Szerintem két tévépremiert is láthatunk ma, de azért annyira nem kell örülni, mert az egyiket csak előfizetéssel, a másikat pedig éjszaka. Egy kedves, szerethető kamasztörténet az HBO ma esti premierje, az Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni (HBO, 20.00), mely nagyjából az Egy különc srác feljegyzései és a Most jó képezte “információhalmaz” közös metszetéből való, és az elkerülhetetlen, ám felfoghatatlan halál érzékeny, libidótól (életerőtől) duzzadó tizenéves pszichére gyakorolt “élményét” próbálja megfogalmazni. Jesse Andrews író és Alfonso Gomez-Rejon rendező filmjét okos és megosztandó tartalma mellett őszinte hitelessége, sajátos humora, valamint a belezsúfolt filmtörténeti utalások garmadája teszi érdekessé. (A képen a címszereplők.)
De lazulhatunk is. A kockafejű FBI-ügynök (Kiefer Sutherland) találkozik egy igazi szelíd motorossal (Dennis Hopper) a Szolid motorosok (Paramount Channel, 21.00) című krimikomédiában, hogy az általa képviselt törvény oldalára állítsa át azt, aki magasról tojik mindarra, amit egy FBI-ügynök valaha is képviselhet. Az eredmény borítékolható (amúgy, ha nem várunk túl sokat, akkor egy szórakoztató Szelíd motorosok-flashbacket kapunk).
Maya, a tíz éves kislány, egy kissé lényegre törő iskolai szexuális felvilágosító óra hatására, meredek kérdést szegez éppen válófélben lévő apjának: “Papa! Akkor te is beledöfted merev péniszedet az anyuba, és így lettem én?!” Egy ilyen kérdésre rendes esetben piruló hebegés-habogás lenne a válasz, mivel azonban a Mindenképpen, talán (SuperTV2, 21.00) címet viselő romantikus filmvígjátékban vagyunk (valamint 2008-ban), és a papa amúgy egy reklámcég szövegírója, a válasz hosszabb lesz: maga a film. Will Hayes (Ryan Reynolds) is pirul kicsit, de utána rögtön zseniálisan kivágja magát a meglehetősen kényelmetlen helyzetből. Megegyezik kíváncsi lánykájával, hogy elmeséli élete történetét, az összes kacskaringóval, de úgy, hogy a neveket megváltoztatja, és a kislánynak magának kell rájönnie, ki lesz az ő mamája végül is. (Bővebben)
A Showtime-ban (Viasat3, 21.00) Robert De Nirót és Eddie Murphyt hozták össze egy filmbe a producerek. Szórakoztató krimi-vígjáték ez, leheletnyi médiakritikával. De Niro nyomozó pofákat vág és vérprofi, Eddie nyomozó pedig pofázik és bénázik, miközben egy oktondi tévéstáb műsort készít veszélyes munkájukról.
Nagyon szép, érzelmes film a német Szomorú vasárnap (Duna, 23.05) című dráma, melynek címe nem véletlenül hajaz Seress Rezső világhíres, legendákkal és balsejtelemmel terhelt, milliószor feldolgozott dallamára. A fiktív, de teljességgel reális történet mozgatója maga Seress slágere, amelyet egy Szabó nevű étteremben játszik egy Aradi nevű zongorista, valamikor a múlt század harmincas éveinek végé, Budapesten. A zsidó származású tulajdonos szép feleségébe (Marozsán Erika) aztán szerelmes lesz a zongorista, valamint egy német utazóügynök, aki éppen ott költi el ebédjét. A szerelmi négyszög aztán szétporlad a rögvest bekövetkező világégés poklában, hogy aztán tragikus, illetve fatális fordulatok után 1998-ban, ugyanazon a helyen és ugyanazon dallamokra teljesüljön be.
A Grand Budapest Hotel (SuperTV2, 23.25) egy irodalmi, fotográfiai és történelmi emlékgyűjtemény sajátos interpretációján alapuló, 100 perces költői képeslap. Egy leporelló egy elképzelt, XX. század eleji, közép-európai, kifinomult “aranykorról”, vagy akár egy életmód és művelődéstörténeti értekezés a mesebeli Futrinka-utca hangulatában, egy olyan fiatalember –Wes Anderson, lásd: pl. Tenenbaum, a háziátok, vagy a Holdfény királyság…- agyából, aki ezt soha meg nem tapasztalta, csupán féktelen, varázsos és szertelen fantáziával elképzelte. Ez a mai esti másik premier. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: