A mai német film egyik legfigyelemreméltóbb alkotója Christian Petzold (pl. Barbara), szinte fassbinderi kaliber, akinek viszont ezt a mai Phoenix bár (Cinemax, 20.00) című filmjét valamilyen okból még nem láttam. A történet egy énekesnőről (Nina Hoss – a képen) szól, aki ugyan túlélte a második világháborút, de az arca egy golyó ütötte sebesüléstől eltorzult, annyira, hogy saját férje az arcplasztikai műtét után már nem is ismeri fel. A nő azonban, ahelyett, hogy bebizonyítaná személyazonosságát, inkább egy veszélyes játékba kezd.
A Vörös szikla (Film Mánia, 21.00) című nagyszabású, kosztümös történelmi kalandfilm egy teljesen más világ, hiszen a történet a III. századi Kínában játszódik: különböző hadurak csatáznak egymással az ország egyesítése, illetve újraosztása érdekében. A minden idők legdrágább ázsiai filmjeként emlegetett, tényleg elképesztő, bombasztikus, szemkápráztató mozit a Hollywoodból hazatérő John Woo rendezte és el is lőtte benne összes patronját, de a szó legszorosabb értelmében. (Bővebben)
Újra látható ma este az E.T. (Paramount Channel, 21.00) is. A kis földönkívüli randaság minden bizonnyal újra könnytengerrel tölti meg papírzsebkendők tömegét, méghozzá minden különösebb megerőltetés nélkül, ahogyan tette azon első alkalmakkor, amikor először tűnt fel a mozik vásznain. Új-Hollywood egyik emblematikus csúcsteljesítménye ez a mozi, mely egyben Spielberg pályájának is jellemző és kiemelkedő darabja. Ekkor még érdekli őt a film, mint mese és érdekli a film, mint nyelv is. Egész egyszerűen zseniális, ahogyan e filmben is keveri a legkülönfélébb műfajok kliséit, ahogy használja a zenét, ahogyan az egész történet kibontakozik, ahogy megcsinálja a finálét – miközben az egész alkotás mindvégig egy teljes egység marad.
Az Éjszakai rohanás (Duna, 21.40) szerintem simán versenyre kelhet a Tévében Legtöbbször Vetített Film címéért. Robert de Niro (aki ezúttal dörzsölt zsaru és rabszállító) és Charles Grodin (aki itt a maffia sokat tudó könyvelője) rohan éjszaka, de szinte minden héten megnézhettük már valahol.
Viszont Tegnap éjjel (Filmcafe, 22.45) csúnya dolgok történtek. Az ideális körülmények között élő, irigyelt New York-i pár egyik fele (Sam Worthington) egy üzleti úton esett kísértésbe dévaj kolléganője (Eva Mendes) által, míg otthon férjét epekedve váró asszonykája (Keira Knightley) véletlenül régi szerelmével (Guillaume Canet) futott össze. Egyetlen éjszaka, oké. A dráma azonban itt kezdődik: vajon belefér-e egyetlen félresiklott éjszaka egy ideális kapcsolatba? Az érthetően nem egészen érzelemmentes történet azonban mindvégig tartani tudja az emészthető moralizálás kereteit.
Szabó István méltatlan időpontra száműzött Redl ezredese (Duna, 00.05) az ún. “német trilógia” középső darabja (a Mefisztó és a Hanussen között), rengeteg komoly elismeréssel, Cannes-i különdíjjal, Oscar-jelöléssel, stb. A film egy igen alulról indult, majd magasra ívelő, onnan pedig lezuhanó (a címszerepben ismét Klaus Maria Brandauer) katona-karriert mutat be, különös tekintettel annak lelki, pszichológiai vonatkozásaira. KuK, hapták, Radetzky-marsch, ezrssúr, méltóztassék. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: