Puha macskaléptekkel lopakodik vissza a nyár, így újra adekvát a kérdés, hogy mit nézzünk, avagy mit ne nézzünk ma este a tévében? Mondom. Újra láthatjuk például a kis E.T.-t (Viasat3, 18.40). A kis földönkívüli randaság minden bizonnyal újra könnytengerrel tölti meg papírzsebkendők tömegét, méghozzá minden különösebb megerőltetés nélkül, ahogyan tette azon első alkalmakkor, amikor először tűnt fel a mozik vásznain. Új-Hollywood egyik emblematikus csúcsteljesítménye ez a mozi, mely egyben Spielberg pályájának is jellemző és kiemelkedő darabja. Ekkor még érdekli őt a film, mint mese és érdekli a film, mint nyelv is. Egész egyszerűen zseniális, ahogyan e filmben is keveri a legkülönfélébb műfajok kliséit, ahogy használja a zenét, ahogyan az egész történet kibontakozik, ahogy megcsinálja a finálét – miközben az egész alkotás mindvégig egy teljes egység marad. Giccs, persze. Szeretem, sőt, imádom.
Azonban a Szemfényvesztők (RTL II, 19.55) sem rossz darab: egy bűbájos szajréfilm, melyben illuzionisták rabolnak bankot, ezt azt, sőt, még egy igen meglepő bosszútörténet is kibontakozik – a roppant fordulatos, trükkös és blikkfangos cselekményt azonban nem részletezném, hadd essen le az álla az ilyesmire hajlamosaknak. (Bővebben)
Ugyan a méltán agyondíjazott Tigris és sárkányt (Filmcafe, 20.25) már mindenki látta, de mindenki meg is fogja nézni (ha tudja). Repülő, emberfeletti képességű hősök, szélesen áradó érzelmek, földöntúli gonoszok. Ang Lee ezzel a filmmel egyszer és mindenkorra lefordította, emészthető formába öntötte, ám egyesek szerint le is butította a balga Nyugat számára a wuxiát. A Nyugat azonban jóízűen befalta az egészet, az elejétől a végéig.
A Vérmesék (film+, 21.00) egy meglehetősen morbid humorú, ám igen szórakoztató akciókrimi-vígjáték, Luc Besson rendezésében. Egy tanúvédelmi programban résztvevő hajdani maffiózó (Robert de Niro) és családja (Michelle Pfeiffer, valamint Dianna Agron és John D’Leo) -ők a Vérmesék, tehát a Vérmes család- néhány napját követjük nyomon, amit folyamatos vándorlásukban éppen egy békés normandiai kisvárosban töltenek el, szembesülve a vidéki francia élet kényelmes sebességével és életszemléletével, az őket óvó FBI (Tommy Lee Jones) figyelő szemei által vizslatva minden lépésüket – miközben a maffia is teljes erővel keresi őket. (Bővebben)
Belesüppedhetünk aztán az Ausztrália (FEM3, 21.00) című bájzliba is, Nicole Kidmannel és Hugh Jackmannal. Lehet, hogy másnak nagy élmény lesz Buz Luhrmann filmje, szerintem azonban a Moulin Rouge-zsal, vagy a Rómeó+Júliával zseniálisat alkotó Luhrmann ezúttal alaposan melléfogott: bővebben.
Nehéz eldönteni, valójában kiről is szól A Vaslady (Duna, 21.05) című film? Margaret Thatcherről, aki konzervatív pártvezetőként volt Anglia első női miniszterelnöke, vagyMeryl Streepről, aki Thatchert alakítja? Vagy Streep sminkeséről és fodrászáról, akiknek azért jó nagy része van az Oscar-díjban? Akár ilyen személyiség is lehetett Maggie, mint amilyennek a film alkotói láttatni kívánták, még ha sokan tiszteletlennek is tartják ezt a megközelítést… (Bővebben)
Akik szerették a régi James Bond-filmeket, azok talán jót fognak röhögni Peter Sellers korabeli paródiáján, a Casino Royale-on (m3, 21.50). Szerintem a régi James Bond-filmek önmagukban sem többek egy banális paródiánál, önmaguk paródiái, úgyhogy ez a film mára számomra fárasztó és unalmas. Én mindenesetre szóltam…
Az Odd Thomas – A halottlátó (SuperTV2, 21.55) Dean R. Koontz sokak számára ismerős regényalakjának első filmes jelenése. A történet valamiféle furcsa műfajicrossover, melyben a tinihorrorok, illetve -thrillerek elemei keverednek a “világmegmentő” kisvárosi hős amerikai toposzával és a lányregények bohókás, egyben könnyes, hamvas romantikájával, a film noir-krimik jellegzetes egyes szám, első személyben előadott, fanyar humorú narrációjában. (Bővebben)
Ethan és Joel Coen remekbe szabott, groteszk és morbid krimijét, a Fargót (Duna, 22.55) szintén sokszor láthattuk már, de ha csak egyszer láttuk, Frances McDormand(a képen) vagy William H. Macy arcait akkor sem felejtjük el. (Bővebben)
David Fincher és Aaron Sorkin Facebook-filmjétől, a Social Networktől (Cool, 23.05) először nem voltam túlzottan lenyűgözve, nemrégiben azonban újranéztem és már sokkal jobban tetszett, miután már átláttam magam a vég nélküli szövegelés (hiszen egy weblap megalkotása nem éppen akciódús menet…) hálóján…
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: