Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, július 2.

Délután minden oké, hiszen végre elkezdődik a Tour de France. Este azonban intenzív fejvakargatás kezdődik, hiszen egyrészt itt van a német-olasz elődöntő, ami simán elmegy döntőnek is, másrészt, ha focifóbiások vagyunk, akkor mit nézzünk (merthogy odakint mindenhol foci van)? Például A hívás (RTL II, 20.00) című thriller főszereplője egy telefonos segélyközpont operátora (Halle Berry), aki kétségbeesett hívást kap egy tinédzsertől (Abigail Breslin), akit éppen elrabolnak. A hívás megszakad, a hívó félnek nyoma vész, de az operátor egy korábbi, ehhez hasonló esetéből kiindulva saját maga kezd el nyomozni…

 

 

kezdők - christopher plummer és ewan mcgregor

 

Csábító lehet Darren Aronofsky full-extrás, csilivili Noé (Cool, 20.40) című bibliai története, sajnos azonban, ez egész egyszerűen nem jó film. Mindenesetre, én szóltam. (Bővebben)

Annak idején sokan csodát láttak abban is, ahogyan Christopher Nolan (illetve Leonardo diCaprio) teret hajtogatott, álmokat és valóságot rakosgatott egymásra az Eredet (film+, 20.45) című fantasysztikus moziban. Én ma már azonban csak egy szimpla lövöldözős akciófilmet látok, kissé zavaros cselekménnyel. (Bővebben)

Viszont a hagymát is hagymával, tehát Hyppolit, a lakáj (m3, 20.45), ma is tökéletes helyettes, bármihez. Kabos, Csortos, Jávor és a többiek. Örök darab.

Nézhetjük Az árulót (Film Mánia, 21.00) is, ami egy amolyan “Jack Bauer-i“, terroristás thrillert (tehát nem biztos, hogy másfél óráig elengeded a fotel karfáját…), mely az FBI köreiben megbúvó, címbeli tulajdonságokkal bíró figuráról, valamint Amerikában buszokat robbantani készülő arab terroristákról szól. Főszerepben Guy Pearce, Don Cheadle és Jeff Daniels.

Az újoncok napja (AMC, 21.00) egy általam ismeretlen sport-, illetve egzisztenciális dráma, mely az amerikai futball (tehát az a sisakos, rögbiszerű, nem az európai foci, amit ott soccernek hívnak) belvilágába kalauzolja el a nézőt. A főszereplő egy nagymenő játékosmenedzser (Kevin Costner), akinek egyformán fontos a sport, a szakmája, illetve a szerelem (Jennifer Garner). Passz.

A ma esti romantikus komédia blokk első darabjában, a Velem vagy nélküledben (Viasat6, 21.00) Michelle Pfeiffer és Bruce Willis már régóta házasok, és azon tanakodnak, hogy új utakra kéne lépniük, ám külön-külön. Aztán, ahogy az sűrűn elő meg is történik, a nagy tanakodásban megint jól egymásba szeretnek.

A másik darab, a Kezdők (FEM3, 21.00) magán hordozza az ún. ‘független film’ minden jellegzetes ismérvét. Először is, nem áll mögötte ismert, nagy hollywoodi stúdió, csupán a fesztiválsikerek okán karolta fel terjesztését egy profi forgalmazó (Focus Features). Amerikai viszonylatban bagóért, mindössze 3.2 millió $-ból készült, melyet azóta minimum megötszörözött a bevételi oldalon. Rendezője, Mike Mills kvázi kezdő filmes, már nagyjátékfilmes értelemben, amúgy kismillió reklám-, doku- és kisjátékfilmen, valamint zenei videoklipeken tanulta ki a filmkészítés csínját és bínját, ha nem éppen grafikuskodik, vagy zenél. Témaválasztása meghökkentő, elbeszélőmódja eredeti, de még bőven fogyasztható és illedelmes. (Bővebben) (A képen Christopher Plummer és Ewan McGregor)

A következő blokk Sir Anthony Hopkinsé. Az első darab, a Tudathasadás (film+2, 21.15) könnyen lehet, hogy nomen est omen, hiszen Sir Hopkins írta, rendezte és főszerepli is ezt a filmet, amellett, hogy még a zenéjét is ő írta. Aggodalomra adhat okot azonban az a tény, hogy ez a 2007-ben készült alkotás valamiért mégsem okozott túl nagy felfordulást a globális filmművészetben… Én sem láttam még. A történet egy idős hollywoodi forgatókönyvíróról szól, akinek fejében már összekeveredtek régi filmek, jövőbeni filmtervek és a saját valódi élete.

James Ivory mozija, a Napok romjai (Duna, 21.15) viszont remekmű. A szögletes komornyik (Sir Hopkins) és egy szúrós komorna (Emma Thompson) mérhetetlenül szomorú szerelmi történetében a múlt század elejének vidéki angol társadalmába nyerünk betekintést, méghozzá teljes keresztmetszetben, ahogyan például a Downton Abbeyban is már megszokhattuk. Hopkins és Thompson ráadásul irtózatosan nagyot játszanak…

Később A másik férfi (RTL II, 22.50), Richard Eyre kissé bergmani hangulatú drámájában Liam Neeson alakítja az egyik férfit, aki miután számára váratlanul szembesül azzal a kínos ténnyel, hogy felesége (Laura Linney) megcsalja őt, a várost is felforgatja (ez szokott menni Liamnek), hogy szembe nézhessen a címszereplővel (Antonio Banderas).

De lesznek ártatlan norvég egyetemistákra a hó alól támadó Náci zombik (Film Mánia, 23.00) is: bővebben. Bűn az élet.

Ma már nagyon látszik a Madarakon (Duna, 23.35), hogy minden jelenet annyira meg van rendezve… De hogy van megrendezve! Hitchcock szinte rajzolja a filmet, az ő kottájából játszik mindenki, a mai napig.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!