Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, augusztus 12.

Mondhatnám, hogy lásd, mint tegnap – de azért mégsem. Szembenézhetünk például egy igazi Dühöngő bikával (AMC, 19.50), azaz Jake la Mottával… Jön a bal. Klasszikus film. (A képen Robert de Niro az emblematikus címszerepben.)

 

 

dühöngő bika - robert de niro

 

Később az Ütközéspont (Duna, 20.20) lesz egy meglepetésszerűen tisztességes dráma, méghozzá Bel-Hollywoodból, szokatlanul árnyalt karakterekkel és valódi mélységekkel. A címbéli pontban egy nagymenő ügyvéd (Ben Affleck) és egy gyermeke láthatásáért elkeseredetten küzdő apa (Samuel L. Jackson) találkozik össze a csúcsforgalomban. A koccanás aztán mindkettejük életét gyökeresen megváltoztatja, de hát éppen erről fog szólni a film (melyet az ezzel merőben ellenkező hangulati, műfaji pólust képviselő, a maga nemében viszont szintén remek Sztárom a páromat is jegyző Roger Michell rendezett).

A Gravitációval sok elismerést szerzett Alfonso Cuarón Az ember gyermeke (Story4, 21.00) című filmdrámája sem könnyű darab. Egy disztópia (negatív utópia) a nem túl távoli jövőről, amikor a Föld tartalékai kimerültek és a társadalmi rendszerek széthullottak. Egyedül Anglia teljesít jobban mindenkinél egy erős kezű diktátor irányításával. (Mondom: Anglia!) A szinte élhetetlen világban már 19 éve nem született gyermek (…fogy az angol!), mígnem… Minőségi film, komoly elmélkedésre okot adó magvas mondanivalóval, Clive Owennel, Julianne Moore-ral és Michael Caine-nel.

Miért éppen Minnesota? (Filmcafe, 21.00) viszont romantikus komédia. Minnesota amúgy egy állam az Egyesült Államokban, fent északon, középen, az amerikai közvélekedés szerint nagyjából ugyanaz, mint nálunk, mondjuk Nyírség. Messze van, hideg van, és olyan egyszerű, de jólelkű emberek élnek ott (már elnézést a nyírségiektől). Hogy miért éppen ide küldik a Renée Zellweger alakította szuperdögös csúcsmenedzsert, az kiderül a történetből, minek műfaja: lásd fent. Mindegy. Én egyszer akarok enni tápiókapudingot. A film tinglitangli, de mivel én is öregszem, ezért szerettem…

Ugyanekkor a Későnérők (Cool, 21.10) is egy romantikus komédia, melyben a Keira Knightley által alakított huszonéves, túlképzett, ám alul-foglalkoztatott hölgy bepánikol egy házassági ajánlat hallatán és világgá szalad. Egy furcsa családban köt ki, ahol egy életrevaló tinédzser (Chloe Grace Moretz), valamint életunt apukája (Sam Rockwell) tanítja meg az életet élni és élvezni.

Victor Hugo klasszikus regényét, a Nyomorultakat (Film Mánia, 21.00) ezúttal (1995-ben) Claude Lelouch firkálta meg. Jean Valjean megindító történetét az idős mester a második világháború idejébe helyezte át, ahol egy hajdani bokszbajnok, ma teherautósofőr (Jean-Paul Belmondo) éppen a nácik elől menekülő zsidókat ment autóján. Az egyszer, nemes lelkű teherautósofőr a családtól hall először Valjean figurájáról, akinek sorsa nagyon megragadja őt, ám hamarosan saját bőrén is kénytelen megismerni a nyomorultak sorsát. Lelouch izgalmas parafrázisa nem szolgai felmondása Hugo történetének, inkább továbbgondolása annak. Azonban az eredmény így is egy felemelő, veretes mű (az ehhez méltó hosszal: 168 perc), melyben mellékszerepekben a francia film olyan nagyságait láthatjuk, mint élete egyik utolsó szerepében Jean Maraist, vagy például a zseniális Annie Girardot-t.

A hősök kora (film+2, 21.00) című akciófilm szintén a második világháborúban játszódik és egy igaz történetet mesél el egy bátor őrnagyról (Sean Beam), aki társával egy különleges bevetésre indul a nácik harcvonala mögé.

Lesz Az angol beteg (Paramount Channel, 21.00) is, amelyik viszont nem a második világháborúban játszódik, viszont hallható benne Sebestyén Márta. De hát ezt tudjuk már jól…

Az Odd Thomas – A halottlátó (SuperTV2, 22.50) viszont Dean R. Koontz sokak számára ismerős regényalakjának első filmes jelenése (legutóbb múlt szombaton láthattuk). A történet valamiféle furcsa műfaji crossover, melyben a tinihorrorok, illetve -thrillerek elemei keverednek a “világmegmentő” kisvárosi hős amerikai toposzával és a lányregények bohókás, egyben könnyes, hamvas romantikájával, a film noir-krimik jellegzetes egyes szám, első személyben előadott, fanyar humorú narrációjában. (Bővebben)

New York bandái (film+, 23.00) című, olykor igen erőszakos jeleneteket is tartalmazó filmeposz a címbeli város -a Nagy Alma- hősies őskoráról mesél, két színész-gigaikon főszereplésével. Leonardo Di Caprio és Daniel Day Lewis vetélkedik egymással a filmben, bokszban, véres utcai harcokban és kőkemény farkasszem-nézésben, bő két és félórában, Martin Scorsese rendezésében. (Bővebben)

Francois Ozon filmjeit alapvetően szeretem, ezt a mai Angel (Duna, 23.35) címűt viszont még nem láttam. Egy egyszerű vidéki vegyesboltos írói ambíciókat dédelgető, s az álmait meg is valósító lányáról szóló, kosztümös, romantikus drámára van kilátás, de hogy azért valami stilisztikai csavar, valami pajzán fricska lesz benne, abban biztos vagyok. Nagyszerű színészeket láthatunk a filmben természetesen, például Charlotte Ramplingot, Sam Neillt vagy Michael Fassbendert.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!