Kezdetnek itt van például Robert Schwenke Az időutazó felesége (RTL II, 19.00) című romantikus filmje vacsoraidőben, mely nem merészkedik túl a nagysikerű lányregény mozgóképes illusztrálásánál. Azonban amit tesz, azt ízléssel teszi: a lányok, asszonyok cinikus férfitársai is el tudják viselni e filmet, főleg némi utólagos ellenszolgáltatás beígérésével, de semmiképpen nem rohannak ki a szobából öklendezve, mint általában az ilyen filmeknél. Eric Bana nem több mint sármos, Rachel McAdamspedig helyes, de most elég ennyi is. (Bővebben)
John Irving írta A titkos ajtó (Cinemax, 20.15) című thriller alapjául szolgáló regényt, mely egy meglehetősen banálisnak tűnő szerelmi háromszög-történetet mesél el: Egy kiüresedő, elhidegülő házasságot forgat fel fenekestül egy abba váratlanul belecsöppenő fiatal fiú. Eléggé elcsépelt közhely, láthattuk már néhány százszor különböző jól-rosszul sikerült variációit, de Tod Williams rendezése alaposan megugorja az átlagot. A titkos ajtó egy kifejezetten szép, tehetséges, míves és igényes munka, egy remek Kim Basingerrel, egy remek Jeff Bridgesszel (a képen) és egy elbűvölő Elle Fanninggel. (Bővebben)
Adam Sandler, a pukifilmek hercege ezúttal egy ízig-vérig macsó, heteroszexuális tűzoltót játszik a Férj és férj (TV2, 21.40) című komédiában, aki a forgatókönyvírói szeszélynek/csalafintaságnak köszönhetően egy homoszexuális, meleg kapcsolatban találja magát, ráadásul annak egyik beltagjaként. (Bővebben)
Mostanában A hobbitkától ájul a nép a mozikban, de nézzük inkább, mit művelt Peter Jackson fiatalkorában, mielőtt megtalálta magának Tolkien hőseit. A Törjön ki a frász!(Paramount Channel, 21.40) című szellemes vígjáték sok “nem ájulós” filmrajongó szerint az új-zélandi Jackson legjobb filmje, 1996-ból, a ma már sajnos súlyos beteg Michael J. Foxszal. A film szerintem is vicces.
Az izraeli Omri Givon Hét perc a mennyországban (Duna, 22.15) című drámája viszont 94 perc a képzelet, az emlékek és a vágyak birodalmában, egy szörnyű trauma okán. Galia (Reymond Amsalem megrázóan hiteles alakításában) súlyosan megsérül, a barátja viszont meghal egy öngyilkos terrorista által végrehajtott buszrobbantásban. A történet arról szól, hogyan képes a törékeny nő újraépíteni életét, miközben tisztáznia is kell önmaga szerepét tragikus véget ért kapcsolatában, de a jövőre nézve is. Givon lágy vonalakkal, de bravúrosan bonyolított, intim hangulatú, őszinte filmet készített egy Izraelben általánosnak mondható problémáról, nem kevés magyar segédlettel.
A pék (Film Café, 23.25) című angol (-os humorú) vígjáték legfőbb érdekessége, hogy főszerepében a Homeland zavaros identitású CIA-ügynökét játszó Damian Lewist láthatjuk, azonban a tőle megszokott szerepben: itt egy munkájától elidegenedett bérgyilkost alakít, aki rendes életet kezdene, tortákat sütögetne és még szerelmes is lenne – ha az a lenne nem lenne.
Ha netán túl jól sikerült eddig az esténk, akkor biztosan elcseszhetjük azt Lars Von Trierbombasztikus Antikrisztusával (FEM3, 00.30), melyről azonban nem vagyok hajlandó többet írni (mivel itt már megtettem korábban).
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: