Mit nézzünk ma a tévében?

Kedd, augusztus 4.

Még mindig nyaralunk. Szerencsére, amikor egy bérgyilkos is több a soknál (sic!), azaz normális, eredeti címén a Red Rock West (Paramount Channel, 19.40) nem rossz film. Az ekkor még jó formában lévő Nicolas Cage háborús veteránként csavarog az isten háta mögött munkát keresve, mikor a címbeli koszfészek krimójában összekeverik egy bérgyilkossal, akinek díjazását felvéve, ám a munkát el nem végezve kereket oldana, ha nem toppanna be az igazi bérgyilkos (Dennis Hopper)…

 

 

solaris - george clooney

 

Jason Reitman (pl. Pszichoszingli, Egek uraChad Kultgen regényéből adaptált Férfiak, nők és gyerekek (HBO2, 20.05) című igen okosan elmesélt, lényeglátó és a lényeget pontosan megragadni és megfogalmazni is képes filmje viszont leginkább talán Robert Altman abszurdba hajló társadalmi kaleidoszkópjaira (pl. Rövidre vágva) emlékeztet, azzal a különbséggel, hogy ez egy igen nyomasztó, igen sötét jelent felfestő (és még sötétebb jövőt sejtető) történet. (Bővebben)

A következő darab sem éppen habkönnyű szösszenet (türelem, lesz ilyen is). A Solaris(AMC, 20.25), Steven Soderbergh elég merész Tarkovszkij-adaptációja az agyasabbaknak sci-fi, érdekes módon, a csajoknak viszont akár szerelmesfilm is, (a képenGeorge Clooney-val, ám kávé nélkül. (Bővebben)

A dárda vége (film+2, 20.55) című, igen érdekes, tulajdonképpen dramatizált dokumentumfilm-formátumú dráma a dél-amerikai waodani törzs történelmébe avatja be a vállalkozó kedvű nézőt. A hagyományosan igen erőszakos életet élő dzsungelbeli indiánok közé szeretetet és elfogadást hirdető prédikátorok érkeznek… (A valóságban is megtörtént eseményeket mesél el a film.)

Ezalatt, egy egészen vicces romantikus komédiában Julianne Moore és Pierce Brosnan alakít Válótársakat (Story4, 21.00), vagyis két rámenős, válási ügyekkel foglalkozó vérbeli ügyvédet, akik viszont jellemükben tűz és víz. Viszont pert még nem vesztett egyikük sem. Ez alkalommal egy híres sztárházaspár szétbontásán kell ügyködniük, ezúttal azonban egymással szemben: egyiküknek a férj, másikuknak a feleség érdekeit kell védenie.

Pánikszoba (SuperTV2, 21.00) David Fincher mesteri thrillerje. A “címszereplő” a gazdagok villáiban kiépített legbelső, hermetikusan elzárt biztonsági része. Jodie Foster (a gazdag anyuka) zárja be magát ide klausztrofóbiás és cukorbeteg gyermekével együtt, miközben a csúnya, gonosz Forest Whitaker (mint betörő) odakintről paráztatja őket, méghozzá izomból. (Bővebben)

A gyengébb idegzetűek természetesen megúszhatják Két hét múlva örökké (RTL Klub, 21.20) is. Hugh Grant szokás szerint egy léha bugyibubus ebben a romantikus komédiában, egy nagyvállalat fejese, míg Sandra Bullock egy éles eszű, karakán ügyvédnő – a Grant által alakított karakter beosztottja. Én borítékolnám a végkifejletet…

Az ezután következő Hó hull a cédrusra (Paramount Channel, 21.40) című tárgyalótermi drámával kevert romantikus történet Pearl Harbour után kilenc évvel játszódik egy Seattle-környéki kisvárosban. A főszereplők amerikai japánok, valamint jó (Ethan Hawke, Max von Sydow és Sam Shepard), illetve gonosz fehér amerikaiak. Művészi igényű, de kissé döcögős, erőltetett film Scott Hicks munkája, azonban az általa feltárt rasszista jellegű problematika miatt mindenképpen hiánypótló értékűnek tekinthető.

Egy makulátlan elme örök ragyogásában (Filmcafe, 21.50) is tölthetjük a mai este további részét. Alapvetően egy édes, cukros, ám imádnivaló szerelmesfilm lenne ez a kis mozi, ha nem a lineáris történetmesélést sátáni gonoszságnak tartó Charlie Kaufmanírta volna, nem a fura filmek világbajnokságáért eséllyel küzdő Michael Gondry rendezte volna és nem Jim Carrey játszaná a főszerepet, úgy, hogy ráadásul szerepe szerint még komolynak is kell lennie… (Bővebben)

Meg Ryant általában amolyan ragadós szentimentális romkomokban szokhattuk meg, ahol bájosan rázhatta bondor fürtjeit és olajosan párás tekintettel nézhetett bele a kamerába. Ezért lehet meglepetés a Nyílt seb (AMC, 22.00), ami egy száraz, romantikát csak nyomokban tartalmazó thriller, nőket daraboló sorozatgyilkossal és némi szexszel. A filmet az erős feminista attitűddel és igen különös látásmóddal alkotó, ausztrál/új-zélandiJane Campion rendezte, tehát ne számítsunk szokványos megoldásokra.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!