A hölgyek minden bizonnyal a Tükröm, tükröm (RTL II, 18.35) című igen édes – nekem már szinte émelyítő- romantikus komédiára fognak szavazni, melyet sokszor láthattak már 1996 óta, mégsem elég soha nekik az élményből. A Jeff Bridges által játszott egyetemi professzor a megelőző évek viharos kapcsolatai után megállapodna és ún. “normális” kapcsolatra vágynak, ezért hirdetést ad fel, melyben korban, intellektusban és társadalmi státuszban hozzáillő párt keres. Jelentkezik is a hirdetésre Rose (Barbra Streisand), aki a szomszéd tanszéken angol romantikus irodalmat tanít – ő viszont a könyvtárak penészes unalma helyett inkább a romantikus hevületet szeretné végre megtapasztalni, amiről fejben annyit tud, és amit tulajdonképpen tanít a diákjainak. Pammparamm. A filmet Streisand rendezte is, és láthatjuk benne többek között a legendás Humphrey Bogart legendás szerelmét, Lauren Bacallt is (akit még Oscarra is jelöltek ezért az alakításért –lásd a képen).
Fiúknak viszont inkább az Öld meg Rómeót! (film+, 20.50) című, Jet Li által főszerepelt akciómozi való, mely a cselekményben rejlő karcos Shakespeare-áthallások miatt is érdekes lehet. No, meg az akrobatikus verekedések miatt is. (Bővebben)
A Borban az igazság (Film Mánia, 21.00/Film Café, 21.55) című gasztro-thrillerkomédiában az olcsó, “suttyó” kaliforniai, Napa-völgyi sárdöné gyűri maga alá a pöffeszkedő, öntelt és fennhéjázó francia ősét. Természetesen eme elképzelhetetlen tett mellett ott van a közhelyes amerikai tetterő, a vállalkozói kedv és finesz – a film mégis nézhető, könnyű és üdítő, mint egy párás pohárban illatozó, pincehideg chardonnay egy hajtós nap végén. Állítólag megtörtént eseményeket mesél el a film…
Kevés vallásos szekta ért el olyan filmkarriert, mint a Németalföldről Amerikába (gazdaságilag) menekült amisok, akiknek legfőbb jellemzője, hogy megállt velük az idő. A mai napig nem használnak gépeket, elektromosságot, és más efféle ördögi machinációkat, ők megmaradtak abban a korban, amikor megérkeztek az Újvilágba: a XVIII. században. A Bibliát szó szerint vevő, szerényen élő amisok, akik érthetően elvileg még azt sem tudják, mi az a film, mégis főszereplőivé váltak egy csomó történetnek, kriminek és krimisorozatnak, vígjátéknak és még vígabb játéknak. Ez utóbbiak közül egy a Szegény embert az Amish húzza (Story4, 21.05) rettenetes című, ellenben mégis nézhető humorú darab, melyben egy nagymenő, New York-i pár (Kristie Alley és Tim Allen) menekül az adóhatóság elől, és éppen e jámbor közösségben talál előlük menedéket… (Most azért gondoltam egy csúnyát az adócsalás hazai vonatkozásairól.)
Az Összeesküvés-elmélet (Viasat3, 22.00) tipikusan az a film, amelyik megmutatja, milyen veszélyekkel jár, ha egy színész túl mélyen beleéli magát szerepébe… A viccet félretéve, Mel Gibson valószínűleg nem ebbe a filmbe kattant bele, ő már régóta ilyen, a konspirációs teória-mechanizmusok kialakulásának, illetve megjelenésüknek ábrázolása viszont tűpontos. Mindig vannak, mindig voltak és lesznek is olyanok, akik tisztán, raszteresen (értsd: mindenkinél tisztábban, hiszen mindenki hülye, idióta, ostoba, sőt, vak és süket is, ráadásul át vagyunk verve) látnak mindent, és látják a mindent átszövő pókhálót, melynek közepén ott csücsül a csúnya, karvalyorrú, kapzsi banyapók. A film amúgy vicces, főleg a Julia Roberts által jegyzett romantikus szál fényében…
A Shrink – Dilidoki kiütve (Galaxy, 22.05) című dráma félrevezető, idióta címe ellenére, ma sem csupán Kevin Spacey rajongóihoz szól. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: