve, inkább drámában), melyben egy gazdag gyáros feleségét alakítja, aki egy jótékonysági gálán hallott beszéd hatására feladja eddigi luxuséletét és azt az afrikai éhező gyerekeknek szenteli. Mivel Jolie ma már az ENSZ jószolgálati nagykövete, akinek feladata egyebek mellett, a gyermekéhezés felszámolása a világon, az erre való indíttatást viszont -a fáma szerint- e film forgatása alatt kapta; a recept tulajdonképpen egyszerű: minden kőgazdag hollywoodi sztárt éhező harmadik-világbeli környezetbe kell vinni forgatni, rögtön kevesebben éheznének… És természetesen legyen végre béke a világon! 😉
Az igen hülye című Shrink – Dilidoki kiütve (Galaxy, 22.05) című dráma nemcsakKevin Spacey rajongóihoz szól. (Bővebben)
Sokat fut mostanában Robert Redford rendezői pályafutásának egyik veretes, masszív darabja, A cinkos (m1, 23.05). A politikatörténeti dráma Abraham Lincoln elnök meggyilkolását követő szégyenletes koncepciós per történetét meséli el a kitartó érdeklődőknek.
Ha vannak kérdéseid egy diktatúra valódi természetéről, akkor arra az első adekvát válaszLuis Bunuel El Paóban nő a láz (Duna, 23.10) című klasszikus filmje lehet. Az 1959-ben készült alkotás amúgy a börtöndrámák egyik klasszikusa, az ekkor már halálos betegGérard Philippe-el a főszerepben (a képen).
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: