Remek, de legalábbis igen érdekes filmekkel találkozhatunk ma este. Például az igaz, hogy David Bowie fia Duncan Jones, aki azonban bőven megáll saját jogán is a lábán, hiszen a remek Hold után a Forráskód (Cool, 19.15) című scifije is igencsak említésre méltó darab. Még úgy is, hogy nem igazán jó ez a film. Egyszerre jut eszünkbe róla Jack Bauer összes szar napja a Mátrix három részével, egy kicsit Eredet, kicsit mittudoménmi. Úgy kezdődik, mint egy nervőz és paranoid, üldözéses thriller, úgy folytatódik, mint egy akciófilm, a vége viszont, ha jó kedvem van, akkor melankolikus, ha rossz, akkor nyálas, de mindenképpen érzelmes. Tehát érdekes, mint ahogy Michelle Monaghan és Jake Gyllenhaal is általában érdekes. (Bővebben)
Az RTL Klub ma este egy kissé tétova, magyar Coming outtal (RTL Klub, 20.55) merészkedik elő, amely “kis lépés egy szép, új, toleráns és boldog világhoz, de nagy lépés a maga férfiasságát a házastársi erőszak elnézésében, buzizásban, zsidózásban, cigányozásban, szotyolaköpködésben és túltengő, arrogáns nemzeti önérzetben megélő, uralkodó, pöffeszkedő magyar közízlésnek.” Sokakkal szemben, én nem tudtam utálni: bővebben.
Bruce Lee, a legendás kungfu-filmsztár tragikusan rövid életéről is láthatunk ma este egy meglepetésszerűen jó kis mozit, A Sárkány – Bruce Lee élete (Viasat6, 21.00) címmel. A legendás figurát Jason Scott Lee kelti életre, igen meggyőző hitellel, a film pedig bőven kitér Lee életét övező ellentmondások, viták és harcok taglalására is. Érdemes megnézni.
1981 óta láthatjuk a remek, csavaros cselekményű és immár klasszikussá vált második világháborús történetet, a Tű a szénakazalbant (Galaxy, 21.00). Írója Ken Follett, zeneszerzője Rózsa Miklós, főszereplője pedig Donald Sutherland. A cím arra utal, hogy nagyjából olyan könnyű megtalálni egy Angliában tevékenykedő, angolul tökéletesen beszélő náci kémet, mint egy tűt a szénakazalban. Talán ezért is Tű a kódneve az illetőnek…
A nagy füzet (m5, 21.05), Ágota Kristóf világhírű regényének Szász János által rendezett filmadaptációja (a képen a történet emblematikus figurája, Molnár Piroska nagydíjas alakításában). (Bővebben).
Ezalatt a Felhőatlasz (m2, 21.15) viszont egy hat térsíkon játszódó, igen összetett cselekményű, filozofikus látványmozi, mely David Mitchell azonos című scifi-fantasyjének nagyigényű megfilmesítése, Tom Tykwer, valamint a Mátrix-trilógiáért felelős Wachowski-testvérek által. (Bővebben)
A Szombat esti láz (Duna, 22.10) viszont egyetlen térsíkon játszódik, valamikor a múlt század hetvenes éveinek közepén. Tony Manero egy kis festékboltban dolgozik eladóként a hét összes napján, kivéve szombat este, amikor végre felöltheti flitteres diszkójelmezét és egy estére ő lehet a diszkó táncos királya. Stephanie, a szürke, kisvárosi lányka szintén a csillogás bűvöletében él, számára a szombat esti diszkó a mennyország, mert egyedül itt válhat azzá, ami szeretne lenni. John Travolta és Karen Lynn Gorney megmutatja, hogyan kell pörögni a diszkógömb alatt.
Tegyük össze a Majmok bolygójának majomlázadásos részét Hitchcock Madarakjával és a minapi bunkó zenetanáros Whiplashel, és megkapjuk Mundruczó Kornél minapi filmjét, a Fehér Istent (RTL Klub, 22.55). (Pici szépséghibája ennek az egyenletnek, hogy a Whiplash biztosan nem lehetett minta a történet alkotói előtt, tekintve, hogy kb. egy időben készültek.) Amúgy magával a sztorival nincs bajom, hiszen az emberek valóban állatok, de az állatok nem emberek. Ugyan picit lehetett volna húzni rajta itt-ott, picit kevesebb, vagy éppenséggel sokkal több vér sem ártott volna a filmbe. Én elbírtam volna azt is, ha Mundruczó még merészebben valamelyik -amúgy felvetődő- zsáner felé hangolta volna az amúgy eddigi legközönségbarátabb filmjét – de nem rossz. Kutyások ki ne hagyják!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: