Mit nézzünk ma a tévében?

Csütörtök, április 9.

Megpróbálkozhatunk a minap nem teljesen pozitív előjellel emlegetett D1 TV-vel, hátha sikerül ma Wim Wenders 2004-es A bőség földje (D1 TV, 19.25) című filmjét normálisan levetíteniük. Az izgalmas filmesszé Wenders mániájáról, Amerikáról szól, egy vietnami veterán és egy fiatal, hívő katolikus lány szemszögéből nézve, hogyan éli meg a 09.11- terrortámadás okozta sokkot. A férfi (John Diehl) igazi hazafi, aki mára eszményeiből kiábrándulva, céljait vesztve sodródik, s aki számára a terrortámadás új célt, új ellenséget jelent. A lány (Michelle Williams – a képen) viszont évtizedeket élt Afrikában és Palesztinában, így mélyen át tudja érezni azt a motivációs erőt, ami akár a terroristákat is hajthatja…

 

 

a bőség földje - michelle williams

 

A mintegy 60 évet átfogó történetet elmesélő A komornyik (Cinemax, 20.00) című dráma a Fehér Ház legismertebb komornyikját, a fekete Cecil Gaines életét mutatja be (a fiktív karakter történetét valóságos figura, Eugene Allen személye és élete inspirálta), és ezen keresztül az amerikai feketék társadalmi fejlődését mutatja be a harmincas évek gyapotföldjein való robottól a mai legfelsőbb szintekig. Forest Whitaker zseniális a címszerepben. (Bővebben)

A továbbiakban érdekes lehet az Éli könyve (film+, 21.00) is, ha eddig nem láttuk volna. A ritkán bár, de mégis mindig figyelemreméltó filmekkel előálló Hughues-testvérek ezen munkája tulajdonképpen egy apokaliptikus (mondhatni, disztópikus) western, nem kevés vallásos (keresztény) tanítással. A film ennek ellenére jó. (Bővebben)

A Továbbállók (Galaxy, 22.05) című filmről nyugodtan mondhatjuk azt, hogyAmerikai szépség ‘kettő‘, hiszen mintegy tíz év múltán, az öt, méghozzá igen fontos (legjobb film, rendező, forgatókönyv, férfialakítás és fényképezés) Oscar-díjjal súlyosbított ‘egy’ után,Sam Mendes e filmmel  tért vissza első nagy sikere környezetébe, az amerikai középosztály élveteg és anyagi jólétben élő közegébe. Ezúttal azonban nem lakóhely szerint választotta filmje témáját és szereplőit, hanem e társadalmi réteg egy korosztályát, a gyermekvállalás előtt álló (majdnem) fiatal párokat vette sajátosan fókuszált nagyítója alá. A szociografikus igényű, ám maróan kritikus, a visszásságokat karikírozó szemlélet viszont nagyjából ugyanaz, mint az Amerikai szépségben. (Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!