Mivel a mai este a hét utolsó munkanapjának végét jelenti, ezért a tévés műsorszerkesztők úgy gondolják -bizonyos szociológiai felmérésekre támaszkodva, illetve nyilván saját tapasztalataik alapján is- hogy a nép ilyenkor kocsmába megy, tehát nem ül otthon és nem néz tévét. Péntek este jönnek a “töltelékek” – a kérdés eképpen csak annyi, hogy akkor minek nevezzük azt, ami a hét többi estéjén kerül elénk?
Tegyük fel azonban, hogy a pasik tényleg csapatostul tolonganak a bárpultnál, a csajok pedig ezalatt otthon várják őket, habos babydollban. Rájuk vár A csúf igazság (AXN, 21.00) című romantikus komédia, melyben a gátlástalan Gerald Butler akarja -fogadásból, mert a pasik már csak ilyenek…- meghódítani Katherine Heiglt, aki látszólag ezt nem hagyja annyiban, merthogy ő egy karakán, erős, független nő, tehát nem olyan, akit egy pasi saját kénye-kedve szerint használ (ki).
Romantikus bio-horror az a műfaji megjelölés, amit a kanadai Vincenzo Natali Hibrid(SuperTv2, 21.00) című filmjére találtak a kritikusok, mintegy közfelkiáltással, és tényleg: valóban úgy tűnik, hogy Shelley klasszikus Frankensteinjének egyfajta klónja ez a történet. Két tudós DNS-ekkel kísérletezget, mígnem egyik játékszerük túl “jól” sikerül (lásd a képen: Delphine Chanéac az őt megalkotó tudóst játszó Adrien Brodyval). Natali viszont van olyan tehetséges filmes, hogy a klisészerű témát képes érdekessé, meghökkentővé, bizarrá és ami a lényeg, talán szerethetővé is tudja tenni. (Bővebben)
Ezalatt a Hancockban (TV2, 21.35) viszont újra az alkoholizmus egyfajta filmes megjelenítésével találkozhatunk, ugyanis ebben a történetben Will ‘Világmegmentő’Smith egy depressziós, alkoholista és nem is különösebben népszerű világmegmentő szuperhőst alakít. A film viszont, talán éppen ezért is, tényleg üdítő élmény és csak a végére fullad bele a kötelező műfaji közhelyekbe.
Mióta nem láttunk már egy jó kis vérben tocsogós, eszeveszett ritmusban kardokkal szeletelős japán nindzsafilmet? Én legalábbis baromi régen… A ma esti Nindzsa gyilkos(RTL Klub, 22.00) szerencsére pont ilyen lesz. Bár alapvetően modern történettel lesz dolgunk, s az elbeszélés is kissé nyugati ízlésre lesz formálva, azért az, hogy Sho Kosugi, a műfaj egyik jellegzetes figurája adja a fő yakuza-főnököt, azért komoly pecsét az eredetiséget tanusító papíron.
Az álmatlanságban szenvedők, illetve a kocsmából kótyagosan hazaérkezők még választhatják a Néma csönd (Duna, 00.50) című, helyenként igencsak zavarbaejtő hatásokkal operáló, német sorozatgyilkosos krimit, mely leginkább talán Coenék Fargójára emlékeztet… (Bővebben)
Aki ezalatt otthon maradt, hát így járt.