Mit nézzünk ma a tévében?

Hétfő, augusztus 31.

Naptárilag az utolsó nap, valójában azonban ez már nem számít. A rettenet elkezdődött. Stanley Kubrick sajnos már nem készíthette el a maga variációját a mesterséges értelem kontra ember egészen biztosan eljövendő (sokak szerint már be is következett), igen bonyolult erkölcsi, etikai és filozófiai kérdéseket is felvető problematikájáról, így azt Steven Spielberg forgatta le, a maga “mesés” modorában. Az A.I. – Mesterséges értelem (FEM3, 21.00) végül is nem lett rossz film, de Kubrick verziójára azért sokkal jobban kíváncsi lettem volna… (A képen jelenet a filmből)

 

 

a.i.

 

Arnold Kopelson producer jó “lóra” tett, amikor erőltette egy barázdált arcú, szemlátomást szúrós modorú fazon rendőrbírói szerepkörben való szerepeltetését, hiszenA szökevény 2. (film+, 21.00) majdnem olyan jó kis darab lett a maga műfajában, mint amilyen az első rész volt, mely Oscar-díjat eredményezett Tommy Lee Jonesnak. Ismét ő alakítja Samuel Gerard rendőrbírót, akinek megint sokat kell futnia egy szökevény bűnöző (Wesley Snipes) után – aki természetesen ezúttal is ártatlan, és ezt hamarosan Gerard rendőrbíró is megérti. Az igazi hajsza azonban csak ekkor kezdődik, és nagyon messzire, nagyon magasra fog vezetni… Oscar bácsi aztán erre a filmre már nem gyütt, de azért szó sincs arról, hogy ez egy rossz film lenne: egy igazi, hamisítatlan, régimódi akció-krimit láthatunk, remek tempóban.

Egy másik, szintén életre-halálra szóló szökést mesél el a Szökés Sobiborból (film+2, 21.05), mely az, amit e háborús történet címe sugall: egy lehetetlennek tetsző szökés történetét meséli el a nácik egyik titkos haláltáborából, a lengyelországi Sobiborból.

Sylvester Stallone és Christian Slater is ütőképes párost alkotnak a mai estén. Az előbbi egy kiöregedőben lévő, ám még mindig penge bérgyilkos, míg a másik fiatal, ambiciózus zsaru. A Fejlövés (Cool, 21.10) című Walter Hill-filmben, nem kis meglepetésre, egy oldalon küzdenek a gonosz ellen.

Veszett a világ (Paramount Channel, 23.50David Lynch legkommerszebb, ám Cannes-ban azért anno Arany Pálmát nyert filmje, egyben szerintem a filmtörténet egyik legviccesebb romantikus-szerelmes filmje – ezúttal ma, nézhetetlenül kései időpontban.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!