Első esti filmajánlatként a Gengszter (AMC, 20.55) című gengszterfilm a klasszikus gengszterkorszakba, az 1930-as évekbe kalauzolja el a nézőt. A történetben New York dúsan jövedelmező, illegális lottóbiznisze körül zajlik a csetepaté, a fekete Bumpy Johnson (Laurence Fishburne) és a fehér Dutch Schultz (Tim Roth – a képen) között. Az ügylet akkora port ver fel, hogy arra még az olasz keresztapa, Lucky Luciano (Andy Garcia) is felfigyel…
Alternatívaképpen Az informátor! (film+2, 20.55) viszont egy korban hozzánk közelebb álló maffiával ismertet meg minket. Matt Damon egy óriási agrárkonszern menedzsere, aki rájön, hogy cége törvényellenes módszerekkel ér el extraprofitot. Ismerős kifejezések, ugyebár… Szinte fantasztikus filmekbe való fordulat, hogy a figura ahelyett, hogy ő is kivenné a részét a tortából, inkább az FBI-hoz fordul. Steven Soderbergh filmje meglepetésre, mégis valós történetet mesél el.
Az indiai származású Tarsem Singh különös hangulatú, semmivel össze nem hasonlítható vizualitású filmjeiről, videoklipjeiről ismeretes. A sejt (Viasat3, 21.00) első mozifilmje, egy közepesen érdekes scifi. A történet azt meséli el, ahogyan egy pszichológusnő (Jennifer Lopez) kirándulást tesz egy sorozatgyilkos agyába – a hangsúly e film kapcsán azonban egyértelműen az unikális látványvilágon van.
A Női vonalak (FEM3, 21.00) ezzel szemben arról szól, hogy van három nővér, akiknek fülére rá van gyógyulva a telefon. Ismerős képlet. Érdekesebb ennél viszont az, hogy a három nővért Diane Keaton, Meg Ryan és Lisa Kudrow alakítja, emellett a filmet Diane Keaton rendezte is… Szóval, a három csaj teszi a dolgát háromfelé (fülén telefonnal), miközben édesapjuk (Walter Matthau) egyre jobban belesüllyed az öregkori szenilitásba. Lehet picit pityeregni is a végén.
Szóba jöhet még ma estére az a bizonyos Édes kis semmiség (Cool, 21.10) is, melybenCameron Diaz, Christina Applegate és Selma Blair adják azt a három, féktelen szinglit, akiket ki sem lehet robbantani a legmenőbb helyekről, egészen addig, míg fel nem tűnik Thomas Jane. Ez nem lesz pityergős.
A Bábel (Paramount Channel, 21.40) viszont véleményem szerint az eddigi huszonegyedik század egyik legfontosabb filmje. A mexikói Alejandro González Inárritu díjakkal méltán agyonhalmozott költői, katartikus kaleidoszkópja az emberek közötti kapcsolatokról, illetve inkább annak hiányáról szól. Négy országban, négy nyelven zajlik a filmbéli, bábeli a zűrzavar, ami nem más, mint maga, az ÉLET. Komoly, nehéz, összetett és igen felkavaró alkotás ez, melyben nagy sztárokat (pl. Cate Blanchett és Brad Pitt) láthatunk példamutató művészi alázattal jelen lenni tökéletesen civil szereplőkkel, jelentéktelenségükben is fontos szerepekben.
A késő esti Az Anderson-magnószalagok (Film Mánia, 22.55) még abban az időben játszódik, amikor még szalagos magnótekercsekre rögzítették a lehallgató emberek a lehallgatni kívánt eseményeket – visszakanyarodva egyben a kora este egyik témájához. Azonban Sidney Lumet 1971-es filmje tulajdonképpen egy remek szajréfilm, igazi érdekessége viszont az, hogy a fő cselekményszervező elemmé megtett “lehallgatósdival” mintegy megjövendöli a nagyjából egy évvel későbbi Watergate-botrányt, ami, ugye, tudjuk.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: