Mivel -ha minden igaz- holnap már tényleg iskola, akkor talán jöhet az Egy dühös asszony naplója (Filmcafe, 21.00) is. Bár a történet messze nem a gyerkőcök beiskoláztatásával foglalkozik, a benne felvetődő probléma igencsak közkeletű. A címszereplő asszony (Kimberly Elise) két évtizedet lehúzott férje mellett hitvesi, házastársi viszonyban, ő volt a biztos háttér, míg a férje felépítette nagy ívű ügyvédi karrierjét. A férj azonban válni akar és kiteszi az elhasznált feleséget az utcára. A tagadhatatlanul melodramatikus film a továbbiakban arról szól, hogy Helen, a feleség hogyan találja meg boldogulását középkorú, elvált, fekete nőként a világban…
A Durr, durr és csók (Story4, 21.00) című nagyon laza akciókrimi-vígjáték viszont ennél lényegesen viccesebb kis baromság. Egy piti bűnöző (Robert Downey Jr.), aki menekülés közben véletlenül egy filmforgatásba csöppen, ahol rögtön felfigyelnek rá és egy rendőr szerepét kell eljátszania. A vicc kedvéért, trénere egy igazi rendőr (Val Kilmer), aki viszont utálja az egész hercehurcát.
Ennél lényesebben durvább opció az, amiben David Ayer rendező tulajdonképpen “megfilmesítette” azt, amit mi még csak poénként ismertünk, például a Kelly hősei című második világháborús szajré-bohóságból, miszerint: az amerikai Sherman-tankoknak gyenge a fegyverzete és a páncélzata, ezzel szemben a német Tigrisek tényleg vadállatok: szemből halálosak, viszont ha seggbe tudod durrantani, akkor legyőzheted őket… A Harag (Mozi+, 21.00), ahogy a film címe is jól mutatja, ennél azonban több, és tényleg nem sok köze van az ártatlan viccelődéshez. Mocskos, rohadt háborús dráma, Brad Pittel, például. (Bővebben)
Gaál István méltatlanul alulértékelt figurája volt a magyar filmnek. Zöldár (Duna, 21.35) című 1965-ös drámájában például egy, azokban az átkos ötvenes években az egyetemre bejutó, paraszti származású fiú sorsát, “emberi kapcsolatokban és a politikai összefüggések hálójában” folytatott küzdelmeit meséli el. Koncz Gábor, mint lázadó szellemű, radikális DISZ-titkár, stb.
Az Intim részek (Paramount Channel, 22.50) késő este jönnek. Ez a film Howard Stern mozgóképes “szobra” saját magáról. Hogy ez mégis hogyan jöhetett létre, ahhoz tényleg ismerni kell a pacákot, rádiós pályafutását (vagy annak legendáját), mely gyakorlatilag szinte kizárólag Stern önfényezésére, valamint éles eszű, de ehhez mérten, bicskanyitogatóan szemtelen, pimasz – ám sokszor igen komoly igazságtartalommal bíró attitűdjére épül. Őt koppintotta Csiszár Jenő (aki a film bemutatásakor szinkronhangja is volt, lehet, hogy most is az), Villám Géza (aki ma a Párizs-Bamako rallyt rendezi), vagy Bocsi és Lajos a Kappucsínóból (vagy mi az ő műsoruk címe…) Stern a világ egyik leghíresebb rádiós DJ-je, aki mára már ugyanúgy masszív része a rocktörténelemnek, mint a Black Sabbath, a Guns’n’Roses vagy az Aerosmith, ez a film pedig róla szól, természetesen saját maga főszereplésével.
A japán tésztaleves, a ramen (lásd a képen) rajongóihoz szól a japán kulinária egyik szegletébe, valamint a japán életre tanító, bölcs és okos filmek világába beavató Könnyes leves (eredeti címén The Ramen Girl – Filmcafe, 22.55), melynek főszereplője egy amerikai lány (Brittany Murphy), aki egy szakítás után magára maradt Tokióban, ahol kétségbeesésében munkát vállal a szomszédja, Maezumi (Toshiyuki Nishida), az idősödő mesterszakács és a felesége, Reiko (Kimiko Yo) éttermében. A férfi levese hatására Abby elhatározza, hogy beáll mellé tanulónak. Kitartóan dolgozik, annak ellenére, hogy az öreg állandóan kiabál és zsarnokoskodik vele. Idővel azonban a mester és a tanítványa megtalálják a közös hangot. Lélek épül, szív csordultig telik és holnap már keressük is a tökéletes, eredeti ramen receptjét.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: