Igen sokáig kell fennmaradnunk ma este is ahhoz, hogy valami olyasmit találjunk a tévében, ami nem foci, nem sorozat, illetve nem sokadik ismétlés. Például a Mocskos zsaru – New Orleans utcáin (film+2, 21.00) című, amúgy igen kemény krimit is biztosan láttuk már. A címszerepet, a drogos, mocskos, rohadt zsarut alakító Nicolas Cage ezúttal végre nem égeti magát Werner Herzog (Abel Ferrara hasonló című, 1992-es filmje alapján/ihletére/ellenére – de ez egy hosszú és bonyolult történet…) filmjében, mely a bűn és a bűnüldözés sötét, koszos, minden ideától megfosztott valódi világát mutatja be nemes egyszerűséggel. (Bővebben)
Szintén újrázás A Sakál (Viasat3, 21.00) is, Fred Zinnemann 1973-ban készült A sakál napja című remekének remake-je. Ez a mozi messze van az eredetitől, éppen az hiányzik belőle, amitől az alapeset nagyszerű. Ott pörög, ahol ki kéne tartani, és ott lassít, ahol pörögni kéne. Így csak egy átlagos akciófilm lett ez is, viszont ha nem láttuk az eredetit, akár még szórakoztathat is. Ha azonban láttuk már, akkor halálra fog idegesíteni,Bruce Williside, Richard Gere oda.
Ugyanekkor a Tom Cruise-zal fémjelzett Collateral – A halál záloga (SuperTV2, 21.00) egy viszonylag korrekt futkosós-lihegős akció-thriller, a jó szakemberként számon tartott Michael Mann rendezésében. A film érdekessége, hogy Tomi negatív szereplő benne, ami nem megszokott pályafutásában, ráadásul vadul szőke hajjal… Szerencsére partnere –Jamie Foxx – megmaradt eredeti hajszínében. Tessék választani.
Minden generáció “nagy” generáció, mármint azok szempontjából, akik beletartoznak, de valamilyen okból az a generáció, amely a hatvanas években töltötte kamasz- és ifjúkorát, következetesen “A nagy generációnak” nevezteti magát. Pedig van vaj az ő fülük mögött is, méghozzá tonnaszám, ez azonban tök mindegy abból a szempontból, hogy András Ferenc A nagy generáció (m3, 21.45) című Bereményi Géza-története remek film, mely pontosan fogja meg a hetvenes-nyolcvanas évek jellemző magyar közhangulatait, amikor az a bizonyos generáció, akik magukat “a nagynak” hívják, rájöttek saját korlátaikra, kicsinységükre, valóságukra.
Egy meglehetősen borzongató világ nyílik meg a Más világ (Galaxy, 22.00) című romantikus thrillerben, Alejandro Amenábar filmjében. A történet színhelye egy magányos, ódon kastély, melyben egy magányos háborús özvegy (Nicole Kidman – a képen) éli életét két (fényérzékenységben szenvedő) gyermekével és szolgálóival, szigorú napirend szerint. Életük -a gyermekek furcsa betegsége miatt- teljes félhomályban zajlik, ami önmagában is elég félelmetes, de ha hozzávesszük az öreg ház természetes zörejeit is, akkor már teljes a hatás. A történet érdekes fordulatokon keresztül halad a meglepő, de abszolút logikus végkifejlet felé – pontosan bemutatva a háború hátországában maradókban, az özvegyekben és árvákban megélt gyötrő lelki mechanizmusokat is.
Az irodalmi alapanyag (Peter Carey: Oscar and Lucinda) alapján készült Játék és szenvedély (Filmcafe, 22.55) a viktoriánus-kori Angliába repíti el a kosztümös, romantikus filmek rajongóit. A történetben egy renitens anglikán pap (Ralph Fiennes) és egy szabados gondolkodású hölgy (Cate Blanchett) ismerkedik meg egymással egy hosszú hajóúton. A hölgy üvegből készült templomot készül építeni a távoli Ausztráliában, amivel rögtön lenyűgözi a tiszta lelkű egyházfit. Satöbbi. 🙂
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: