Különleges esemény lehet ma estére, hogy láthatjuk (már a szerencsésebbek láthatják…)Julie Taymor Across The Universe (Cinemax, 20.00) című, jól ismert Beatles-dalok újraértelmezéseire komponált pszichedelikus boldogság-szerelem képszimfóniáját. (Bővebben)
A dán Lone Scherfig első hollywoodi bérmunkája, a romantikus komédiának kifejezetten érdekes Egy nap (FEM3, 21.00) című mozi egyetlen nap, a július 15-e, pontosabban egy csomó július 15-e története. 1988 eme nyári napján jött össze a két szerelmes (Anne Hathaway és Jim Sturgess), és az ő sorsukat követjük nyomon az összes többi július 15-én, húsz éven át, az összes örömön, bánaton, veszekedésen és kibékülésen keresztül, amit ezeken a napokon átéltek.
A Tőzsdecápák 2. – A pénz nem alszikban (SuperTV2, 21.00) Gordon Gecko (Michael Douglas), a Tőzsdecápa már kissé megöregedett. Ennél nagyobb baj azonban, hogy Oliver Stone (a film rendezője) elhülyült… (Bővebben)
A Továbbállók (Paramount Channel, 21.40) című filmről nyugodtan mondhatjuk azt, hogy Amerikai szépség ‘kettő‘, azaz egy tulajdonképpeni folytatás, hiszen mintegy tíz év múltán, az öt, méghozzá igen fontos (legjobb film, rendező, forgatókönyv, férfialakítás és fényképezés) Oscar-díjjal súlyosbított ‘egy’ után, Sam Mendes ezzel a filmmel tért vissza első nagy sikere helyszínére, az amerikai középosztály élveteg és anyagi jólétben élő közegébe. Ezúttal azonban nem lakóhely szerint választotta filmje témáját és szereplőit, hanem a vizsgált társadalmi rétegnek egyetlen korosztályát, a gyermekvállalás előtt álló fiatal párokat vette sajátosan fókuszált nagyítója alá. A szociografikus igényű, ám maróan kritikus, a visszásságokat karakánul kikarikírozó szemlélet viszont nagyjából ugyanaz, mint az említett Amerikai szépségben. (Bővebben)
Rendkívül jó film A tengeralattjáró (m3, 21.45), Wolfgang Petersen háborús drámája, mely egy második világháborús német tengeralattjáró klausztrofóbiás, pattanásig feszült mindennapjait ábrázolja szenvtelen, ám mégis drámai hangon. Ma az extra hosszú, 293 perces tévésorozat-verzió indul az első résszel, én a kissé rövidebb rendezői változatot láttam.
Tom Tykwer, egy másik kitűnő német rendező álmodta filmre Patrick Süskind kultikus regényét. A Parfüm: Egy gyilkos története (Story4, 22.05) látványos, gazdagon díszített, ízléses és pikkpakk műnek sikeredett, azonban számomra valahogyan mégsem tűnik az igazinak. Talán ha szagos is lenne? Persze, ettől még simán nézhető darab, Dustin Hoffman kifejezetten remek benne, csak ne hasonlítsuk a filmet a regényhez…
Ridley Scott kitűnő Thelma és Louise (FOX, 22.40) című filmjében átlagos háziasszonykák szeretnének egyszer kirúgni a hámból, de a csajbuli kissé eldurvul. Parádés szereposztás (Susan Sarandon és Geena Davis, valamint Harvey Keitel és Brad Pitt) egy klasszikus menekülős road-movieban, mely nem véletlenül lett egy kosár Oscarra jelölve, és ebből nem véletlenül nyerte meg a legjobb forgatókönyvnek járót.
Éjszakára pedig marad a Vágy és vezeklés (Viasat3, 23.00). A film rendezője, Joe Wright érdekes fazon. Nem mondom, hogy feltétlenül tetszik mindig, amit csinál, de tagadhatatlan, hogy olykor kifejezetten meglepő ötletekkel próbálja felrázni az igen konzervatív romantikus dráma műfaját. E múlt század harmincas éveiben játszódó filmjének narrációját például erősen ritmizált zenei hatásokkal pörgeti meg, ami aztán a késő viktoriánus enteriőrök, lebbenő fátylas romantikájával vegyülve, erősen sejtelmes, érzéki és izgató világot eredményez, még akkor is, ha Keira Knightley (a képen) csontkollekciójában annyi erotika van, mint egy vállfákkal telt üres szekrényben. Vanessa Redgrave viszont hatalmas színésznő.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: