Csapjunk a közepébe! Szerintem Koltai Lajos elsősorban a tengerentúli közönség egy bizonyos rétegének, illetve annak ízlésvilágának próbált megfelelni első igazi amerikai játékfilmjével, az Estével (Film Mánia, 19.50). Túl sok benne minden – túl sok a sztár, túl sok az érzelem, túl sok a pasztellszín bűbáj és túl sok a melankólia. Persze, lehet az is, hogy ez csak simán egy csajos film, Claire Danesszel, Glenn Close-zal, Vanessa Redgrave-vel, Meryl Streeppel és még hosszan sorolhatnám, kikkel… (Bővebben)
Kicsit csalódás volt nekem a mexikói (most már persze inkább amerikai) Alejandro González Iñárritu idén 9 Oscarra jelölt (s ebből négyet be is kaszált) Birdmanje (HBO, 20.00). Persze, az azért előre sejthető volt, hogy a nép rögtön beájul, ha valami számára furcsát, szokatlant lát. (Illetve, séróból elutasít, mint ahogy van példa arra is.) Az mindenesetre fix, hogy formailag, technikailag nagy trüváj a mozi, mely gyakorlatilag egyetlen nagyon hosszú snittből áll (valójában persze nem, de erről később), amit ha szegény Jancsó Miki bácsi láthatott volna, besírt volna rajta fájdalmában/gyönyörűségében. Nem mintha nem csináltak volna már egysnittes teljes hosszúságú mozifilmet a filmtörténelemben, a Birdman azok közül azért mindenképpen a leglátványosabb. (Bővebben)
Ne ijedjünk meg, hogy A bíró (Cinemax, 20.00) című film cselekményét olyan motívumok díszítik, mint “lehugyozás”, “hányás”, “leköpés” és “befosás”, mégis régen láthattunk ilyen szép, de főleg őszinte feldolgozását az amúgy igen közhelyes apa-fiú konfliktusnak (Robert Duvall kontra Robert Downey Jr.), ráadásul mindezt az ún. “tárgyalótermi dráma” műfajában, az adott klisék ügyes, kreatív felhasználásával elővezetve; miközben a történet a végére nem átall az amerikai jogrendszer igazságossága mellett határozottan kiállni, a csillagsávos lobogó pedig büszkén lobog a háttérben… (Bővebben)
A Jane Austen-rajongói kör számára ma este a Büszkeség és balítélet (ATV, 20.10) kerül levetítésre, ezúttal a 2005-ös verzió, Keira Knightley-vel. Ez is szép, van mögötte egy csomó jelölés kosztümre, díszletre, operatőrre, mellékszerepekben remek színészek is, de én azt a vátozatot bírtam igazán, amiben a dadogós király volt Darcy…
Tegnapelőtt késő este ment a Gladiátor, ma (TV2, 21.00) rendes időpontban, így ha netán nem láttuk volna még, és a múltkor nem tudtuk kivárni a végét, ma megtehetjük.
A Halálsoron (Viasat3, 21.00) című remekmű viszont egy komoly, nagy lélegzetű kaland, hiszen hossza 188 perc. Frank Darabont túlzás nélkül katartikus erejű filmet rendezett Stephen King regényéből, mely megtisztító, méregtelenítő kúra lehet ma estére, amellett, hogy közérthető, populáris transzcendencia, valamint egy mélyen emberi üdvtörténet.
Graham Greene regényét adaptálta Neil Jordan az Egy kapcsolat vége (Galaxy, 21.40) című masszív romantikus drámájában. A háború után, egy szomorkás éjszakán Maurice, a regényíró (Ralph Fiennes) véletlenül találkozik hajdani szeretője (Julianne Moore) férjével (Stephen Rea), és megpróbálja összerakni, mi történt a nővel, aki miatta hagyta el férjét, akivel együtt volt London bombázása alatt és aki röviddel később, váratlanul visszament férjéhez.
Az utóbbi idők öregkori kisiklásai, betegségek, egyéb córesz után Robert De Niro (a képen) végre ismét meggyőzően teljesít a Mindenki megvan (Paramount Channel, 21.40) című drámában, egy afféle életösszegző, életigenlő, bölcs és barátságos Bakancslista-szerű történetben. (Bővebben)
Picit később megnézhetjük Clint Eastwood nagyszabású, a Csendes-óceáni Iwo Jima szigetnél lezajlott vérfürdőt megörökítő második világháborús eposzának második, ezúttal az ellenséges japán szemszögből ábrázolt vetületét is (Eastwood 2006-ben két párhuzamos filmben örökítette meg a véres ütközet történetét, az egyikben amerikai szemszögből, a másikban lásd fent). Ez a jobbik a két film közül (az amerikai verzió, bár törekszik a tárgyilagosságra, azért elhomályosul olykor a tekintet…): Levelek Iwo Jimáról (ATV, 22.20) 140 percnyi embert próbáló élmény!
Pompásan mutatja Ip Man legendájának nagyságát, hogy szinte évente készül életéről film. A nagymester (m2, 23.05) a legutóbbi ezek közül. Kar Wai Wong alkotása részben szakít a korábbi tiszteletadások elsősorban a kung-fu különféle iskoláit jellemző küzdelmi stílusok részletes bemutatását, valamint a harcjeleneteket előtérbe helyező felfogásával és az ismert hongkongi rendező rá jellemző stílusában, valamiféle költői hangulatú látomásban mutatja be a híres kung-fu mester, Bruce Lee tanítójának életét. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: