Miközben már nyilván átjárt mindenkit a Szentlélek, Steven Spielberg Terminál (FEM3, 19.20) című, igen valóságos abszurdba hajló vígjátékában egy fiktív (bár nekünk túlontúl ismerős) kelet-európai ország polgára (Tom Hanks) éppen átszállásra vár egy repülőtéren, miközben hazája, annak ismert rendje és módja szerint, felbomlik. Újsütetű hontalanként hősünknek abszurd helyzetek tömkelegével kell megküzdenie… Láttuk már? Mert ha nem, akkor ma van a napja.
Azt viszont más biztosan láttuk, ahogyan Julia Roberts becserkészi, megfőzi, ujjai köré csavarja és a nyakkendőjénél fogva, amolyan pudlikutyaként maga után vonszolja Richard Gere-t, aki minderre csak annyit képes kinyögni: Micsoda nő! (Cool, 20.40)
Peter Berg A túlélő (film+, 21.00) című -valóságban megtörtént eseményeket feldolgozó- filmjének címében ott van, hogy valaki biztosan túléli a filmbéli córeszt, hiszen valakinek el kell mesélnie ezt és mivel Mark Wahlberg a legnagyobb név a stáblistán, nyilván az általa alakított szereplő lesz az. A forgatókönyvíró-rendező Berget nyilvánvalóan nem is érdekelte, hogy filmje megfeleljen bármiféle háborús, harcolós, katonás zsáner kötelmeinek, azon kívül, hogy az akciójelenetek bizony igen látványosak, vagy ha nem, akkor viszont hitelesek, mint egy lesben álló merénylő Kalasnyikovjából kilőtt, csontot forgácsoló 7.65-ös lövedék. A film inkább az Afganisztánban végrehajtott, hírhedt Red Wings-hadműveletet túlélő Marcus Lutrell (na, őt alakítja Wahlberg, in blood, sweat & tears) hitelesnek tekinthető jelentése alapján kísérli meg reprodukálni a véres kudarcba fulladt akciót, melynek célja egy tálib vezér meggyilkolása lett volna. (Bővebben)
Egy egészen jó, klasszikusan míves történelmi kalandfilm lehetett volna Michael Caton-Jones mozija Sir Walter Scott híres regényében megénekelt skót hősről/banditáról, Rob Royról (Duna, 21.00). Kellően kemény, mocskos és durva mozi ez: éppen ezért nem érteni, miért csap át időnként mézédes giccsbe. Nem ellenpont ez, hanem tévút. Tim Roth viszont elképesztően jó negatív figura tud lenni (a címszerepet Liam Neeson adja, a tőle megszokott rezzenéstelen módon).
Megnézhetjük szegény Merkúri Ferit is, ahogyan uszkve 70 ezer ámuló magyar (és egyéb KGST-beli) rajongója előtt küzd a magyar nyelvvel, miután megtudta, hogy a Parlament nem eladó (bezzeg ma!). A Queen 1986 július 27-i, Népstadionbeli koncertjét Zsombolyai János rendezésében rögzítette talán az összes Magyarországon fellelhető kamerával. A Hungarian Rhapsody – Queen, Live in Budapest (m2, 21.00) digitálisan feljavított hanggal és képpel kerül ma adásba. Tháfászi széjl fízetárászt, virágoum virágoum.
A(z ezen a hétvégén kissé túltengő mennyiségben vetített) romantikus komédiák mezőnyében a Szerelem és más drogok (RTL Klub, 21.50) mindenképpen a tartalmasabbak közé sorolandó. A tisztes hollywoodi mesterembernek megismert Edward Zwick -mi tagadás- kissé ijesztően zajosan kezdődő dolgozata később főleg igéző szemei és tökéletesnél is tökéletesebb fogai villogtatásán túl igen pikáns jeleneteket is bevállaló Anne Hathaway és Jake Gyllenhaal közti civódásról szól, némi diszkrét gyógyszeripar-fikázáson és a Parkinson-kórral való együttélés nehézségeinek közérdekű középpontba helyezésén kívül.
A már bőven felnőttkorú Zaklatás (AXN, 22.00) egy ma már egy elég “izé” szemléletű, meglehetősen szexista és farokközpontú thriller, melyben Michael Douglast, mint nagyravágyó beosztottat zaklatja szexuálisan a még frissen faragott Demi Moore, mint főnök. “Műfajilag” azonban nyilván ma is jól működik a mozi, hiszen értő kezek, szemek és agyak (Barry Levinson, Michael Crichton, Ennio Morricone) készítették.
A dél-koreai Park Chan-wook első hollywoodi bérmunkája, a Vonzások (Stoker) (FEM3, 22.00) nem Gangnam style, nem kimchi, még csak nem is Bosszú-trilógia, ellenben gazdag, súlyos szimbólumokkal, dermesztő hangulatokkal (a képen a főszerepet alakító Mia Wasikowska), utalásokkal és idézetekkel telezsúfolt formai tökély. Csak éppen mintha a tartalom hiányozna belőle… (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: