Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, április 8.

A ma emberének a Potter nevet olvasván nyilván Harry Potter ugrik be, illetve annak írónője, aki bár nem a Potter nevet viseli, de akár viselhetné is, hiszen… Az érdekes az, hogy annyira nem is járunk messze az igazságtól, amikor a Miss Potter (Film Mánia, 19.10/Filmcafe, 19.15) című angol filmmel kacérkodunk, ugyanis a címbéli hölgy szintén gyermekkönyvekben utazott, mint Miss Rowling, csak éppen majd’ száz évvel korábban, azonban relatíve hasonló sikerrel. Beatrix Potter (Renée Zellweger) nemcsak gyermekkönyvíró és -rajzoló volt, hanem harcos környezetvédő is; életével, harcosságával és a könyvei által hordozott bájjal tán még pozitívabb személyiség is volt, mint a mai kolleginája. (Bővebben)

 

 

carnage - reilly, foster, waltz, winslet

 

Úgy gondolom, érthető a nézői felbuzdulás, ami övezte a Kingsman: A titkos szolgálat (HBO, 20.00) című kémfilmet/kémfilmparódiát bemutatása idején, hiszen valóban friss (humorú), lendületes, olykor kifejezetten, és pimasz módon szórakoztató alkotás Matthew Vaughn munkája. Nyilván, “ez a műsor sem jöhetett volna létre” a James Bond-legendárium nélkül, amire nagyban támaszkodik, más részeiben pedig reflektál a mű, úgy, hogy közben a néző mindvégig zavarban is van amiatt, hogy nem tudja, amit lát az paródia-e vagy “igazi” (Colin Firth a címszerepben). Néha szemérmetlenül gagyi megoldásokat látunk, melyek azonban igen profi hommage-ai a korai Bond-filmek primitív trükkjeinek, vagy akár azok didaktikus cselekményszervezésének. A frenetikus head-exploding finálé (Edward Elgar Pomp and Circumstance indulójának dicsőséges dallamaira) viszont egy teljesen új dimenziót nyit a szuperhősös/szuperkémes klisék horizontján. A főhős fiatalember történetének keserű, savanyú sörszagú, mocskosszájú angol társadalmi drámáit és Guy Ritchie hasonló körben játszósó krimikomédiáit egyszerre idéző környezetábrázolása is üdítő erővel hat, a Mátrix, illetve a modern, távol-keleti kungfufilmek akciókoreográfiáira hajazó verekedési jelenetekkel együtt. Jókat röhögtem, na.

Az öldöklés istene (Paramount Channel, 21.00) alapjául szolgáló színdarab nemrégiben futott nálunk is, a nemrégiben sajnálatosan fiatalon elhunyt Kamondi Zoltán rendezésében, a Vígszínházban. Tipikus bulvárdarab ez, a szó jó, egyszersmind rossz értelmében. Eleven, pörgős, szellemes és szórakoztató, viszont sekélyes, elnagyolt és bombasztikus. Roman Polanski, aki ezt a ma esti filmverziót rendezte, bár nem igazán patent vígjátékairól híres, azért van olyan profi, hogy mindezt ki is hozza belőle. Persze, ehhez azért kell négy színész is… (Van: John C. Reilly, Jodie Foster, Christoph Waltz és Kate Winslet – a képen) (Bővebben)

A Ki nevel a végén? (Viasat3, 21.00) viszont a félig tele-félig üres pohár tipikus esete. Vagy Jack Nicholson süllyedt le Adam Sandler humorának kakipuki szintjére, vagy Jack emelte magához Ádit. Mondjuk azt ezúttal, hogy félig tele van az a pohár, hiszen e film még bőven a nézhető vígjátékok sorában van. Nicholson tolja ezerrel, ahogy szokta ebben a műfajban, Sandler pedig séróból asszisztál hozzá. Amúgy a megöntözött öntöző, illetve, amikor a fagyi visszanyal klasszikus sémáinak egyfajta variációját látjuk ismét e műben: amikor az orvos talán betegebb, mint a betege. Indulatkezelés, mint napjaink egyik fő civilizációs mifenéje. (Bővebben)

Ugyanekkor azonban már Mel Gibson, A rettenthetetlen (SuperTV2, 21.00), kékre mázolt arccal, kockás szoknyában vezeti győzelemre csupasz lábú, büszke skót népét (vagy bukik el) az gonosz angolok ellen.

Harrison Ford viszont inkább egy zsírgazdag számítógépes pali a Tűzfal (Story4, 21.00) című thrillerben, ám remélem, nem nyúl számítógéphez, mert azt nem fogom elhinni neki… Mindenesetre, igen sok pénzt szakíthatott a hightech bizniszből, annyit, hogy csúnya embereknek megéri foglyul ejteni családját, és váltságdíjként van handrid million dollárt kérni. Na most, apu, vagyis Ford nem hagyja annyiban…

A Szemtől szemben (film+, 21.10) ma már leginkább arról híres, hogy ez az a mozi, melyben először játszik együtt közös jelenetben Al Pacino a másik italo-amerikai színészikonnal, Robert De Niróval, pedig amúgy sem rossz darab. Michael Mann nagylélegzetű (nettó 173 percnyi) filmje egy klasszikus rabló-pandúr történet, amiben Al a zsaru, Bobby a bankrabló. Két, még igen jó formában lévő, zseniális színész parádés párharca.

Megnézhetjük a Jack Reachert (TV2, 21.20) is, mely az utóbbi évek egyik legérdekesebb, legegyedibb darabja a saját műfajában, ami azért elég komoly tett, tekintve, hogy az akció-krimi lehetőségeiben egy meglehetősen behatárolt zsáner (értsd: ha valahová, akkor ehhez kell tán e legtöbb kreativitás, ha nem akarunk olyan fordulatokkal, karakterekkel, egyebekkel operálni, amit még előttünk nem lőtt el senki…). Ez a film azonban egészen a végkifejletig friss és ropogós benyomást kelt. A finálé sem rossz, bár azon eléggé felröhögtem, hogy Cruise Tomi kapásból értette a ruszkit, miközben erre korábban nem utalt sehol senki… A mellékszerepekben az ördögi Werner Herzog (!) és Robert Duvall remek, Rosamund Pike pedig szexi.

Graham Greene regényét adaptálta Neil Jordan az Egy kapcsolat vége (Galaxy, 22.00) című masszív romantikus drámájában. A háború után, egy szomorkás éjszakán Maurice, a regényíró (Ralph Fiennes) véletlenül találkozik hajdani szeretője (Julianne Moore) férjével (Stephen Rea), és megpróbálja összerakni, mi történt a nővel, aki miatta hagyta el férjét, akivel együtt volt London bombázása alatt és aki röviddel később, váratlanul visszament férjéhez.

Semmi kétség, korunk társadalmi, politikai, gazdasági válságainak legfőbb okozói a gonosz, nagy hatalmú, gátlástalanul kapzsi oligarchák, akik idejük túlnyomó részében tömpe ujjacskáik között sodorgatják a világ sorsát. Természetesen, ezúttal sem a mieinkről lesz szó, Simicska Lajosról, Mészáros “Orbán Viktor” Lőrincről, Garancsi Gáborról, Demján és Csányi Sándorokról,  meg a többi hazai gazdasági nagyúrról csak a legmegveszekedettebb kommunista balliberális karvalyfirkászok állítják, hogy oligarchák; tudjuk jól, hogy ők kicsi szívük teljes erejével a magyar emberek sorsának javításán fáradoznak. Naná. Viszont ezek a mai Végzetes hazugságok (Duna, 22.20) a jól ismert Tel Aviv-Brüsszel-New York-tengely nyugati végén történnek, hiszen hol máshol történhetnének? A főbb szerepeket Richard Gere, Susan Sarandon és Tim Roth alakítják. (Bővebben)

Vagy inkább egy kis Szex telefonhívásra (Viasat6, 23.00)? E drámában Ewan McGregor, a szürke kisember tesz látogatást -egy váratlan, de visszautasíthatatlannak tetsző meghívásra- a gazdagok fényűző, bűnös élvezetekben dúskáló világába, ahol azonban nem érzi otthon magát… Sőt, kifejezetten kényelmetlen szituációk sora vár rá.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!