Mit nézzünk ma a tévében?

Szerda, augusztus 24.

A 2000-es évek közepén nagy divatja volt a bűnügyi riportregényírás nagymesterének, Truman Capote-nak, hiszen eseménydús életéről és excentrikus figurájáról rögtön két igen jó film is készült. A ma esti A Hírhedt (SuperTV2, 21.00) című mozi a másik, és talán a jobbik is. Cím- és főszerepben Toby Jones (a képen), aki szintén kaphatott volna egy Oscart…

 

 

a hírhedt - toby jones

 

Eközben Bruce Willis például A sebezhetetlen (Viasat3, 21.00), hiszen karcolások nélkül él túl egy vonatkatasztrófát, s miután egy üvegcsontú képregénybuzi (Samuel L. Jackson) felvilágosítja természetfeletti képességeiről, magára veszi a rászabott keresztet. M. Night Shyamalan filmje, és ezzel azt hiszem, mindent elmondtam.

Kevin Spaceyt, valamint Las Vegast nézhetjük sokadszorra a 21 – Las Vegas ostroma (Filmcafe, 21.00) című filmben, mégpedig egy excentrikus matematikaprofesszor (illetve a közismert gigászi pénzszivattyú) szerepében, aki a diákhitel “okos” törlesztésének egy lehetséges módozatát tanítja inkább kiemelkedően tehetséges diákjainak az ősrobbanás matematikai képlete, a Mandelbrot-halmaz és más efféle, lényegesen érdekesebb problémák helyett. Másképpen mondva, Black Jackkel a Harvardra, vagy még másképpebben, Ocean’s-trilógia kontra Esőember kontra Good Will Hunting. Nem rossz film ez sem, csak éppen mire az összes cselekménycsavar kicsavarodik, mi nézők már kicsit beleununk a sok matekba.

Árpa Attila, miután megunta a kereskedelmi tévézést, a valóságsók magyarítását, közéleti beszélgetős-műsorok és más hasonlók gründolását, majd eme gyöngyszemek keletkezésének zűrös körülményeiről ama bizonyos lepel lerángatását, a kereskedelmi médiabili felrugdalását, unalmas és tétlen napok következtek. Mint egy interjúban elmondta, mostanában a fikciók érdeklik inkább, ezért felcsapva filmrendezőnek, de azért háta mögött az előzőleg még kellően lepocskondiázott RTL Klub szakmai, és főleg pénzbeli hátterével, büszkén forgatta le 2004-ben az Argo (film+2, 21.00) című, forradalmi magyar akció-filmvígjátékot. (Bővebben)

Egy igazán különös, misztikus hangulatú, vérbeli thriller az Alpok havas csúcsai között játszódó, francia Bíbor folyók (film+, 21.10), Mathieu Kassovitz rendezése, Vincent Cassellel és Jean Renóval a főszerepben, csak éppen rengetegszer láthattuk már – bár az utóbbi időkben inkább a történet második része volt műsoron. (Bővebben)

Lesz ma este A majmok bolygója: Lázadás (TV2, 21.25) is újra. A címbeli ribilliót az állatvilág és az ember tarthatatlan kapcsolata robbantja ki a sötét, borzongató jövőben (vagy akár még maholnap). Méltó folytatása ez a film a klasszikus, sokszor és sokat idézett első résznek. Pici filozófia, jóval több látvány és kaland a filmben, mely leginkább arról szól, hogyan kúrjuk el a dolgokat, mi, emberek. (Bővebben)

Érdekes kihívás lehet Herskó János 1963-ban készült Párbeszéd (Duna, 21.30) című, igazán ritkán látható filmdrámája, melyben egy házaspár történetét ismerhetjük meg. A gazdag, zsidó családból származó nő (Semjén Anita) túlélte a koncentrációs tábort, a háború után viszont már az új rendszer élmunkása. A munkásszármazású férfi (Sinkovits Imre) illegális kommunista volt a háború előtt, utána pedig a kommunista igazságszolgáltatás élharcosa lesz. A férfi és a nő összeházasodnak, ám a férfit hamarosan koholt vádak alapján bebörtönzik. ’56 után találkoznak, és egy hosszú párbeszédben próbálják meg értelmezni a velük és a világukkal történt dolgokat. Rendkívül expresszív képi világ és igen érdekes, bátor, ám érthetően igen burkolt formában megjelenő gondolatok (még csak 1963-at írunk ekkor!) jellemzik ezt a filmet.

Miután lecsengett az olimpia mámora, ha volt ilyen egyáltalán, úgy gondolom, kötelező penzum megnézni Fernando Meirelles óriási hatású filmjét, az Isten városát (AMC, 21.35), mely az olimpia helyszínének, Brazíliának valódi arcát mutatja meg. Úgy gondolom, hogy ilyen briliánsan összerakott történetet dokumentumjellegű fikcióban én még nem láttam. A történet dramaturgiája csak a legnagyobb szerkesztőkhöz, pl. Robert Altmanhoz (vagy a korai Tarantinóhoz) mérhető, ám amit közöl az tényleg brutális, ám egy percig sem gondolom, hogy hamis. Minden kockája hiteles és igaz ennek a filmnek, amit a bravúros és stílusos fényképezés is segít. Úgy gondolom, a filmben ábrázolt helyzet reális, valós, nemcsak a dél-amerikai megapoliszokban, hanem akár itt Pesten is, és nem kevesebbet, mint a homo sapiens, mint faj végét jelenti. Jó reggelt.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!