Remek filmek… Sir Anthony Hopkins romantikus korszakából való az a ma már bőven felnőttkorú dráma, mely első blikkre mintha az utolérhetetlen Napok romjainak lenne valamiféle korai változata. Hopkins bácsi itt még nem bácsi, ám legalább olyan morózus, emberkerülő, fura szörnyeteg, mint amilyennek később több szerepben is megszoktuk: ezúttal egy könyvkereskedő – a piros sarokban most (régebben pl. a Diploma előttből ismert) Anne Bancroft áll a szószátyár és szókimondó amerikai írónő alakjában. Az Egy ház Londonban (Cinemax, 20.00) című film kettejük hosszú éveken át zajló megismerkedésük, majd további hosszú éveken át tartó szerelmük, barátságuk történetét meséli. 1986-os film, szép, míves, veretes alkotás.
Kitűnő – bár az előzőhöz képes teljesen más jellegű – darab Claude Lelouch anno César-díjjal jutalmazott A szertartás (Filmcafe, 20.55) című filmje, mely szinte móriczi mélységeket jár be az emberi irigység, a sértettség és sértődés, valamint a társadalmi igazságtalanságoknak az egyedi emberi lélekre gyakorolt hatásai terén. Könnyed, amolyan franciásan csevegős modorban húz be olyat a jóléti társadalom gyomorszájára, hogy még ma is hápogna, ha nézne ilyen filmeket, mint ez. Többször megidéződik Marco Ferreri is, és nem is véletlenül. Azt a kíméletlen részvétlenséget, ami Sandrine Bonnaire tekintetéből süt a film utolsó kockáján (a képen Isabelle Hupperttel), na, azt kéne látniuk igen sokaknak ma is – utána talán jobb lenne ez a világ.
A Get Carter! új magyarítást kapott a keresztségben – Az igazság fáj – (Paramount Channel, 21.00). Amúgy Sylvester Stallone egyik legjobb “komoly” filmje ez, egy kőkemény krimi a hasonló című és a Francia kapcsolattal egykorú klasszika remake-je. Érdekesség, hogy láthatjuk benne az eredeti verzió főszereplőjét, Michael Caine-t is, csak éppen az eredetihez képest más, ám egyáltalán nem jelentéktelen szerepben…
Az igazságnak ma ára is van, legalábbis a Michael Conelly-regényből adaptált Az igazság ára (Cool, 21.10) című izgalmas tárgyalótermi drámában, mely azzal a meglehetősen kényelmetlen kérdéskörrel játszik el, hogy mi van akkor, ha a vádlottról (Ryan Philippe) biztosan tudja az ügyvédje (Matthew McConaughey), hogy ártatlan és meg is tesz mindent ennek bebizonyítására, a vádnak azonban olyan megdönthetetlen, bár nyilvánvalóan hamis bizonyítékai vannak, hogy a vádlottat elítélik? Illetve, mi van akkor, ha az ügyvéd tudja, hogy bűnöst véd, de mégis mindent el kell követnie felmentéséért? (Bővebben)
A Fék nélkül (AXN, 22.00) a nagyvárosok utcai gerillái, a fék nélküli fixikkel bemutatott hajmeresztő mutatványokkal járó munkájukat végző biciklis futárok világában játszódik. Az életveszélyes sport lényege, hogy a kézbesítendő küldemény minél gyorsabban célba érjen a közlekedési dugóban fuldokló nagyvárosban, nem mellesleg azonban a virtus is csábítja ezeket a hiperlaza adrenalin-junkie-kat. Joseph Gordon-Lewitt alakítja az amúgy elég egyszerű történet főszereplőjét, akinek egy alkalommal olyan csomagot kell kézbesítenie, amire olyanoknak is fáj a foguk, akik nincsenek feltüntetve címzettként. Az üldözési jelenetek azonban frenetikusak.
Az Öt törött kamera (Duna, 23.40) hiánypótló dokumentumfilm. Egy palesztin férfiról szól, aki első gyermeke születésére vett egy videokamerát, hogy azzal örökítse meg az eseményt, később azonban rákapott a filmezésre és filmre vette a környék izraeli telepesek általi megszállását, a Fal építését és sok más, ma innen talán nehezen érthető, ám sokak által rettenetesen megmagyarázott történést. Az első kamerát izraeli katonák lőtték szét, ám a férfi további négy kamerát szentelt az ügynek – ennek dokumentuma ez az igen hatásos izraeli-palesztin doksi.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: