Délután Tour de France, majd este Izland – Franciaország a sportprogram. Izgalmas, bár nem túl okos opció kora estére a Non-stop (Cool, 19.00) című akcióthriller, ha egyáltalán akarunk izgulni még ma este IS. Liam Neeson egy amolyan repülőgépeken szolgálatot teljesítő rendőrmarsallt alakít a sztoriban. Egyik alkalommal furcsa SMS-t kap, hogy utaljanak egy bizonyos bankszámlára ennyi meg ennyi pénzt, különben húsz percenként meghal valaki. New York és London között igen sok húsz perc adódik, azonban a fenyegetést senki nem veszi komolyan, a rendőrmarsallon kívül, mígnem eltelik az elő húsz perc és egy utas meghal.
A Tiszta vér (Viasat3, 21.00) című darab témája gyanúsan emlékeztet a jóval frissebb Tiszta napfény című film témájára, valójában azonban tök másról szól. Itt is bűntények utáni mocskot kell feltakarítani, azonban nem két csinos csajnak, hanem egy nem különösebben szexi ex-zsarunak (Samuel L. Jackson), jobb és más híján. Egy nap azonban véletlenül a helyszínen elkövetett bűntény bizonyítékai is felmosódtak, és ki lenne más a gyanúsított, mint maga, a takarító…
Az Artúr király (Duna, 21.00) az ismert legenda kalandfilm-változata, melyben az alkotók azzal a gondolattal játszanak el, milyenek lehettek Artúr, Lancelot, Merlin és a többiek valójában. Nekem bejött ez a szabadságharcos, kvázi “történelmi” kalandfilmes verzió, a mesés-misztikus-fantasysat már unom, Monthy Python meg egy volt, ugye. A csatajelenetek, persze, lehettek volna véresebbek, Guinevere-szál is kissé férfias öltésekkel van elvarrva… Clive Owen pedig ugyanúgy néz, ha csatába megy, ha esküvőre – mindegy neki. De a szabadság, az kell. Értelmezésben is. (Bővebben)
A Vidocq (Film Mánia, 21.00) viszont egyfajta krimi-fantasy, amit a képregényrajzolóból filmessé avanzsált Pitof művésznevű fickó rendezett féke- és eszevesztett fantáziával. E teljesítményt a srácnak azóta sem sikerült megismételnie, de azért amit ebben a filmben művel (az akkor még nagyon francia és nem annyira kövér) Gérard Depardieu-vel, ahogyan megteremti azt a züllött, bűzös fertőt, melyben Párizs (az idevágó művészettörténeti bizonyítékok szerint) leledzett a XIX. század közepén, az a rémisztő, borzongató aura mindenképpen megér egy pillantást. (Bővebben)
Kathryn Bigelow, amellett, hogy a Hurt Lockerrel Oscart nyert, valamint hogy a Titanicos-Avataros James Cameron exe, arról is híres, hogy nő létére kifejezetten pasis műfajokban nyomul. A mai Holtpont (RTL+, 21.00) című filmjében például amerikai elnököknek öltözött szörfösök rabolnak bankokat… A szörfös életérzést egyéniségében is autentikusan sugárzó, ám már sajnálatosan megboldogult Patrick Swayze mellett például az ifjú Keanu Reeves is feltűnik a filmben. Jó kis régimódi akciókrimi lesz ez, sok látványossággal.
A 22-es csapdájának (m3, 21.05) 1971-es, Mike Nichols-féle feldolgozása szerintem az egyik legjobb irodalmi filmadaptáció, mely valaha készült. Joseph Heller frivol, groteszk szövege, kíméletlen iróniája tűpontosan jelenik meg a mára már kissé karcos képeken, de az illúzió tökéletes. Minden, amit tudni muszáj a háború természetéről, az itt van benne, ebben a filmben. (A képen jelenet a filmből.)
A romlás virágai (m2, 21.05) egy Párizsba érkező fiatal iráni lány és egy francia fiú szerelmének története a 2009-es iráni lázongások idején. A lány mindinkább megszállottjává válik az otthoni történésekről szóló internetes híradásoknak, így kapcsolatukra könyörtelenül rányomja bélyegét a történelem. A Budapesten született, de Svédországban nevelkedett David Dusa első nagyjátékfilmjének hátterét azok a közösségi hálózatok és videomegosztó oldalak biztosítják, amelyek információval látták el az egész világot a 2009-es iráni eseményekről.
A Mr. Jones – Jogában áll meghalni (Galaxy, 21.30) nem elsősorban azért lehet érdekes választás, mert műfajilag romantikus és dráma, valamint a főszerepben a sármőr ősz herceget, Richard Gere-t láthatjuk (Lena Olin társaságában), hanem inkább azért, mert Mike Figgis elég jó rendező ahhoz, hogy ne hibázzon túl nagyot Eric Roth történetével. Gere mániás depresszióban szenved (vagy tán mégse), és Olin, a pszichológusnő ezen majd segít (vagy nem).
Annak idején Cannesban Arany Pálmára jelölték Az újságos fiút (film+2, 21.45), a Precious – A boldogság árával és a szintén az afroamerikai témában “utazó” Komornyikkal ismertté vált Lee Daniels furcsa, szabálytalan filmjét, mely mégis igazi, hiteles hangulatot áraszt és minden kuszasága ellenére is részletgazdag képest fest az Államok déli, fülledt, forró, gyűlölettel és szinte minden emberi aljassággal teli klímájáról. Jó a zenéje is, a színészek (pl. Zac Ephron, Matthew McConaughey, Nicole Kidman és David Oyelowo) pedig egyenesen remekelnek… (Bővebben)
A kőkemény, életszagú, ganxtás akció-krimik kedvelői kedvelhetik a rutinos John Singleton Shaft (Paramount Channel, 22.00) című moziját, mely a hetvenes évek legendás blaxploitation-klasszikus Shaft-sorozatának újrázása. Vicces mellékszerepben, amolyan “nagybácsiként”, maga az ős-Shaft, Richard Rountree is itt hitelesít, míg az emblematikus címszerepet ezúttal Samuel L. Jackson hozza. (Bővebben)
Milos Forman eddigi utolsó filmje, a Goya kísértetei (Duna, 23.10) messze nem a mester legjobb filmje, ez azonban nem jelenti azt, hogy rossz. Szép kiállítású, tartalmas film a híres spanyol festőről, az inkvizícióról, valamint a modellről, aki az inkvizíció elé került eretnekség vádjával. Natalie Portman, Stellan Skarsgaard és Javier Bardem.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: