Mivel a mai este a hét utolsó munkanapjának végét jelenti, ezért a tévés műsorszerkesztők úgy gondolják -bizonyos szociológiai felmérésekre támaszkodva, illetve nyilván saját tapasztalataik alapján is- hogy a nép ilyenkor kocsmába megy, tehát nem ül otthon és nem néz tévét. Péntek este jönnek a “töltelékek” – a kérdés eképpen csak annyi, hogy akkor minek nevezzük azt, ami a hét többi estéjén kerül elénk?
Tegyük fel azonban, hogy a pasik tényleg csapatostul tolonganak a bárpultnál, a csajok pedig ezalatt otthon várják őket, habos babydollban. Rájuk vár A csúf igazság (AXN, 21.00) című romantikus komédia, melyben a gátlástalan Gerald Butler akarja -fogadásból, mert a pasik már csak ilyenek…- meghódítani Katherine Heiglt, aki látszólag ezt nem hagyja annyiban, merthogy ő egy karakán, erős, független nő, tehát nem olyan, akit egy pasi saját kénye-kedve szerint használ (ki).
Romantikus bio-horror az a műfaji megjelölés, amit a kanadai Vincenzo Natali Hibrid(SuperTv2, 21.00) című filmjére találtak a kritikusok, mintegy közfelkiáltással, és tényleg: valóban úgy tűnik, hogy Shelley klasszikus Frankensteinjének egyfajta klónja ez a történet. Két tudós DNS-ekkel kísérletezget, mígnem egyik játékszerük túl “jól” sikerül (lásd a képen: Delphine Chanéac az őt megalkotó tudóst játszó Adrien Brodyval). Natali viszont van olyan tehetséges filmes, hogy a klisészerű témát képes érdekessé, meghökkentővé, bizarrá és ami a lényeg, talán szerethetővé is tudja tenni. (Bővebben)
Ezalatt a Hancockban (TV2, 21.35) viszont újra az alkoholizmus egyfajta filmes megjelenítésével találkozhatunk, ugyanis ebben a történetben Will ‘Világmegmentő’Smith egy depressziós, alkoholista és nem is különösebben népszerű világmegmentő szuperhőst alakít. A film viszont, talán éppen ezért is, tényleg üdítő élmény és csak a végére fullad bele a kötelező műfaji közhelyekbe.
Mióta nem láttunk már egy jó kis vérben tocsogós, eszeveszett ritmusban kardokkal szeletelős japán nindzsafilmet? Én legalábbis baromi régen… A ma esti Nindzsa gyilkos(RTL Klub, 22.00) szerencsére pont ilyen lesz. Bár alapvetően modern történettel lesz dolgunk, s az elbeszélés is kissé nyugati ízlésre lesz formálva, azért az, hogy Sho Kosugi, a műfaj egyik jellegzetes figurája adja a fő yakuza-főnököt, azért komoly pecsét az eredetiséget tanusító papíron.
Az álmatlanságban szenvedők, illetve a kocsmából kótyagosan hazaérkezők még választhatják a Néma csönd (Duna, 00.50) című, helyenként igencsak zavarbaejtő hatásokkal operáló, német sorozatgyilkosos krimit, mely leginkább talán Coenék Fargójára emlékeztet… (Bővebben)
Aki ezalatt otthon maradt, hát így járt.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: