Nyugodtan adjuk át magunkat a rügyrobbantó tavasz élvezetének, a dobozban semmiről nem fogunk lemaradni. A pókert amúgy is meglehetősen buta mulatságnak tartom, mint időtöltést, persze, mint filmtéma, például a Maverickben (film+, 19.00), még lehet igen szórakoztató is. Még akkor is, ha Mel Gibson akar szórakoztatni benne, a séróból szintén nem igazán viccesnek tűnő Jodie Foster társaságában. Persze, azért nem csakis és kizárólag, hiszen ez egy western-vígjáték alapvetően, kártya- és párnacsatával dúsítva.
Az elveszett frigyláda fosztogatóinak (FEM3, 21.00) barátságos piff-puff-szórakoztatása is jól jön rendszerint, még akkor is, ha a könyökünkön jön ki, mert az azért mindig nagyon rendben van, amikor a végén megszívják a nácik…
Az utóbbi évtized egyik legfigyelemreméltóbb műfaji kísérlete volt a fiatal, dél-afrikai Neill Blomkamp District 9 (AXN, 21.00) című filmje, mely ügyesen keverte a sci-fi műfaji elemeit a társadalmi problémákat megvilágítani szándékozó dokumentarista hatásokkal és az egyes szám, első személyben lövöldözős számítógépes-játékokkal. (Bővebben) A film színhelye egy valódi, földi pokol: Jo’burg, vagyis Johannesburg, Dél-Afrika legnagyobb városa. Érdemes e film előtt/után megnézni ezt a dokumentumfilmet is, mely bemutatja e város valódi lakóinak valódi problémáit, életét és így igen érdekes lesz ennek fényében értelmezni Blomkamp látomását… (AStayin’ Alive in Jo’burgról bővebben itt.)
Ma este talán szórakoztató lehet az Állítsátok meg Terézanyut! (film+2, 21.05) is, ami annak idején bár magyar viszonylatban nagy siker volt, azért valljuk be, legnagyobb hatást mégis Mikola István elméjében okozta… 😀
A Grimm (Story4, 21.05) viszont egyértelműen Terry Gilliam pályájának hanyatlását reprezentálja. Amúgy egy sötét, misztikus horror-mese a meseíró Grimm-testvérekről,Monica Bellucci, Heath Ledger, Matt Damon, satöbbi, satöbbi – erőltetett, lélektelen nemistudommi. Azért szólok, hátha valaki lát bele valamit…
Akkor már inkább a Wasabi – Mar, mint a mustár (RTL Klub, 21.20), Luc Besson szokásosan könnyed, szórakoztató produkciója, melyben Jean Reno a mogorva, ám nagyon kemény öklű rendőrfelügyelő, akinek ez előbbi tulajdonságai miatt kényszerű, Japánban töltött szabadságán egy igen szabados életvitelű leányka felvigyázását kell megoldania – amit teljesít is, bár nem minden nehézség nélkül.
Nincs baj. Az élet szép (Paramount Channel, 21.40). Roberto Benigni szerint legalábbis szép, aki ezt -sziszifuszi munkával- el is tudja hiteti velünk, annyira, hogy a film gyakorlatilag végigtarolta annak idején a világ filmfesztiváljait, inkluzíve 3 db. Oscar-díjjal. A film Guidóról (Benigni Oscar-díjas alakítása – a képen jobbról), a chaplini értelemben vett kisemberről szól, akit a második világháború alatt származása miatt kisfiával együtt lágerbe zárnak. Hogy kisfiának könnyebb legyen a koncentrációs tábor szörnyűségét elviselni, Guido azt a “játékot” találja ki, hogy ők, a rabok egy nagy játékban játékosok, az őrök pedig a játékvezetők. Torokszorító film, 100%-os optimizmus-, és életörömtöltet.
Az élet másképpen szép a New York bandáiban (Film Mánia, 22.00). Martin Scorsesebő két és félórás, olykor igen erőszakos jeleneteket is tartalmazó filmeposza a város hősies őskoráról szól, két gigaikon főszereplésével. Leonardo Di Caprio és Daniel Day Lewis vetélkedik egymással a filmben, bokszban, utcai harcokban és kőkemény farkasszemnézésben. (Bővebben)
Danny Boyle utópikus zombifilmjében, a 28 nappal később-ben (FOX, 22.40) gyakorlatilag az élet meg is szűnt létezni. Az alapsztori meglehetősen klisészerű: egy katonai laborban egy veszélyes vírussal kísérleteznek, ami azonban -ahogy szokott- elszabadul és vadállati dühkórral fertőzi meg Anglia szinte teljes lakosságát. A sablon azonban ezúttal tartalommal és komoly mellékes üzeneterdővel is rendelkezik, Boyle sarkos társadalom- és civilizációkritikát zsúfol a komor, sötét disztópia keretei közé. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: