Igen különleges választás lehet ma estére (annak, akinek) Terrence Malick Az élet fája (Filmbox Prémium, 21.00) című, igen nagy lélegzetű darabja. A film sztoriját el lehetne mondani két tőmondatban, azonban ezt mégsem tenném, hiszen a film annál jóval többről szól. A nézőtől odafigyelést, együttgondolkodást és erős asszociációs készséget igénylő, sokrétű alkotás, szóval nagyon nem az a “dőljünk hátra és zsibbadjunk” típusú litty-lötty mozi. Annak idején engem kifejezetten lenyűgözött… (Bővebben)
Ennél lényegesen könnyedebb, egyben érzékibb darabnak ígérkezik a Riói románc (Story4, 21.00) című romantikus komédia, melyben két középkorú fazon (Michael Caineés Joseph Bologna) utazik Rióba lazítani, ahol langymeleg a tenger, a lányok pedig monokiniben süttetik magukat a napon. Az egyik “tata” azonban rossz irányba mozdul (a másik “tata” tinédzserkorú lányára), aminek köszönhetően borongós felhők takarják el a napot a gondtalannak tervezett vakáció kék egén.
A Budapest angyala (Filmcafe, 21.00) a második világháború alatt több mint 5000 magyar zsidó életét megmentő spanyol diplomata, Ángel Sanz-Briz alakjának emléket állító, amúgy igen szép kiállítású spanyol-magyar produkció. Nem ködösít, de nem is misztifikálja túl főhőse alakját, érthetően és világosan (ha úgy tetszik, akkor kicsit iskolásan) elmeséli 1944 hozzá köthető, igen komoly emberi nagyságról tanúskodó eseményeit. Hitelesek a külső, korabeli időket megidéző jelenetek, és jók a mindvégig spanyolul játszó magyar színészek is (nekem különösen tetszett Gáspár Kata -Zsófi- érett, Őze Áron -Eichmann- jegesen vérfagyasztó, Lengyel Tamás -Zsófi nyilas bátyja- ostoba brutalitást sugárzó és Tamási Zoltán -Hoffmann- megrázó alakítása).
A Hibátlanok (Galaxy, 22.00) című moziban Robert De Niro játssza Walt Koontz-ot, az ex-biztonsági őrt. Magányosan él, büszke konzervatív nézeteire, amerikaiságára, valamint arra, hogy valaha hős volt. Meghiúsított egy bankrablást, és megmentette két társa életét. A heteroszexuális és férfias Walt nehezen viseli a szomszédban élő transzvesztiták néha valóban elképesztő viselkedését: oda-vissza repkednek a nemi irányultságot és érintkezést igen zaftosan megfogalmazott szidalmak. Egy késő éjszakai órán, miközben Walt egy bajba jutott szomszédon próbál segíteni, szélütés éri, bal oldala lebénul, beszéde érthetetlenné válik. Elkeseredésében és büszkeségében nem hajlandó kimozdulni lakásából, hogy terápiás kezelésekre járjon, megszakít szinte minden kapcsolatot a külvilággal. Úgy tűnik, remeteként éli le élete hátralévő részét, gyógytornásza azonban énekterápiát javasol neki. A sors keserű fintora: énektanárja a szemben lakó transzvesztiták vezéregyénisége, a Philip Seymour Hoffman (a képen Robert De Niróval) által zseniálisan alakított Rusty lesz. (Bővebben)
Császi Ádám rendkívül erős, móriczian tömör rendezői bemutatkozása, a Viharsarok (Cinemax, 22.15) nemcsak hogy “magába szippantja a nézőt”, ahogyan a filmért lelkesedő német kritikusok fogalmaztak, hanem egyenesen belenyomja a néző arcát a legbűzösebb, leggyűlölködőbb, kültelki, suttyó homofóbiába, valamint a sorszerű homoszexualitás létező tragikumába. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: