Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, április 3.

Nagypéntek lévén, természetesen a jelenleg regnáló keresztény-nemzeti kurzus Duna nevű zászlóshajója mondja ki a tutit, mikor műsorra tűzi a tegnap még összeesküvés-elméleteket sorjázó Mel Gibson annak idején nagy feltűnést keltett, helyenként kisebb-nagyobb botrányokat is kiváltó A Passió (Duna, 22.50) című igen erősen fogalmazó és igen erős érzelmeket is kiváltó/kiváltani képes drámáját. A film gyakorlatilag pontosan arról szól, ami a mai napon történt a jeruzsálemi Koponyák hegyén, nagyjából kétezer-valahány évvel ezelőtt. Hogy azonban maga a mű milyen, arról megoszlanak a vélemények… Gibson mindenesetre a maga legteljesebb történeti hűségében szerette volna ábrázolni Jézus utolsó óráit, s annyit egészen biztosan elért, hogy a film megtekintése legalább olyan kínszenvedés, mint amit a Názáreti átélt a Via Dolorosán (lásd a képen).

 

 

a passió - jim caviezelMás. Testes filmügyi kormánybiztosunk egyik első produkciója volt a mozikban -meglepetésre- igen szép nézőszámot elérő Coming Out (HBO, 21.00) című langymeleg romantikus komédia. Természetesen a homoszexualitás témája a mai Magyarországon masszív botránykő, vijjogtak is a szirénák, ömlött az epe és az utálat – a film viszont, a maga nemében, egyáltalán nem rossz. (Bővebben) Szerintem a mai tévépremier lesz, de nyilván lesz még belőle más csatornákon is.

Persze, sokkal jobb film ennél a Kínzó közelség (AXN, 21.00), amiben egy boldog, fiatal házaspár életét zilálja szét egy gyermekét egyedül nevelő, önjelölt igazság bajnokát játszó, mélyen zakkant zsaru. Ez így önmagában még eléggé középszerű, közhelyes, akár melodramatikus történet rémképét is sejtetheti, ám a sztori blikkfangja itt a meglehetősen  nyugtalanító, rasszista felhangokkal bíró cselekményben rejlik. A pár ugyanis egy fehér férfit és egy fekete nőt jelent ez esetben, a zsaru pedig egy fajvédő fekete (Samuel L. Jackson).

A Fantasztikus Négyes és az Ezüst Utazó (FEM3, 21.00) ilyen fantasztikus képregényfilm, mese, látvány, tűzijáték. Die Fantastischen Vier, volt egy ilyen német rap-csapat, na, ők is innen vették a nevüket. Izé.

A vád tanúja (AMC, 21.05) viszont egy virtigli filmklasszikus, hiszen Agatha Christie klasszikus krimijének Billy Wilder által rendezett klasszikus hollywoodi klasszikus változata, főszerepben a klasszikus Marlene Dietrichhel és a klasszikusTyrone Powerral, valamint a klasszikus Charles Laughtonnal. Ide a bökőt, hogyha túltesszük magunkat azon, hogy “jáj, feketefehér”, “jáj, de régi”, baromi jó kis film lesz ez még ma is.

A háborús filmek kedvelői megnézhetik újra A sólyom végveszélybent (film+, 21.10),Ridley Scott maratoni háborús drámáját (kb 144 perc), mely egy valóságban megtörtént szomáliai kommandós rajtaütés drámai pillanatokban bővelkedő, érzékletes filmes feldolgozása, értelemszerűen súlyos hollywoodi hangsúlyokkal (2 Oscar+2 Oscar-jelölés).

A Sakál (Story4, 21.05) viszont Fred Zinnemann 1973-ban készült A sakál napja című remekének remake-je, amiből éppen az hiányzik, amitől az alapeset nagyszerű. Ott pörög, ahol nem kéne, és ott lassít, ahol pörögni kéne. Így csak egy átlagos akciófilm lett belőle, viszont ha nem láttuk az eredetit, akár még szórakoztathat is. Ha azonban láttuk már, akkor halálra fog idegesíteni, Bruce Willis ide, Richard Gere oda.

A sárkány csókja (RTL Klub, 21.15) egy bessonista -tehát habkönnyű, de pörgős- akciókomédia, a zsarupartner-filmek egyfajta francia verziója, amiben egy kínai titkosügynök (Jet Li) egy kissé karcos francia zsaruval (Tchéky Kario) karöltve próbál megvédelmezni a kínai drogbáróktól egy sokat látott koronatanút (Bridget Fonda).

Picit később, Az angol beteg (Paramount Channel, 21.40) gyógyul újra. Mondjuk azt, hogy ez a film hozta az eddigi utolsó magyar Oscar-díjat, hiszen a film zenéje is kapott abból az esőből, ami erre a jó hosszú és jó romantikus alkotásra hullott annak idején; a zene pedig nagyban támaszkodik Sebestyén Márta hangjára. Aki beteg és angol, az Ralph Fiennes, és aki gyógyít: Juliette Binoche.

Michael Clayton (Galaxy, 22.50) címszerepében George Clooney adja a jól menő ügyvédet, romos magánélettel. A tárgyalótermi drámába oltott krimiben felfeslő esetben éppen összeomló kollégáját készül kisegíteni a bíróság előtt – a rafkós és rámenős ügyésznő ellenében. Közben még az is kiderül, hogy védence sem ártatlan… A havert Tom Wilkinson, az ügyésznőt pedig Tilda Swinton alakítja, utóbbinak az itt bemutatott remeklése Oscar-díjat ért.

Antoine Fuqua A kiképzés című remek zsarufilmjének kvázi második részeként is felfogható a Brooklyn mélyén (Cool, 23.00) című dráma. Mondom, dráma, tehát nem krimi, akcióizé, vagy más efféle. Három párhuzamosan futó zsarusors, mely a végső véres fináléban ér össze. Kiábrándult, naturalista pillanatkép a mai New York bűnüldözéséről, szociografikus hitelességgel. Itt nincsenek hősök, csak áldozatok, akik akkor szerencsések, ha egy órával tovább élnek, mint a társuk. A vakmerő Ethan Hawke és a laza Don Cheadle mellett Richard Gere különösen remek a nyugdíj előtt álló, gyávácska zsaru szerepében.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!