Aki friss filmekre vágyik, az menjen a… moziba. (Nem biztos azonban, hogy jobban fog járni.) 1980-ban a Kramer kontra Kramer (Duna, 20.20) kapta a Legjobb filmnek (Stanley R. Jaffe producer, mert ugye, ezt mindig az adott producer kapja), a Legjobb rendezőnek (Robert Benton), a Legjobb adaptált forgatókönyvnek (szintén Robert Benton), a Legjobb férfialakításnak (Dustin Hoffman) és a Legjobb női mellékszereplőnek (Meryl Streep) járó Oscar-díjakat. Konkrétan arról van szó tehát, hogy ez a film simán lekaszálta a cécó “tetejét”. Na, de mikor volt már 1980… vethetnénk közbe, teljes joggal. Régen. Viszont, és főleg, hogy gyakorlatilag végigrágtuk magunkat az idei Oscar-felhozatalon, semmi sem szembetűnőbb, hogy milyen ropogósan friss, üde és lendületes még mindig ez a film, a Kramer… Nemrégen láttam, és le voltam nyűgözve. Amúgy – az ifjabbak kedvéért – egy válás története a film, melyben a gyereket a komoly karrier előtt álló apának ítéli a bíróság. A döntés gyökeresen felforgatja az apa életét… Mosoly, könnyek, még könnyek, még mosoly – aztán a kiábrándító végkifejlet.
Bill Murray-t viszont végre szentté avatják a St. Vincent (FEM3, 21.00) című filmben. Ami jár, az jár, mégha ezúttal neki csak a szerep jut, amiben végre átélheti a kanonizáció emelkedett hangulatát. Ezért jó színésznek lenni. Persze, ha ismerjük Bill bácsi munkásságát, akkor nyilván érezzük azt is, hogy nála szó sem lehet semmiféle mirhába és tömjénbe burkolózó keresztényi hablatyról, az ő száraz, blazírt, morózus és cinikus egyénisége akkor is levetne magáról minden vallásos leplet, ha azt maga, a római pontifex adná rá. Hogy ebből a Vincentből (lásd a képen) hogyan válik mégis “szent”, az maradjon a film titka – érdemes megnézni. (Bővebben)
Ugyanekkor újra láthatjuk a Ron Howard által rendezett Egy csodálatos elme (Paramount Channel, 21.00) című, bőven díjazott filmet is, melyben Russell Crowealakít egy skizofréniában szenvedő matematikai zsenit, akit ettől még lehet szeretni. Szép történet ez amúgy is, és jó film is – csak éppen.
Az Álmomban már láttalak (Cool, 21.10) amolyan Hamupipőke-sztori, tündérmese lusta felnőtteknek. Jennifer Lopez szobalány egy decens szállodában, ahol véletlenül egy jóképű politikus (Ralph Fiennes) összetéveszti őt egy helyi menő csajjal – és beleszeret. A szegény J-Lo kapva kap az alkalmon, azonban retteg attól, hogy kiderül, kicsoda valójában. A hazugságerdő aztán egészen odáig gyűrűzik, hogy még mi, nézők is azt hisszük, ez egy jó film… Holott csak hazugság. Mikor jön össze, mondjuk, Lézer Janó egy szobalánnyal, valamelyik jaj-de-fontos útján? Mikor? Viszi magával közpénzen a saját luxusmacáját és azt birizgálja. EZ az igazság. (Másrészt, ki a francnak kell a mi Janónk, ugyebár.)
Az Angelina Jolie és Johnny Depp főszereplésével készült Az utazó (RTL Klub, 21.25) című akció-thriller ugyan elég gyenge film, ráadásul Depp is olyan alkoholista pizzaképpel jelenik meg benne, hogy simán aláírom láttán azt, amit mostanában a pletykalapok összehordanak róla és ex-nejéről… De Velence, mint helyszín csodás. A film azonban így inkább amolyan nosztalgikus képeslapként működik.
1981 óta láthatjuk a remek, csavaros cselekményű és immár klasszikussá vált második világháborús történetet, a Tű a szénakazalbant (Galaxy, 22.00). Írója Ken Follett, zeneszerzője Rózsa Miklós, főszereplője pedig Donald Sutherland. A cím arra utal, hogy nagyjából olyan könnyű megtalálni egy Angliában tevékenykedő, angolul tökéletesen beszélő náci kémet, mint egy tűt a szénakazalban. Talán ezért is Tű a kódneve az illetőnek…
Egy elhagyott, vad tengerparton magányosan álló kastélyban játszódik az Árvaház(Filmcafé, 22.00) című közhelyes, de azért igen jól működő mexikói-spanyol thriller. A kastélyban árvák élnek, akiknek nincs hova menekülniük, és jól magukra tudnak maradni a bizonyosan eljövő rettenettel. (Bővebben)
Az élet egy más jellegű rögös oldala nyílik meg a Kényszerleszállás (SuperTV2, 22.40) című filmben, amiből igen sokszor csak az alkoholizmus kínál egyfajta kiutat. Sajnos, legtöbbször csak akkor vesszük észre, hogy ez a kiút valójában zsákutca, amikor már szétcsaptuk a fejünket a tűzfalon. Majdnem kiváló film ez, melyben Denzel Washington adja zseniálisan azt az alkoholgondokkal küzdő pilótát, aki… – lásd a film címét. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: