Mindjárt iskola. A bátrabbak (és tapasztalatlanabbak) azért még megpróbálkozhatnak Ridley Scott Prometheus (Mozi+, 21.00) című filmjével, melyben a korábbi, Nyolcadik utas a Halál című, hírhedt műfaji alapvetését kívánja, mintegy, megmagyarázni – szerintem feleslegesen: bővebben.
A Dan Brown regényéből készült Angyalok és démonok (AXN, 21.00) című thriller tulajdonképpen a híres-hírhedt Da Vinci-kód második részeként is felfogható – simán leköthet, ha eddig még nem kötött le. A Tom Hanks által alakított tudós nyomozó ezúttal Vatikán belső köreiben nyomoz a gonoszok után, akik bizony, ott vannak. (Bővebben)
Mivel rengeteg ködös, elhagyott kastélyos, kísértő lelkes történetet láttunk már, A fekete ruhás nő (FEM3, 21.00) valódi tétje az, hogy Daniel Radcliffe túl tud-e lépni Harry Potteren? Nos, túl tud, igazi színész lett belőle (aki színpadon is remekel állítólag). A film hozza az elvárt szintet, igényes, borzongató, a vége pedig divatosan sötét. Műfajában rendben van ez a dolog, bár mondom még egyszer, az eredetiség bélyegét nehezen lehetne rásütni.
A királynő (film+2, 21.00) viszont a kiváló Helen Mirrennek jelentett Oscar-díjat, mégpedig a jelenlegi angol királynő megszemélyesítésének okán. Stephen Frears angolosan fanyar, ám rendkívül színvonalas mozijának kapcsán azért említsük még meg Michael Sheen remeklését is, Tony Blair szerepében, ami szintén adja, mint a fal a másikat. (Bővebben)
Közben Sylvester Stallone és Christian Slater is kifejezetten ütőképes párost alkot a következő “alkotásban”. Az előbbi fószer egy kiöregedőben lévő, ám még mindig penge bérgyilkos, míg a másik egy fiatal, ambiciózus zsaru. Ennek ellenére, a Fejlövés (film+, 21.00) című Walter Hill-filmben, nem kis meglepetésre, egy oldalon küzdenek a gonosz ellen.
A burok (Cool, 21.10) Stephanie Meyer (Alkonyat-trilógia…) könyvének filmváltozata. Lehet, hogy a csajoknak bejön ez a mézédes nyáladzás, de én nem vagyok csaj, de ez a kisebbik baj. Meyer viszont ismét csak lop: ezúttal nincsenek vámpírok és farkasemberek, a “főszereplő” a különféle “komolyabb” sci-fikből ismert gazdatest-motívum, mely szerint az alien más entitások (itt az ember) testét használja, kvázi burokként. Természetesen, minden az Alkonyatból már megszokott szentimentális geilben pancsikol, amibe csak pici izgalmat csempész a skizoid effektusokban tobzódó ellenálló attitűd. Túlnyomó részben hosszas szenvelgésekből és merengésekből áll. Ez a film számomra nézhetetlen, mentális és vizuális környezetszennyezés. Én szóltam.
Steven Spielberg abszurdba hajló, de akár fájóan valóságos Terminál (TV2, 22.25) című vígjátékában egy fiktív (bár nekünk túlontúl ismerős), kelet-európai ország polgára (Tom Hanks) vár éppen átszállásra egy repülőtéren, miközben hazája, annak rendje és módja szerint, felbomlik. Újsütetű hontalanként hősünknek abszurd helyzetek tömkelegével kell megküzdenie… Láttuk már? Mert ha nem, akkor ma van a napja.
A Holdat (Film Mánia, 22.40) egy sci-fi, abból viszont az utóbbi évtized egyik legkomolyabban veendő (tehát nem feltétlenül “szemkápráztató”, ám annál inkább figyelemre méltó) durranása volt. Duncan Jones (mellesleg “civilben” David Bowie fia) filmje egyszerre pszicho-thriller, környezetvédelmi utópia/disztópia, romantikus melodráma és filozofikus sci-fi-esszé, ráadásul úgy, hogy mindegyik teljes egészként is értelmezhető és egyik sem megy a másik kárára. Főszerepben Sam Rockwell, az egyik legsokoldalúbb kortárs filmsztár. (Bővebben)
A dél-koreai Park Chan-wook a kétezres évek elején berobbant (bár mára azért elég rendesen kifulladt…) távol-keleti film-bumm egyik legendás alakja, akinek ún. Bosszú-trilógiáját áhítattal nézik újra s újra a mester rajongói. Az Oldboy (AMC, 22.45) a középső darab (A bosszú ura az első, és A bosszú asszonya a harmadik rész), mely azonban önállóan is értelmezhető, szuverén, olykor kifejezetten bizarr, morbid humorú alkotás a bosszú lelki és fizikai természetrajzáról. Végletekig kifinomult, szinte esztétizáló erőszak-ábrázolás, fröcsköl a vér, szakad a hús és törik a csont egy izgalmas, nyugati szemmel és aggyal is követhető történetben. (A képen Choi Min-sik a film emblematikus főszerepében.)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: