Amikor ez az ajánló íródik, még nyoma sincs a mára beígért, tízfokos lehűléssel járó, horrorisztikus hidegfrontnak – ami ha mégis lesz, buli nem lesz. Ilyenkor jön jól a tökéletes helyettes, az a hülye doboz. A vacsi után közvetlenül, például A szív bajnokaiban (RTL II, 19.35) Sandra Bullock (a képen) Oscar-díjas alakítását nézhetjük meg. A valós és valóban hatásos történet egy hatalmas termetű, de kissé lomha (ész)járású, déli srácról és az ő hi-he-tet-len futball-karrierjéről szól. (Bővebben)
Ekkor azonban Julia Roberts már becserkészte, megfőzte, ujjai köré csavarta és nyakkendőjénél fogva, amolyan pudlikutyaként maga után vonszolja Richard Gere-t, aki minderre csak annyit képes kinyögni: Micsoda nő! (RTL Klub, 19.10)
A nap hőse egyértelműen a fizimiskáját egy műszaki bolti eladóból, egy konditeremfüggő brókerből és egy bordásfalból felépítő Jason Statham, aki saját magát üti A biztonság záloga (RTL Klub, 21.35) című akciófilmben A szállító (TV2, 21.05) című másik akciófilmmel. Edzett, kemény horog mind a kettő, a műfaj kedvelői nem fognak csalódni bennük – bár már nyilván látták is őket…
Kádár János a huszadik századi magyar történelem meghatározó figurája volt. Legendák keringenek róla, a mai napig idézik mondásait, Korniss pedig még drámát is írt híres utolsó beszédéről, amit már szinte a sír széléről mondott el váratlanul a párt kongresszusán. De ki is volt Kádár valójában? Erre keresi a választ Muszatics Péter 2009-es Kádár (ATV, 20.40) című igen érdekes dokumentumfilmje, amit ne hagyjanak ki azok, akik nem szeretnének eme nyugalmasnak ígérkező szombat estén sem elszakadni a valóság rögös mezejétől.
Steven Spielberg Terminál (FEM3, 21.00) című abszurdba hajló vígjátékában egy fiktív (ám mégis valóságosnak tűnő) kelet-európai ország polgára (Tom Hanks) éppen átszállásra vár egy repülőtéren, miközben hazája, annak ismert rendje és módja szerint, felbomlik. Újsütetű hontalanként hősünknek abszurd helyzetek tömkelegével kell megküzdenie…
Az esküdt (Story4, 21.25) című izgalmas drámában az amerikai jogrendszer egyik jellegzetes eleme, az esküdtszék intézménye áll a középpontban. Egy maffiózó vár bírósági tárgyalására, aki úgy szeretné a dolgok állását a maga érdekébe fordítani, hogy megbíz egy bírósági és jogi ügyekben járatos személyt (Alec Baldwin), hogy próbálja meg kipuhatolni, ki az az esküdtszékben, akit “meg lehet győzni” a maffiózó ártatlanságáról, hogy aztán az az illető befolyásolja az egész esküdtszék ítéletét. A gyermekét egyedül nevelő, gyengének tűnő Annie (Demi Moore) lesz kipécézve erre a célra, aki azonban -meglepetésre- hamarosan saját kezébe veszi az irányítást.
Roman Polanski éjszakába nyúló Szellemírója (AMC, 23.00) viszont olyan, amúgy tehetséges íróról (Ewan McGregor) szól, aki más, nála jobban menedzselt, jobb kapcsolatokkal rendelkező, avagy csupán szerencsésebb írók nevében írja meg azok sikerkönyveit. Afféle stróman. Ez alkalommal azonban megkapja ő is a “nagy ajánlatot”: az ex-miniszterelnök (Pierce Brosnan) életrajzát kell megírnia, idejekorán, furcsa körülmények között elhalálozott elődje helyett… (Bővebben)
A még jobban az éjszakába nyúló Killer – Egy sorozatgyilkos naplója (Paramount Channel, 23.55) pedig azt meséli el, hogyan barátkozik (szinte) össze egy életfogytig tartó börtönbüntetését töltő erőszaktevő (James Woods) az őt fogva tartó börtöntőrrel (Robert Sean Leonard), az USA egyik legbrutálisabb börtönében.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: