David Bowie fia Duncan Jones, aki azonban saját jogán is megáll a lábán, hiszen a remekHold után a Forráskód (Cool, 20.15) című scifije is igencsak említésre méltó darab. Még úgy is, hogy nem igazán jó ez a film. Egyszerre jut eszünkbe róla Jack Bauer összes szar napja a Mátrix három részével, egy kicsit Eredet, kicsit mittudoménmi. Úgy kezdődik, mint egy nervőz és paranoid, üldözéses thriller, úgy folytatódik, mint egy akciófilm, a vége viszont, ha jó kedvem van, akkor melankolikus, ha rossz, akkor nyálas, de mindenképpen érzelmes. Tehát érdekes, mint ahogy Michelle Monaghan és Jake Gyllenhaal is általában érdekes. (Bővebben)
Persze, akár az is érdekes lehet, ha Michael Douglas, Robert De Niro, Morgan Freeman vagy Kevin Kline például nekiáll felolvasni a telefonkönyvet. Az egészen biztosan érdekelni fog a világon néhány tízmillió embert. Még ha egyenként tennék, akkor is talán… (Bár azon talán elgondolkoznának már páran, hogy az a Kline, az melyik is?) Valójában a Last Vegas (RTL Klub, 20.35) sem sokkal érdekfeszítőbb történet, mint egy telefonkönyv, mégis megnézte már több Magyarországnyi közönség: négy tata, mintegy utolsó nekirugaszkodásként, elmegy mulattírozni Las Vegasba. (Bővebben)
Van aztán ma estére (nyilván nem először) egy igazi nagyszabású, szandálos, kardozós, partraszállós film is, a Trója (Viasat6, 21.00). Sok-sok egymásnak feszülő, egymáshoz simuló izmos test (pl. Brad Pitt és Eric Bana), kockahas, lábikra. Homérosz, Illiász, óneász. (Bővebben)
Olivier Van Hoofstadt Gyors meló (Filmcafé, 21.00) című francia filmjének tétje az, hogy lehetséges-e elegyíteni a Delonos, Belmondós francia zsarufilmek hagyományait a Taxi-filmek agyatlan száguldozásával, úgy, hogy az végeredmény még viszonylag hiteles képet is adjon arról, honnan a frászból, milyen úton-módon kerül Európába az a ménkű sok kábítószer? (Bővebben)
A Charlie Wilson háborúja (Viasat3, 21.00) megtörtént eseményt dolgoz fel, mely abban a kérdéskörben játszódott le, hogy hogyan veressük meg (mármint mi, amerikaiak) az oroszokat az afgánokkal? A sztori hitelességét (de legalábbis lendületét) elsősorban az Elnök emberei című tévésorozattal is bizonyított Aaron Sorkin jelenti. Onnan már ismert recept szerint peregnek a párbeszédek, a séróból megküldött, fanyar replikák, melyeket elsőrangú sztárok vezetnek elő virtuóz módon: Tom Hanks, Julia Roberts és Philip Seymour Hoffman (utóbbi a képen), Mike Nichols pedig laza profizmussal rendezi ezt a politikai komédiát.
Nem a klasszikus Pán Péter-sztori az Én, Pán Péter (Universal Channel, 21.00), hanem annak keletkezése köré szőtt elbűvölő történet, komoly sztárparádéval (Kate Winslet, Julie Christie, Johnny Depp és Dustin Hoffman).
Repülőgép-parások nyugodtan hagyják ki a Légcsavar (Duna, 21.00) című thrillert, melyben Jodie Foster alakít egy anyát, aki éppen halott férjét szállítja haza, Ámerikába egy normál repülőjáraton. A hosszú úton elalszik, s mikor felébred, a vele utazó, hatvéves kislányának nyoma veszik. Mindössze a keze lenyomtát látja az ablaküvegen…
Amolyan helyes kis “feelgood” mozi ez a Jóvoltköszönömkérekmég (m2, 21.05) című film, mely az Így jártam anyátokkal című ismert tévékomédia-sorozat főszereplőjének, Josh Radnornak rendezői és forgatókönyvírói bemutatkozása, amellett, hogy természetesen ő a fő karaktere e filmnek is. Mondjuk Szex és New York, csak nem harmincas szinglikkel, hanem laza, habókos hipszterekkel. (Bővebben)
Graham Greene regényét adaptálta Neil Jordan az Egy kapcsolat vége (Galaxy, 21.40) című masszív romantikus drámájában. A háború után, egy szomorkás éjszakán Maurice, a regényíró (Ralph Fiennes) véletlenül találkozik hajdani szeretője (Julianne Moore) férjével (Stephen Rea), és megpróbálja összerakni, mi történt a nővel, aki miatta hagyta el férjét, akivel együtt volt London bombázása alatt és aki röviddel később, váratlanul visszament férjéhez.
A Kobra (film+, 21.45) a VHS-korszak egyik aduásza volt, melyben Slyvester Stalloneszája sarkában gyufaszál (vagy fogpálcika?), hosszú ballonkabátja alatt atlétatrikót hord, spéci, turbó oldtimer kocsija van, és naggyon kemmény. Partnereként pedig a kor szexbombáját, a skandináv brünhildát, Brigitte Nielsent nézhetjük meg, óriási melleivel és kétszer három kilométernyi combjaival.
Az Egy becsületbeli ügyben (ATV, 22.20) viszont Jack Nicholsont láthatjuk, aki itt most egy nagymenő tábornokot, egy pöffeszkedő, arrogáns köcsögöt játszik. Szerencsére, itt van Demi Moore és Tom Cruise, akik letörik az arcát. Az amerikai tengerészgyalogosok között játszódó izgalmas, és komoly gondolatokat is felvető bírósági drámát, a fenti Charlie Wilson…-hoz hasonlóan, szintén Aaron Sorkin írta, nyilván ezért is remek mozi.
A mára már élemedett korú Kelly hősei (RTL Klub, 22.35) nyilván mindenkinek a könyökén jön ki. A háború vicces oldala, avagy mixeljünk össze egy klasszikus szajréfilmet egy háborús kalandkomédiával. “Te jobbra mész, te meg balra, középen pedig én vagyok a csúúúcs!”
A Figurák a táblán (Duna, 22.45) egy 1970-es angol akciófilm, melyben két szökött fegyenc (Malcolm McDowell és Robert Shaw) menekül, nyomukban egy fenyegetően fekete helikopterrel. A klasszikus Megbilincseltek találkozása a klasszikus Párbajjal, illetve, a párhuzamosok találkozása a végtelenben. Ritkán látható filmkülönlegesség!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: