Ha megyünk locsolni/várunk locsolókat, akkor intézzük úgy, hogy (uszkve) 11.30-tól 13.30-ig legyünk tévé előtt, ugyanis a Macskafogó kerül adásba a mosóporos kettőn. hanem megyünk/nem várunk, akkor értelemszerűen, az ebédet időzítsük megfelelőképpen. Amúgy igazi punnyadós nap, odakint (állítólag) télies idő, idebent sonka- és tojásszag, fekete lovag, hobbitok, őslények, valahol biztosan lesz Bud és Terence is. Effélék. Pihenés, pihegés, szuszogás. De Grabowski a tuti.
Este aztán ismét nehéz a választás, de ma már szigorúan hagyjuk a serclit másnak. A tegnap ajánlott, amúgy remek Truman Capote-életrajz után ma nézzünk meg egyet a mester regényadaptációiból, mégpedig rögtön az egyik leghíresebbet. Az Álom luxuskivitelben (Duna, 20.30) Oscar-díjas zenéjét (Henry Mancini szerzeményét) még az is ismeri, aki soha nem látta ezt a klasszikus Hollywood legszebb napjait idéző filmet. Szegény, vidéki lány (Audrey Hepburn – a képen) a nagystílű élet reményében a nagyvárosba költözik, ahol úgy tűnik, el is éri céljait – a szerelem azonban elkerüli őt. Mígnem feltűnik a színes kopott zakójában a kócos, fésületlen, szegény író…
Nemcsak a húszéveseké a világ, azaz itt a Red 2. (RTL Klub, 21.10), a Bruce Willis, John Malkovich, Helen Mirren alkotta belsőhármassal, akiket az igen szerethető karakterű Marie-Louise Parker egészít ki. Morgan Freemant Catherine Zeta-Jones pótolja, mint a KGB tábornoka. A villámgyors mozgású Byung-hun Lee a világ legveszedelmesebb bérgyilkosaként tűnik fel, David Thewlis borrajongó francia terroristaként, és nem utolsósorban itt van Sir Anthony Hopkins, mint zseniális tudós, aki olyan bombát készített, hogy!
A Bor, mámor, Provence (FOX, 21.45) ha akarom, idézheti a tegnapi este jobb pillanatait, de inkább azért egy reménybeli jövőnek szól. Ridley Scottfilmje szerelmeslevél az aranysárgában, bíbor-bordóban, rozsdanarancsban és üde zöldben úszó Provence-i tájhoz és terményeihez, a zöldségekhez és a borhoz; ha akarom, képeslapesztétikában fényképezett puccos turisztikai reklám; ha akarom, enyhén giccses, romantikus történet – azonban mindháromnak jó. Bajom csak Russel Crowe-val van, akit valamiért csak valamilyen harcosnak, kubikosnak, bányásznak, vagy más, efféle kétkezi melósnak tudok elképzelni, romantikus hősszerelmesnek kevésbé – ez viszont legyen az én bajom. Marion Cotillard csini, Albert Finney pedig szuper, mint mindig.
Jack Nicholson is nyomoz ma, mégpedig az illegális fegyverkereskedelem után, egy fegyverkereskedő bőrébe bújva, hiszen Foglalkozása: riporter (Cinemax, 21.50). Michelangelo Antonioni ’75-ös filmdrámájától azonban ne várjunk látványos csihipuhit, ez a film is elsősorban intellektuális síkon működik.
Lesznek Vad orchideák (AMC, 22.25), egy annak idején -1990-ben- merésznek számító erotikus-romantikus történet formájában, melyben -az ekkor még hamvas és ifjú- Mickey Rourke hivatott képviselni azt a férfias vonzerőt, aminek hatására a hölgyek pulzusa felgyorsul, vérnyomásuk megemelkedik, ajkaik kiszáradnak. (Ezalatt, mintegy vicces kontrasztként, az egész napos locsolkodásban megfáradt férfiak már békésen hortyognak.)
De lesz Fekete Dália (RTL Klub, 23.20) is, Brian De Palma remek film noir hommage-a, melyet Zsigmond Vilmos fotografált decens pompával. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: