Mit nézzünk ma a tévében?

Vasárnap, május 8.

Az ebédről maradt vacsora mellé, mondjuk, Ízek, imák, szerelmek (RTL II, 18.10), egy alapvetően csajos film, mely ráadásul “filozófiájában” sem kíván mélyebbre “süllyedni” a színes, szagos női magazinok kéjesen sekély színvonalánál. (Amúgy, miért is kellene mélyebbre ásnia ennél egy egyszerű romantikus történetnek?) A történet szinte érzéki módon nyúl a negyvenes korosztályt jellemzően érintő “na, most akkor eddig megvolnánk, de merre tovább?” problémához. Julia Roberts (a képen) ezúttal elviselhető, Javier Bardem viszont félisten, punkt um, vita nincs. Rajtuk kívül a mellékkarakterek, az ízléses magazin-fényképezés (a Bali-szigeti rizsmezők, a nápolyi pizza, stb.), valamint a banális, de éppen ezért eredeti és igazolhatóan hiteles lelki és érzelmi fordulatok miatt is lehet szeretni ezt a mozit.

 

 

ízek, imék, szerelmek - julia roberts

 

Picit később, Nicole Kidman (vagyis az általa alakított nő) ébred minden reggel egy ismeretlen férfi (Colin Firth) mellett, egy idegen ágyban, egy idegen házban. Egy baleset utóhatásai miatt nem emlékszik férjére, a saját házasságának megelőző, nyilván boldog időszakára. Az Amnézia (Cool, 19.00) miatt pszichiáter (Mark Strong) is kezeli, aki egy videonapló-terápiát javasol. A gyógymód lassacskán hatásosnak bizonyul, és a nő elkezd rájönni, hogy nem véletlenül felejtett el mindent korábbi életéből… Muhahaha. Thriller lesz ez.

Aztán Paul Haggis Elah völgyében (Filmcafe, 19.45) című darabjában egy “csillagsávos lobogóhoz és az országalapító atyák szelleméhez” végletesen hű apa (Tommy Lee Jones – aki ezért az alakításért Oscarra is jelölték) jár utána állítólag kötelességteljesítés közben eltűnt fia ügyének, de közben -míg a rejtélyek száma egyre nő- élete addigi irányát gyökeresen megkérdőjelező dolgokra derül fény. A film egyszerre izgalmas thriller és elgondolkoztató dráma. (Ha nem láttuk volna már mostanában… – bár ez szokásosan érvényes szinte az összes ajánlott filmre. Viszont lehet repetázni, illetve, “egy újszülöttnek minden vicc új”.)

Paul Haggis jegyzi a következő ajánlatot is. A következő három nap (Cool, 20.45) egy egészen fogyasztható, slankra húzott, sajátos ízű ‘családi’ thriller, bár az moralizálást nem ússzuk meg itt sem: szabad-e gyilkolni rossz embereket, hogy ezzel jó embereknek segítsünk problematika azért igencsak fajsúlyos kérdés. A választ azonban ezúttal nem rágja a szánkba, és ez jó. Nekem kifejezetten tetszett, ahogy a rendőrség szerepelt ebben a börtönből ártatlanul elítéltet szöktetős sztoriban, még akkor is, ha egy szigorúbb dramaturg az egészet kihúzta volna a francba. Szerintem éppen ezzel lett érdekes a film… Feltűnő azonban, hogy Russell Crowe mennyire egysíkúan játszik.

David Fincher A Zodiákus (Viasat3, 21.00) című filmje lehet alternatíva. A filmet leginkább talán egy amolyan műfaji kísérletnek tekinthetjük, fikciós dokumentum-thrillernek például. A rendező ügyes pali, ez vitán felül áll, de ez a filmje nem sikerült túl jól. Túl hosszú, túl unalmas és a vége pedig túl bosszantó – bár ehhez tudni kell, hogy valóban megtörtént eseményeket, (egy a rendőrség által soha kézre nem kerített) brutális sorozatgyilkos elképzelt történetét meséli el, rengeteg jól ismert színész (Robert Downey Jr., Jake Gyllenhaal, Mark Ruffalo, Anthony Edwards -anno Green doktor-, stb.) részvételével.

Holnapután (film+, 21.00) viszont hideg lesz. NAGYON hideg.

Egy órával később azonban a 21 gramm (Paramount Channel, 22.00) azt próbálja megfejteni, méghozzá remek színészekkel (Sean Penn, Naomi Watts, vagy például Benicio Del Toro) és a mára Hollywood egyik vezető filmművészévé vált mexikói Alejandro González Iñárritu rendezésében, hogy miért válik éppen a címben jelzett mértékben könnyebbé egy ember teste a halál pillanatában?

Elefántok vajúdnak hosszasan (Különféle kétes alakok többé-kevésbé tisztességes (már amennyire egy ügyvéd lehet tisztességes) ügyvédje (Michael Fassbender) nősülne (Penelope Cruz), és két haverral (Javier Bardem és Brad Pitt) úgy dönt, hogy nyúlnak a mexikói kartelltől egy kis kokót, amiből  majd jól megcsinálják öregkorukat. Az egyik haver szőke nője (Cameron Diaz) viszont lefüleli az akciót – rendezte Ridley Scott, írta Cormac McCarthy, fényképezte Dariusz Wolski.) A jogász (SuperTV2, 22.00) című filmben, de -ahogyan a közmondás is szül – csak vékonyka cincogás lesz a végeredmény. (Bővebben)

Az Amerikai pszicho (Filmcafe, 22.00) Bret Easton Ellis korszakos kultuszregénye alapján készült. Az igen véres történetben Patrick Bateman jól ismert karakterét, a gátlástalanul törtető, végletesen cinikus, erőszakos yuppie-t rajzolja meg Christian Bale, méghozzá igen vastag kontúrokkal. Másnap azonban vigyázzunk mi is az irodában azzal a baltával…

Roland Emmerich filmje, az Anonymus (ATV, 22.35) is egy látványos film, ahogyan tőle megszokhattuk -pl. a fenti Holnaputánban-, ezúttal azonban nem idéz elő semmilyen világvégét, viszont épít, mégpedig Shakespeare világát – méghozzá igen alaposan. A történet amúgy azt a kérdést járja körül, hogy valójában ki írhatta az általában Shakespeare-nek tulajdonított híres műveket? (Bővebben)

A bátrabbak (és tapasztalatlanabbak) megpróbálkozhatnak Ridley Scott Prometheus (TV2, 22.55) című filmjével is, melyben a korábbi, Nyolcadik utas a Halál című, hírhedt műfaji alapvetését kívánta megmagyarázni – szerintem feleslegesen: bővebben. Ez a mai nap nem Ridley-é.

A bikaborjak (Duna, 23.10) Fellini első komolyan vehető és komolyan is veendő filmjében még inkább az olasz neorealizmus jellegzetességei dominálnak. A címszereplők egy unalmas olasz kisváros unatkozó, de nagy hanggal megáldott ifjai, akik valahogy mégsem tudnak “túlnőni” a városka főterén…

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!