Elég nagy szafaládé vár azokra, akik otthon a tévé előtt szeretnék tölteni a focimentes estét. Lesz ma este minden, de tényleg. Például a Vérmesék (Cool, 19.00), egy furcsa humorú, ám igen szórakoztató film, egy akciókrimi-vígjáték, Luc Besson rendezésében. Egy tanúvédelmi programban résztvevő hajdani maffiózó (Robert de Niro) és családja (Michelle Pfeiffer, valamint Dianna Agron és John D’Leo) -ők a Vérmesék, tehát a Vérmes család, és nem véres mesék…- néhány napját követjük nyomon, amit folyamatos vándorlásukban éppen egy békés normandiai kisvárosban töltenek el, szembesülve a vidéki francia élet kényelmes sebességével és életszemléletével, az őket óvó FBI (Tommy Lee Jones) figyelő szemei által vizslatva minden lépésüket – miközben a maffia is teljes erővel keresi őket. (Bővebben)
Sokak számára viszont inkább az a kérdés, vajon Miről álmodik a lány? (RTL Klub, 19.50) Nyilván szép, okos és humoros szőke hercegről Audi Q7-en, Gucci-táskával és AmEx kártyával, aki szereti őt, dédelgeti és még saját rózsadombi kulipintyót is vesz neki. Ezúttal (Amanda Bynes) azonban arról álmodik, hogy végre megismerkedhessen régen nem látott apjával. A várva várt pillanat aztán el is jött, meglepetésre azonban az apuka (Colin Firth) Anglia egyik legbefolyásosabb politikusa… A film romantikus lesz a továbbiakban és komikus.
A spagetti-western rajongók sok milliós táborának ma este otthonmaradó, ám a focit nem különösebben kedvelő része értelemszerűen A Jó, a Rossz és a Csúf (RTL+, 19.50) című filmet fogja nézni. Sergio Leone műfaji klasszikusa büszkélkedik a filmtörténelem egyik legszebb hármas pisztolypárbajával, ehhez azonban végig kell nézni a bő két és félórás filmet, hiszen az csak a legvégén zajlik majd le. A film másik rendkívül érdekes része viszont rögtön az elején van, amikor egy legalább 20 perces némajátékban megismerjük a történet címszereplőit… E két pont között pedig ott van maga a film, mint olyan. (A képen a Csúf – Eli Wallach.)
A Sils Maria felhői (Filmcafe, 20.15) cím egy magas hegyek között tapasztalható meteorológiai jelenségre utal, amikor a déli, melegebb tavak felől megindul a pára a hűvösebb észak felé, a völgybe, melyen felhőkígyóként kúszik végig, mintegy körbefonva az égbe szökő hegyek lábait. Maloja kígyójának is hívják a jelenséget, film is készült róla1924-ben, melynek részletét e film is felhasználja egy fontos jelenetben. A hagyomány szerint, ha Maloja kígyója megjelenik, akkor rossz időre lehet számítani – ez a borongós érzet határozza meg e különös szépségű, érzékeny történet hangulatát, de a cselekményét is. Juliette Binoche (aki Kristen Stewarttal a főszerepet is magának szánta) kereste meg a film ötletével Olivier Assayast, a neves francia -édesanyja révén magyar származású- művészfilmest, hogy készítse el a középkorú színésznő önvallomását a színészetről, a szereppel, a szöveggel, az egyre gyarapodó évek okozta nyomokkal, a médiával, valamint a fiatal, a mai médiát készségszinten kezelő riválisokkal való, egyre reménytelenebb küzdelemről. (Bővebben)
A Budapest angyala (Film Mánia, 21.00) a második világháború alatt több mint 5000 magyar zsidó életét megmentő spanyol diplomata, Ángel Sanz-Briz alakjának emléket állító, amúgy igen szép kiállítású spanyol-magyar produkció. Nem ködösít, de nem is misztifikálja túl főhőse alakját, érthetően és világosan (ha úgy tetszik, akkor kicsit iskolásan) elmeséli az 1944-es év hozzá köthető, igen komoly emberi nagyságról tanúskodó eseményeit. Hitelesek a külső, korabeli időket megidéző jelenetek, és jók a mindvégig spanyolul játszó magyar színészek is (nekem különösen tetszett Gáspár Kata -Zsófi- érett, Őze Áron -Eichmann- jegesen vérfagyasztó, Lengyel Tamás -Zsófi nyilas bátyja- ostoba brutalitást sugárzó és Tamási Zoltán -Hoffmann- megrázó alakítása).
Stanley Kubrick sajnos már nem készíthette el a maga variációját a mesterséges értelem kontra ember egészen biztosan eljövendő (sokak szerint már be is következett), igen bonyolult erkölcsi, etikai és filozófiai kérdéseket is felvető problematikájáról, így azt Steven Spielberg forgatta le, a maga “mesés” modorában. Az A.I. – Mesterséges értelem (Paramount Channel, 21.00) végül is nem lett rossz film, de Kubrick verziójára azért sokkal jobban kíváncsi lettem volna…
Az Anyád napja (Cool, 21.05) című romantikus komédiában, viszont Jennifer Lopez küzd meg Jane Fondával, vagyis a végre a Nagy Ő-t megtaláló, ifjú és szerelmes ara a sárkányjellemű anyóssal. Ismerve azonban a felek temperamentumát, ez egy kőkemény menet lesz…
Ugyanekkor azonban Mel Gibson, A rettenthetetlen (TV2, 21.10) is győzelemre vezeti csupasz lábú, büszke skót népét (vagy éppen bukik el – no spoiler, a csecsemők nem alszanak!) az gonosz angolok ellen, méghozzá az emblematikus kékre mázolt arccal és kockás szoknyában.
A Megérzés (Duna, 21.10) című thrillerben Sandra Bullock egy családanyát alakít, aki egy nap azt a hírt kapja, hogy férje és családja autóbaleset áldozatai lettek. Másnap, amikor felébred, mintha semmi nem történt volna, a háza zeng az élettől, a nap süt, a madarak csicseregnek… Egy másik nap viszont üres házra és síri csend ébreszti. És így tovább, míg a nő lassan teljesen bekattan.
Könnyed, szórakoztató limonádé a Felkoppintva (Viasat6, 21.25), egy mindenféle szentimentalizmustól mentes, friss és szórakoztató alkotás (az akkoriban még függetlennek tűnő) Judd Apatow műhelyéből, melyben egy megesett este válik túlságosan komollyá. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: